معایب و نقاط ضعف خودروی برلیانس h330

  دوشنبه، 20 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معایب و نقاط ضعف خودروی برلیانس h330
یکی از معایب برلیانس h330 در حوزه خدمات پس از فروش، به قیمت بالای قطعات یدکی این خودرو مربوط می‌شود که به هیچ عنوان با ذات اقتصادی خودرو هماهنگی ندارد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در شرایط فعلی بازار ، مردم نگاه مثبت تری به خودرو های چینی پیدا کرده اند و با کاهش قدرت خرید از برندهای اروپایی و وجود شراط فروش مناسب از سوی برندهای چینی باعث شده که سهم خودرو های چینی در بازار رو به رشد باشد. یکی از این برندها برلیانس است که محصولاتش توسط پارس خودرو و سایپا به صورت مونتاژ و وارداتی وارد بازار شده است.

برلیانس H330 یکی از محصولات این برند است که از همان اول به واسطه ی طراحی که از شراکت با برند معتبری همچون BMW به دست آمده توانسته جایگاه خوبی نسبت به سایر محصولات چینی به دست آورد. این خودرو از سال 2013 تولید شده و از سال 1394 نیز در دو نوع دستی و اتوماتیک در ایران عرضه می شود. تا اواخر سال 1396 این خودرو با پیشرانه ی 1.5 لیتری با قدرت 103 اسب بخار تولید می شد که شتاب و کشش راضی کننده ای نداشت حال پارس خودرو اقدام به عرضه ی برلیانس H330 با موتوری حجیم تر و با قدرت بیشتر کرده است.

پیشرانه ی جدید برلیانس H330 یک موتور 1.6 لیتری مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ یا VVT که باعث بهبود مصرف سوخت شده است و دارای آلایندگی یورو 5 میباشد همچنین قدرت این خودرو به 114 اسب بخار افزایش یافته.

تصویر
طراحی ظاهری برلیانس h330

آن چه در ادامه می خوانید، بررسی نقاط ضعف Brilliance H330 و ارائه دلایل منطقی برای عدم خرید این خودرو است. با ما همراه باشید.

نقاط ضعف خودرو برلیانس h330

در این مطلب به بررسی مشکلات ماشین برلیانس خواهیم پرداخت که شامل: کمبود امکانات رفاهی و ایمنی در اکثر نسخه ها، کیفیت ساخت نامطلوب، خدمات پس از فروش ضعیف، قیمت گزاف قطعات یدکی و توقف تولید خواهیم پرداخت.

عیب اول: کمبود امکانات رفاهی و ایمنی در اکثر نسخه ها

برلیانس اچ 330 در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک توسط پارس خودرو به تولید رسید و بعدها، نسخه قوی تر 1.65 نیز در کنار نسخه های معمولی مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری به بازار عرضه شد. با این حال، تنوع گسترده تیپ ها سبب نشد تا این خودرو ارزش خرید فوق العاده ای داشته باشد؛ چراکه اکثر نسخه ها از نظر امکانات رفاهی و ایمنی بسیار ضعیف بودند و فاصله قابل توجهی با سایر سدان های اتوماتیک چینی داشتند.

برای مثال، تیپ دنده ای در هر دو مدل h330، از امکاناتی هم چون دوربین عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم مالتی مدیا، ترمزهای دیسکی عقب و سانروف محروم هستند. به همین دلیل، اگر قصد خرید این خودرو را دارید، بهتر است تا این خودرو را تنها در نسخه 1.65 اتوماتیک خریداری کنید و از حداکثر امکانات و تجهیزات ممکن بهره مند شوید. کمبود امکانات در نسخه های دنده ای، قطعا یکی از بزرگ ترین معایب برلیانس h330 در مقایسه با دیگر رقبا محسوب می شود.

تصویر
طراحی ظاهری برلیانس h330

عیب دوم: کیفیت ساخت نامطلوب

افت کیفیت ساخت، یکی از نقایص مشترک خودروهای داخلی طی سال های اخیر بوده است که متاسفانه به برخی محصولات چینی مونتاژ داخل نیز سرایت کرده است. این مساله یکی از معایب برلیانس h330 محسوب می شود؛ چراکه این خودرو در مقایسه با سایر محصولات چینی کیفیت ساخت کمتری دارد و از این نظر در رده سایر خودروهای وطنی قرار می گیرد.

