ساعدنیوز
ساعدنیوز

معایب و نقاط ضعف خودروی سمند EF7

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معایب و نقاط ضعف خودروی سمند EF7
گرانی قطعات از معایبی است که با توجه به تولید داخل بودن این خودرو می‌تواند برای صاحب خودرو آزاردهنده باشد. موتور EF7 از قدرت قابل قبولی برخوردار است، اما این موضوع در سرعت‌‌های پایین چندان صدق نمی‌کند و به گواه مالکین، قدرت موتور پس از عبور از سرعت 60 کیلومتر بر ساعت خود را نشان می‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،سمند LX EF7، محصول سدان خانوادگی سایز متوسط ایران خودرو و یکی از تولیدات پرفروش کمپانی بزرگ ایران خودرو است. بدون شک یکی از بزرگ ترین مزیت های این ماشین که با افزایش قیمت بنزین، امکان صرفه جویی در هزینه ها را برای مصرف کنندگان خود فراهم می کند؛ تولید آن در دو نوع بنزین سوز و دوگانه سوز است.

نسخه تکمیل شده و نهایی اولین ماشین سمند در سال ۱۳۸۱ رونمایی و به تولید انبوه رسید. پس از دو سال، ایران خودرو مدل ارتقا یافته آن را تحت نام LX روانه بازار کرد و تا به این لحظه، هنوز هم سمند ال ایکس در خط تولید این شرکت به مونتاژ می رسد.

نکته: کلمه EF7 در ادامه نام LX، نشان دهنده مدل موتور ماشین است.

در ادامه پیش از این که بخواهیم معایب سمند EF7 را برایتان بازگو کنیم، قصد داریم به سراغ موتور EF7 رفته و شما را با مشخصات فنی سمند EF7 آشنا کنیم.

تصویر
طراحی ظاهری سمند EF7

مشخصات فنی سمند EF7

سمند EF7 در دو تیپ بنزینی و پایه گازسوز به بازار عرضه می شود که در واقع هر دو آن ها از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.7 لیتری بهره می برند. همانطور که می توان حدس زد، موتوری که پایه بنزین دارد در مقایسه با نمونه گازسوز از توان خروجی بیشتری برخوردار است که البته چندان هم محسوس نیست. موتور EF7 در مدل بنزینی حداکثر قدرتی معادل 113 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه را تولید می کند و در مورد مدل پایه گازسوز این عدد با 13 واحد افت، به 100 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه می رسد. حداکثر گشتاوری که از کارکرد موتور بنزینی سمند EF7 حاصل می شود، 155 نیوتون متر در 4500 دور بر دقیقه است و مدلی که به موتور پایه گازسوز مجهز شده توانایی تولید 136 نیوتون متر گشتاور در 4500 دور بر دقیقه را دارد.

مشخصات موتور EF7

در سایت رسمی ایران خودرو حداکثر سرعتی که مدل بنزینی سمند EF7 به آن دست پیدا می کند، 190 کیلومتر اعلام شده است. این سرعت برای سمند LX EF7 پایه گازسوز، به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد.

سمند EF7 برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد به حدود 12 ثانیه زمان نیاز دارد؛ این در حالیست که در سایت ایران خودرو مقدار شتاب صفر تا صد نمونه پایه گازسوز تنها در حالت استفاده از بنزین ذکر شده است و اطلاعاتی از شتاب این خودرو در حالت استفاده از گاز به چشم نمی خورد.

به طور کلی در مورد مشخصات فنی سمند EF7 و موتور آنEF7 می توان گفت که پیشرانه بر روی کاغذ اعداد و ارقام بسیار خوبی از خود نشان می دهد و با کمی ارفاق می تواند قابل قبول باشد؛ انصافا این اعداد اگر خود حقیقت هم نباشند، خیلی از اصل ماجرا دور نیستند!

تصویر
طراحی ظاهری سمند EF7

سمند EF7 پایه گازسوز

این مدل از سمند، نوعی از موتور EF7 را بر روی خود دارد که سوخت اصلی آن گاز است. مشخصات این نوع موتور را در بالا ذکر کردیم و شاهد بودید که اختلاف چندانی با مدل بنزینی مشاهده نمی شود.

طبق ادعای ایران خودرو، این موتور در بین 10 موتور برتر گازسوز موجود در جهان رتبه سوم را در اختیار دارد. کاری به درست و غلط بودن این ادعا نداریم، اما باید گفت که به تائید بیشتر مالکان سمند EF7، موتور این خودرو هم در هنگام مصرف بنزین و هم در هنگام مصرف گاز عملکرد قابل قبولی دارد و در اغلب مواقع هنگام تغییر مصرف از گاز به بنزین یا برعکس متوجه تغییرات محسوسی نخواهید شد.

طرز کار موتور EF7 به این شکل است که گاز را به عنوان سوخت اصلی در نظر می گیرد و پس از اتمام گاز از بنزین برای ادامه حرکت استفاده می کند. در صورت به اتمام رسیدن سوخت گاز، موتور EF7 آنقدر نامحسوس از این بشقاب به سراغ بشقاب بعدی می رود که احتمالا شما هیچ تغییری حس نخواهید کرد!

فراموش نکنید که به خاطر بحث گران شدن بنزین و بازگشت کارت سوخت ها، سمند EF7 پایه گازسوز می تواند یک انتخاب مقرون به صرفه و کم هزینه در میان سایر سدان های همرده باشد.

روغن موتور و تسمه تایم موتور EF7، تعویض و بهترین جنس

اگر دفترچه راهنمای سمند EF7 را مطالعه کنید، متوجه می شوید که روغن موتور مناسب برای سمند EF7 10W-40 SL»» سینتیک است. برای تعویض روغن موتور موتور EF7، در میان برندهای مختلف ایرانی و خارجی انتخاب های زیادی خواهید داشت؛ از کاسترول و توتال گرفته تا بهران. در واقع اغلب روغن موتورهای تمام سنتتیک و نیمه سنتتیکی موجود در بازار همه برای این موتور مناسب هستند.

در مورد تسمه تایم هم مدل پاور گریپ (گیتس) می تواند انتخاب مناسبی باشد. تسمه تایم هر خودرو باید پس از طی مسافت خاصی که در دفترچه آن ذکر شده است تعویض گردد، اما در نظر داشته باشید که اگر تسمه تایم پوسیده باشد باید تعویض شود، حتی اگر با مقدار مسافت درج شده در دفترچه راهنمای خودرو فاصله زیادی داشته باشید.

مصرف سوخت موتور سمند EF7

همانطور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، در حال حاضر احتمال سهمیه بندی مجدد بنزین و البته بالاتر رفتن قیمت آن از هر زمان دیگری جدی تر است. تجربه ثابت کرده است که در کشور ما هر بحثی که پیش بیاید، هر چقدر هم که مسئولین آن را تکذیب کنند بازهم اتفاقی قریب الوقوع است!

به همین جهت بار دیگر مصرف سوخت بهینه خودرو به یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب خودرو بدل شده است. عددی که از طرف کارخانه برای مصرف سوخت (بنزین) سمند EF7 اعلام شده است، 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که البته به گواه دارندگان این خودرو چندان هم واقعیت ندارد و مصرف واقعی سمند EF7 بیش از این حرف هاست. در ضمن گنجایش باک این خودرو 70 لیتر است که عدد قابل توجهی به نظر می رسد.

ناگفته نماند که موتور EF7 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و کاملا سازگار با محیط زیست محسوب می شود.

مزایا و معایب سمند EF7

راحتی کابین سمند EF7، یکی از مزیت هایی است که در تمامی اعضای خانواده سمند به چشم می خورد. توان مناسب موتور EF7 در مقایسه با سایر رقبای داخلی ، از دیگر مزیت های سمند EF7 است. همچنین عدم تغییر قابل توجه قدرت موتور هنگام استفاده از گاز هم نکته ای است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت. این ها علاوه بر نکاتی که بالاتر به آن ها پرداختیم از مزایای سمند EF7 به شمار می روند؛ اما معایب سمند EF7 به شرح زیر است:

گرانی قطعات از معایبی است که با توجه به تولید داخل بودن این خودرو می تواند برای صاحب خودرو آزاردهنده باشد. موتور EF7 از قدرت قابل قبولی برخوردار است، اما این موضوع در سرعت های پایین چندان صدق نمی کند و به گواه مالکین، قدرت موتور پس از عبور از سرعت 60 کیلومتر بر ساعت خود را نشان می دهد. همچنین در سر عت های بالا صدای زیادی به اتاق منتقل می شود که با افزایش صدای سیستم صوتی حل می شود!

معایب کلی سمند

اما در پایان این مقاله بد نیست نگاهی کلی به معایب سمند ef7 داشته باشیم تا در زمان انتخاب بتوانید خودرو مناسبی که بعدا شما را دچار دردسر نکند بخرید

  • اصطحلاک بالای بخش های فنی
  • هزینه بالای نگهداری خودرو
  • تنبل شدن خودرو بعد از مدت زمانی استفاده
  • مصرف بالای سوخت
  • ترمز صعیف به نسبت قیمت و سایر رقبا
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

3 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام منم مدل ۹۱ دوگانه دارم معرکس حرف نداره کلا ef7 ذات موتورش همینه ولی من ۱۰ ساله دارم خدایی راضی هستم
شایان
2 سال پیش

من مدل ۹۱ دوگانه دارم خیلی راضیم تنها مشکلی که باهاش دارم تو شتاب گیری دور موتور خیلی بالا میره
علیرضا
3 سال پیش

ماشین خوب و مردی هست
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (47 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
همایِ پایتخت دوباره مادر شد؟ / عکس باور نکردنی از ریما رامین فر با نوزاد دختر در بغلش معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! شام خانوادگی فریبا نادری، پری سیمای ستایش در یک رستوران اصیل ایرانی/ مثل همیشه با اصالت+ عکس این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! رونمایی از عاشقانه های محمدرضا علیمردانی بائو سریال پایتخت و همسرش/ به پای هم پیر بشید (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری که اصلا قابل شناسایی نیست+ عکس (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! تماشای فوتبال با تلویزیون خانگی پشت ماشین 206 توسط دو جوان خوش ذوق شیرازی در زیر باران+ویدیو/ چه کِیفی میکنن😍 (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! رونمایی از برادر قدبلند و خوشتیپ ریما رامین فر، همای پایتخت +ویدئو/یکی از یکی معروف تر... رونمایی از خواهر کپی برابر اصل نعیمه نظام دوست/ انگار یه سیبو از وسط نصفش کردن😳+عکس (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم زمین زیر پای مدارس سست است! شباهت بی حد و اندازه صهبا شرافتی، روناک نون خ به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی+ویدیو/ روحش شاد تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (عکس)نادرترین اتفاقی که به ذهن هیچ کس خطور نمیکنه!!/به دنیا آمدن نوزادی با دم 12 سانتی متری مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود (ویدئو) خنده دارترین عاقبت فرار از زندان در ونزوئلا/ باورتون نمیشه زندانیها بعد از همه تلاشهاشون واسه فرار از کجا سردرآوردند🤣 (فیلم) کشف دیوانه وارترین چیزهایی که جنگل ها به خودشون دیدند / دنیا رفته رفته ترسناکتر میشه! 😱 (عکس) شوخ طبیعی استادانه ی راننده ماشین قدیمی در تیکه انداختن به ماشین های لوکس و به روز😂 چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (عکس) عجیب و غریب ترین خانه های جهان / چجوری به ذهنشون رسیده همچین خونه هایی بسازن! ایول! ( ویدئو) شوخی بانمک و شنیدنی بهنام تشکر و امید حاجیلی با جواد خیابانی/ بهش میگن جواد بلا! البته جواد بلا هم خوب از پسشون براومد😄 لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم تفریحات لاکچری دیاکو پسر مو فرفری سپهر حیدری و آرام بانو/ همیشه به شادی و خوشی+ عکس چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس عکس لو رفته از منزل شیک و لوکس نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش/چه هارمونی رنگ و گل های زیبایی! (عکس) کودکی و نوجوانی متفاوت امین میری، زهرمارخان سریال گیلدخت با تیپ کیوت/ مگه این همه تغییرممکنه؟ شوفرهایی که خواننده شدند +فیلم (فیلم) شرایط باورنکردنی و وحشتناک مردم کره شمالی که پنهانی توسط یک توریست ضبط شده است!! / زندگی با این شرایط از جهنم هم بدتره وقتی نجم الدین شریعتی قبر خودش رو توی بهشت زهرا میشوره+ویدیو/ چه حس عجیب و غریبیه! (فیلم) کشف حیرت آور انسان 475 هزار ساله در غار قلعه کرد / پیدایش رد انسان اولیه در ایران
تیتر امروز   
معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...