لیفتینگ پوست صورت بدون هزینه!

  جمعه، 18 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
لیفتینگ پوست صورت بدون هزینه!
به فرایندی که در آن، لیفت صورت با کمک جراحی‌های زیبایی انجام می‌شود، ریتیدکتومی یا جراحی کشیدگی پوست صورت گفته می‌شود.عمل جراحی، علاوه بر از بین بردن شل شدگی پوست و سفت کردن ماهیچه‌های صورت،‌ می‌تواند شامل استخراج چربی نیز باشد.

به فرایندی که در آن، لیفت صورت با کمک جراحی های زیبایی انجام می شود، ریتیدکتومی یا جراحی کشیدگی پوست صورت گفته می شود.عمل جراحی، علاوه بر از بین بردن شل شدگی پوست و سفت کردن ماهیچه های صورت، می تواند شامل استخراج چربی نیز باشد. ولی از سویی دیگر، روش های طبیعی لیفت صورت تا حدود زیادی می توانند، به شکلی کاملا ارزان قیمت و بی خطر، به کاهش چین و چروک ها و سفت کردن سایر افتادگی ها در پوست صورت کمک کنند.

روش های معمول لیفت صورت غالبا برای افراد ۴۰ الی ۶۰ ساله انجام می شود؛ در این سنین، پوست با افزایش سن معمولا انعطاف پذیری اش را از دست می دهد و خطوط ظریف، چین و چروک ها، و غبغب در پوست صورت ایجاد می شوند. با وجود این، انجام عمل جراحی بسیار پر هزینه است و معمولا خطراتی نظیر عفونت، بروز عدم تقارن در صورت، نکروز یا بافت مردگی پوست، و غیره را به همراه دارد.

ولی از سویی دیگر، لیفت طبیعی صورت کاملا بی خطر است؛ و جهت جوان سازی پوست، از بین بردن خطوط صورت، و حفظ سلامت و انعطاف پذیری طولانی مدت پوست می توان به طور مرتب از آن استفاده کرد. برخی نشانه های شایع پیری پوست که نیازمند انجام لیفت صورت هستند، عبارت اند از شل شدن پوست و ایجاد خطوط و چین و چروک روی گونه ها، پیشانی، و سایر نواحی صورت.

ماسک خانگی برای لیفتینگ پوست صورت

زرده تخم مرغ :
زرده تخم مرغ نیز حاوی پروتین است , اما حاوی مقدار بالایی چربی , ویتامین آ , دی ، ایی و مواد معدنی نظیر کلسیم , روی و منیزیم مشخص است. زرده تخم مرغ به طور عمیق پوست را تغذیه و از چین و چروک جلوگیری می کند .
روغن ارقان یا همان روغن آرگان :
روغن ارقان یک درمان قدیمی زیبایی با آنتی اکسیدان قوی است که پوست را از پیری به دلیل رادیکال های آزاد حفظ می کند .روغن ارقان شامل درصد بالایی ویتامین ایی و اکثر ترکیب آن اولئیک ، لینولئیک اسید و اسیده ای چرب ضروری است .این روغن پوست را تغذیه و بلافاصله آن را نرم و صاف می کند . هم چنین مزیت بزرگی مثل جذب آسان بدون مسدود کردن منافذ پوست را دارد .

گیاهک گندم :
گیاهک گندم غذای ایده آل برای پوست است چه شما آن را بخورید یا بطور روزانه ماسک کنید . گیاهک گندم حاوی ویتامین ای , آنتی اکسیدان , است گیاهک گندم پوست را مرطوب سفت و عاری از چروک نگه می دارد .پیشنهاد ما این است برای بهره مندی از خواص این ماده وجوان سازی پوست هر روز 1ق از آن را با ماست و آب میوه بخورید .
ویتامین ث :
ویتامین ث یا اسکربیک اسید برای سلامت بدن خوب و ضروری است و به حمایت از سیستم ایمنی کمک می کند . با این حال , ما همچنین باید از ویژگی های شگفت انگیز آن برای پوست خود ,به طور روزانه استفاده کنیم ؛ ویتامین ث ساخت کلاژن را فعال می کند و به اپیدرم اجازه می دهد تا پوست را احیا و سفت نگه دارد .هم چنین مانع وبه حذف لک های پوستی کمک می کند و باعث بهبود سوزش ، جذب محصولاتی که روی صورت می مالیم می شود استفاده از آن به نرم کردن پوست , صاف و تمیز شدن بدون چین و چروک کمک می کند .اگر مکمل ویتامین ث ندارید , می توانید به جای آن از 15 قطره آب لیمو ترش تازه استفاده کنید.