استفاده از پلاستیک خشک در ساخت کابین و قالب گیری کم دقت قطعات داخلی و خارجی خودرو سبب شده است تا مشاهده فاصله های ناخواسته بین اجزای مختلف بدنه و کابین کاملا مشهود باشد. هم چنین قطعات خودرو استحکام چندانی ندارند و به راحتی در درازمدت دچار مشکل می شوند.

مشکلات برقی خودرو نیز یکی دیگر از نقاط ضعف برلیانس h330 در حوزه کیفیت نازل محسوب می شود. کیفیت پایین سیم کشی و ادوات الکتریکی به کاررفته در این خودرو سبب شده است تا برخی افراد پس از خرید این سدان جمع وجور شرقی، به طور مکرر درگیر رفع نقایص و حل مشکلات آن شوند. برخی از این مشکلات در دیگر سدان های اتوماتیک چینی نیز تا حدودی مشاهده می شوند؛ اما همان طور که اندکی قبل اشاره شد، اچ 330 از این نظر بیشتر به خودروهای کم کیفیت داخلی شباهت دارد.

عیب سوم: خدمات پس ازفروش ضعیف

ارائه خدمات پس ازفروش قدرت مند و ارتباط نزدیک با مشتری، یکی از ملزومات اصلی هنگام ورود محصولات جدید به بازار است. متاسفانه این مساله یکی از معایب برلیانس h330 محسوب می شود؛ چراکه پارس خودرو با وجود بهره مندی از شبکه گسترده نمایندگی های فروش و پس ازفروش، خدمات مناسبی را به مالکین این خودروها ارائه نمی دهد و این افراد ناچار هستند تا انجام تعمیرات و سرویس های دوره ای خود را به تعمیرگاه های متفرقه بسپارند. این مساله در حالی اتفاق می افتد که شرکت های خصوصی رقیب با برگزاری جشنواره های مختلف، سعی در جلب نظر مثبت مشتریان خود دارند.

تصویر
طراحی ظاهری برلیانس h330

عیب چهارم: قیمت گزاف قطعات یدکی

یکی دیگر از معایب برلیانس h330 در حوزه خدمات پس از فروش، به قیمت بالای قطعات یدکی این خودرو مربوط می شود که به هیچ عنوان با ذات اقتصادی خودرو هماهنگی ندارد. برای مثال، هرکدام از چراغ های جلوی Brilliance H330 حدود دو میلیون تومان قیمت دارند که این رقم در مورد چراغ های عقب به یک میلیون تومان به ازای هر عدد کاهش می یابد.

قطعات و لوازم مصرفی آن نیز چندان ارزان نیستند. برای مثال، مالک این خودرو برای تعویض لنت های ترمز جلوی این خودرو، باید در حدود هفتصد هزار تومان هزینه پرداخت کند که رقمی گزاف برای تعویض لوازم مصرفی یک خودروی اقتصادی محسوب می شود.

عیب پنجم: توقف تولید!

در مقدمه مطلب اشاره شد که اعمال مجدد تحریم ها علیه صنعت خودروسازی، همکاری پارس خودرو و Brilliance را نیمه تمام گذاشت و تولید محصولات این برند در ایران متوقف شد. همین مساله امروزه یکی از معایب برلیانس h330 محسوب می شود؛ چراکه خرید این خودرو را برای مشتریان با ریسک همراه کرده است.

به طور کلی، خرید خودروهایی که تولید و عرضه آن ها متوقف شده است، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. تامین قطعات یدکی این خودروها به دلیل توقف تولید به تدریج دچار مشکل می شود و البته قیمت آن ها نیز افزایش می یابد. از سوی دیگر، توقف تولید خودروها منجر به افت قیمت آن ها در بازار آزاد شده است و موجب کاهش تمایل مشتریان برای خرید آن ها می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (473 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان