لیفت اندوسکوپیک ابرو چگونه انجام می‌شود؟

  جمعه، 30 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
لیفت اندوسکوپیک ابرو چگونه انجام می‌شود؟
به دنبال افزایش سن و یا کاهش شدید وزن، پوست صورت نیز همانند پوست سایر نواحی بدن کیفیت خود را از دست داده و آویزان می گردد. اما برخی از نقاط صورت بیش از سایر نواحی تحت تأثیر احساسات روزانه (اخم کردن و خندیدن) قرار گرفته، چروک می شوند و نیاز به بازسازی پیدا می کند

لیفت آندوسکوپی ابرو

به دنبال افزایش سن و یا کاهش شدید وزن، پوست صورت نیز همانند پوست سایر نواحی بدن کیفیت خود را از دست داده و آویزان می گردد. اما برخی از نقاط صورت بیش از سایر نواحی تحت تأثیر احساسات روزانه (اخم کردن و خندیدن) قرار گرفته، چروک می شوند و نیاز به بازسازی پیدا می کند.به علت آنکه ابروها، پیشانی و چشم ها همگی در یک محدوده مشترک قرار دارند، هر گونه تغییری از جمله چین و چروک و کاهش قوام پوست می تواند بر روی حالت چشم ها تأثیر بگذارد. همچنین افتادگی پوست می تواند بر سایز چشم ها تأثیر بگذارد و یا گاهی مانع از دید مناسب شود.ممکن است افتادگی پوست پلک ها در برخی افراد به حدی باشد که موجب اختلال در بینایی گردد. لیفت آندوسکوپی ابرو با لیفت و سفت کردن پوست اطراف چشم، زیبایی و جذابیت را به چشمانتان باز می گرداند. هر چند که پیشانی کم تر از نواحی میانه و پایین صورت تحت تأثیر افزایش سن قرار می گیرد، گاهی جوانسازی این ناحیه به همراه جراحی زیبایی پلک و یا لیفت صورت نیز در برنامه کاری جراح گنجانده می شود.

لیفت اندوسکوپیک ابرو چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت اندوسکوپیک ابرو یک جراحی درون بین است که با کمک ابزار اندوسکوپ انجام می شود. اندوسکوپ وسیله ای است شامل لوله های فنری و فیبر نوری که یک دوربین ریز ولی دقیق و همچنین ابزار جراحی روی نوک آن سوار شده است. با کمک این ابزار، بدون برش و باز کردن کامل پوست و تنها با کمک چند شکاف کوچک، جراح به زیر پوست دسترسی خواهد داشت و می تواند بافت زیر ابرو را ببیند و جراحی کند.

در لیفت اندوسکوپیک ابرو، متخصص جراحی پلاستیک با کمک ابزاری که از بالای سر به زیر پوست هدایت می شود، می تواند بافت های زیر پوست را از استخوان جدا کند و بالا بکشد؛ همچنین در صورت نیاز، بخش هایی از بافت و ماهیچه اضافه را بردارد. بافت های زیرین پوست پس از مدتی دوباره به استخوان جوش می خورد و در جای خود ثابت باقی می ماند. از مزایای لیفت آندوسکوپیک ابرو این است که به طور همزمان هم می توان خط و چین پیشانی را رفع کرد و هم چروک بین ابرو یا همان خط اخم را از بین برد.معمولا این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود. برای شروع، در ۳ تا ۵ نقطه از سر، برش هایی به طول ۲ تا ۳ سانتیمتر ایجاد می گردد. از آنجایی که جراح از چند جای مختلف به ابروها دسترسی پیدا می کند، می تواند به خوبی تقارن فرم و انحنای ابروها را اصلاح کند. به همین دلیل نتیجه جراحی بالا کشیدن اندوسکوپی ابرو بسیار طبیعی و رضایت بخش خواهد بود.از مزایای لیفت اندوسکوپیک ابرو نسبت به روش های جراحی قدیمی تر، میزان برش کمتر، عدم نیاز به تراشیدن مو و همچنین درد و ناراحتی کمتر است. نتیجه بالا بردن آندوسکوپی ابرو معمولا بسته به روشی که جراح استفاده می کند، بیش از ۷ تا ۱۰ سال ماندگاری خواهد داشت.البته در این میان فیزیولوژی و ویژگی های بدنی هر فرد، سبک زندگی، میزان شلی یا سفتی پوست و عوامل مختلف دیگر نیز می تواند بر میزان موفقیت عمل و ماندگاری لیفت آندوسکوپی ابرو، اثرگذار باشد. به همین دلیل مراجعه به یک متخصص جراحی پلاستیک و معاینه دقیق توسط او بسیار ضروری است.