ماسک موز و خامه

برای این ماسک سفت کننده صورت خامه و موز نیاز دارید. یک موز رسیده همراه با یک چهارم فنجان خامه چرب کافی خواهد بود. خامه چرب معمولی از شیر با چربی (36-40٪) تهیه شده است.

  • موز را به خوبی له کنید و با خامه مخلوط کنید. باید خمیری غلیظ از آن تهیه کنید.
  • این خمیر را روی گردن و صورت خود قرار دهید و بگذارید خشک شود. بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. سپس خمیر را با یک پارچه مرطوب یا آب ولرم پاک کنید.

در اینجا نکاتی ذکر شده است که می توانید برای افزایش کارآیی ماسک استفاده کنید. یک کپسول ویتامین E را به ماسک اضافه کنید تا باعث بهبود مزایای ماسک شوید. ویتامین E یک ماده فعال از تمام ماسک های ضد پیری مصنوعی است، بنابراین می توانید یک کپسول ویتامین E از بازار خریداری کنید و از آن استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ، عسل و آرد

همانطور که قبلا ذکر شد، سفیده تخم مرغ بهترین ترکیب برای ماسک لیفتینگ صورت است. در اینجا به عسل و آرد نیاز دارید و اگر پوست شما خشک است گلیسیرین نیز نیاز خواهید داشت.

  • اول از همه، سفیده و زرده را جدا کنید. ابتدا تخم مرغ را بشکنید و سپس سفیده را جدا کنید. حالا مواد دیگر را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید.
  • اگر پوست شما خشک است، می توانید گلیسیرین را به این مخلوط اضافه کنید.
  • اکنون مواد را خوب مخلوط کنید و خمیری تهیه کنید. خمیر را روی صورت و گردن خود قرار دهید. اجازه دهید خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

اگر در تابستان از این ماسک استفاده می کنید، پیشنهاد می کنم از مولتانی میتی استفاده کنید چون اثر خنک کنندگی دارد. این ماسک لک ها را حذف می کند و پوست را روشن می کند. اما این ماده برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند توصیه نمی شود چون مولتانی میتی چربی پوست را جذب می کند. برای افرادی که پوست خشک دارند، از گلیسیرین استفاده کنید. استفاده از مولتانی میتی باعث سوزن سوزن شدن می شود اما این حالت کاملا طبیعی است.

ماسک تخم مرغ، آب لیمو، و شکر

این ماسک یکی از عجیبترین ماسکهایی است که در آن به جای سفیده تخم مرغ از زرده تخم مرغ استفاده می شود. در این ماسک به دو زرده تخم مرغ، آب لیمو تازه و یک قاشق چایخوری شکر نیاز دارید.

  • دو زرده تخم مرغ را هم بزنید و به آن شکر و یک قاشق چایخوری آب لیمو اضافه کنید.
  • آن را به خوبی مخلوط کنید. حالا این مخلوط را روی صورت و گردن خود قرار دهید.
  • اجازه دهید خشک شود. پس از 10 دقيقه ماسك را با آب ولرم بشوييد.

هر وقت ماسک را روی صورت خود ماساژ می دهید، از نوک انگشتان خود استفاده کنید و سعی کنید از یک حرکت دایره ای استفاده کنید. این بهترین روش ماساژ است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (470 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (370 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (137 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (111 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (29 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (26 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده اهوازی، با نوشته جالب پشت آمبولانس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...