لومینیرز دندان چیست؟

  دوشنبه، 19 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
لومینیرز دندان چیست؟
در واقع لومینیرز یک ساختار بسیار نازک ساخته شده از پرسلاین است که به دندان شما متصل می شود. این حقیقت که لومینیرز دندان بسیار نازک است، این امکان را فراهم می کند که آماده سازی دندان برای زیبایی طرح لبخند کاهش پیدا کند. در اکثر مواقع این روش درمانی ناراحتی خاص برای بیمار به همراه ندارد یا ناراحتی ناشی از بسیار کم می باشد.

سالیان سال است که برای داشتن لبخند زیبا و بر طرف کردن مشکلات ظاهری دندان ها از روکش های سرامیکی و کامپوزیتی استفاده می شود تا بتوان با درمان بد رنگی، بد فرمی، نا منظمی، کوتاهی و فواصل بین دندانی، ظاهر زیبا را به دندان ها بازگرداند. .

معایب سایر روکش ها

افراد بسیاری در سرتاسر جهان از انواع روکش ها استفاده کرده اند تا زیبایی را به دندان ها و لبخند خود هدیه کنند. اما این درمان ها گاهاً­­ نارضایتی هایی را برای افراد به همراه داشته است. مانند تراش خوردن سطح دندان ها، مقاومت کم روکش ها و لمینت ها و شکستن آنها، رنگ پذیری آنها، ظاهر غیر طبیعی و عمر کوتاهشان.بعضی دیگر نیز به علت کمبود وقت و یا حتی ترس از دندانپزشکی، قادر به ایجاد یک لبخند زیبا برای خود نیستند و حتی از نعمت خندیدن محروم می باشند.

شرکت DenMat آمریکا در پی حل این معضلات قدم بزرگی در دندان پزشکی زیبایی برداشته است، سرامیکی را به نام Cerinate تولید کرده که از آن پوسته بسیار نازکی به ظرافت لنز چشمی ساخته می شود به نام لومینیرز (LUMINEERS) که استحکامی چون دندان طبیعی دارد با زیبایی فوق العاده و انعکاس نور بسیار طبیعی در حد مینای دندان که بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به تراش سطح بیرونی دندان ها روی آنها چسبانده می شود. بنابراین لومینیرز تفاوت هایی با روکش های نسل پیشین (لمینیت)، ترمیم های کامپوزیتی و دیگر روش های دندان پزشکی زیبایی دارد.

عارضه هایی که می توانند با استفاده از لومینیرز بهبود یابند

تعدادی از بیماری ها را می تواند با استفاده از لومینیرها و توسط Cerinate اصلاح کرد. در ادامه برخی از مسائل دندان پزشکی لیست شده اند که می توان آنها را لومینیرها درمان کرد:

  • دندان هایی که لک شده یا تغییر رنگ داده اند.
  • دندان های بد شکل
  • دندان های فاصله دار
  • دندان هایی که دارای ترک یا پریدگی های کوچک در سطح خود هستند.
  • دندان های کوچک
  • دندان هایی که شکل نامنظم دارند.
  • دندان های شلوغ و نامرتب
  • دندان هایی با کجی خفیف

لومینیرز

لومینیرز یک پوشش ساخته شده از پرسلاین است که به جلوی دندان متصل می شود و به این ترتیب اکثر موارد نقص و اشکالات ظاهری دندان را اصلاح می کند. افراد مناسب برای استفاده از این روش درمانی می بایست به مقدار کافی سطح مینای دندان داشته باشند که بتوان لومینیرز را به آن متصل کرد و از دستیابی به نتایج بلند مدت پس از درمان مطمئن شد. با توجه به اینکه روش لومینیرز نیازمند دستکاری و برداشتن ساختار طبیعی دندان نیست، در صورت نیاز می توان روکش لومینیرز را از روی دندان برداشت.

آیا هیچگونه ناراحتی هنگام درمان با روکش لومینیرز وجود دارد؟

خیر، به خاطر اینکه استفاده از این روکش نیازمند آماده سازی دندان ها نیست، این روش درمانی هیچ ناراحتی و دردی برای بیمار ایجاد نمی کند. در این روش نیازی به تزریق مواد بی حسی یا دریل کردن ساختار حساس دندان وجود ندارد.

چند جلسه درمانی برای اصلاح طرح لبخند با روکش لومینیرز نیاز است؟

با توجه به اینکه هنگام استفاده از اصلاح طرح لبخند با روکش لومینیرز ممکن است فرد به سایر درمان های دندان پزشکی نیاز داشته باشد، این روش درمانی معمولاً نیازمند دو تا سه جلسه ملاقات با دندان پزشک است.

نوع خاصی از لومینیرز برای افرادی که دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند، مناسب است؟

خیر، در بعضی موارد اصلاح لبخند لثه ای بهترین روش قابل استفاده برای رفع مشکل بیمار نیست. به این منظور لازم است شما یک جلسه ملاقات با دندان پزشک خود داشته باشید تا دندان پزشک بتواند وضعیت طرح لبخند شما را بررسی کند و درباره مناسب بودن این روش درمانی برای استفاده مشاوره لازم را به شما ارائه نماید. در صورت نیاز دندان پزشک زیبایی یک روش جایگزین را در این رابطه به شما پیشنهاد خواهد داد.

روکش لومینیرز می تواند به دندان ها آسیب وارد کند؟

به خاطر اینکه استفاده از اکثر روکش ها نیازمند برداشتن مقداری از ساختار طبیعی دندان است، این روش درمانی می تواند به دندان های شما آسیب وارد کند و در طول درمان بیمار با مقداری درد و ناراحتی مواجه می شود. به هر حال روش درمانی روکش لومینیرز کاملاً متفاوت است. در این روش نیازی به سایش، بریدن یا پر کردن دندان وجود ندارد. در نتیجه، برای این روش درمانی از داروی بی حسی استفاده نمی شود. علاوه بر این، در این حالت نیازی به استفاده از روکش های موقت تا زمان آماده شدن روکش های لومینیرز دائمی وجود ندارد. هنگامی که این روش درمانی کامل شد، هیچ ناراحتی یا حساسیت مشخصی پس از درمان برای بیمار ایجاد نمی شود و این شرایط به معنی این است که از همان ابتدا بیمار می تواند یک ظاهر طبیعی و احساس راحت را با استفاده از این روکش ها در اختیار داشته باشد.

ماندگاری و دوام روکش های لومینیرز

نتایج تحقیقات کلینیکی بلند مدت (بیش از 20 سال) نشان دهنده دوام و ماندگاری کامل و 100 درصد این روش درمانی بدون ایجاد هر گونه تغییر در روکش های لومینیرز است.

آیا امکان برداشتن لومینیرز از روی دندان در صورت نیاز وجود دارد؟

بله، روش درمانی لومینیرز کاملاً برگشت پذیر است. این شرایط عمدتاً به خاطر این است که نیازی به اصلاح و دستکاری ساختار دندان های طبیعی در این روش وجود ندارد و به این ترتیب دندان های شما در صورت برداشتن روکش لومینیرز سالم و طبیعی بنظر می رسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (663 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (130 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (34 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!