لیفت ابرو و پیشانی چگونه چهره را جوان تر می کند؟

از آنجایی که فرایند پیرشدن چهره در همه بخش های صورت خود را نشان می دهد، معمولا تنها لیفت اندوسکوپی ابرو به تنهایی پیشنهاد نمی شود. بسته به میزان چین و چروک و افتادگی پوست شما، ممکن است جراح متخصص زیبایی، به شما چند روش درمانی دیگر را نیز پیشنهاد کند:

  • معمول ترین روش مکمل با لیفت پیشانی و ابرو، بلفاروپلاستی یا جراحی پلک بالا است. در این روش، افتادگی پلک بالا کاهش می یابد و چشم ها درشت تر می شود.
  • لیفت صورت برای رفع افتادگی پوست صورت نیز پیشنهاد می شود.
  • تزریق چربی نیز می تواند در مواردی به پر کردن فرو افتادگی ها و جوان تر شدن چهره کمک کند.

برای مثال ممکن است جراح متخصص پس از معاینه و انجام برخی آزمایش ها، مانند ارزیابی میزان تولید اشک، یا مشخص شدن میزان بلندی یا کوتاهی پیشانی و یا وضعیت ماهیچه های ابرو، مواردی را برای شما تجویز کند. مثلا ممکن است نیاز باشد بخشی از پوست پیشانی شما نیز برداشته شود؛ یا شاید نیاز باشد یک هفته پیش از عمل لیفت آندوسکوپی ابرو، بوتولینوم به ابرو یا پیشانی تزریق گردد تا ماهیچه ها آزاد و آرام شوند. حتی ممکن است جراح متخصص پس از معاینه، به شما روش جوان سازی جایگزین یا مکمل با عمل بالا کشیدن آندوسکوپی ابرو پیشنهاد دهد.

نحوه ارزیابی بیمار قبل از عمل :

در طول معاینه ، به بیمار یک آینه دستی داده می شود. تا مشاهده خود در آن ، خواسته ها و اهدافش از این عمل را بازگو کرده و تشریح نماید.همچنین بیمار می بایست در این فرصت ، درباره موقعیت صحیح ابروها و پلک ها اطلاعاتی را در اختیار بیمار قرار داده و از بیمار بخواهد کلیه انتظارات خود از این جراحی را عنوان نماید.توجه داشته باشید که برای اندازه گیری حد واقعی ابروها ، بیماران باید به آرامی چشم های خود را بسته و در حالی که دست جراح ، به منظور تثبیت موقعیت پیشانی در بالای ابروها قرار دارد خود را در حالت آرامش قرار داده و سپس به آرامی چشم هایشان را باز کنند.نکته ای که بیان آن بسیار حائز اهمیت است این است که بیماران ممکن است موقعیت ابروهای خود را با لوازم آرایشی ، تاتو یا سایر روش ها تغییر داده و خط ابروی جدیدی برای خود ایجاد کرده باشند.دقت داشته باشید که موقعیت جدیدی که به وسیله تاتو و دیگر موارد ، ایجاد شده چالش های منحصر به فردی را برای فرد به دنبال خواهد داشت ؛ لذا باید با این بیماران قبل از جراحی بحث و تبادل نظر شود.لازم به ذکر است که جراح متخصص قبل از عمل لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی ، در ارتباط با عوارض و دوره نقاهت این عمل برای بیمار توضیح خواهند داد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (549 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (358 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (361 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (119 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (23 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (19 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس