مراحل انجام ژلیش ناخن چیست؟

  یکشنبه، 15 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
مراحل انجام ژلیش ناخن چیست؟
ژلیش ناخن یا لاک موقت برای خانم‌هایی که به‌دنبال روشی بلندمدت برای طراحی مد و لباس خود و همراهی آن با رنگ ناخن هستند، توصیه می‌شود. این روش نسبت‌به لاک معمولی دوام بیشتری دارد و دیرتر پاک می‌شود. برای انجام ژلیش ناخن باید از دستگاه LED یا UV جهت انجام ژلیش ناخن استفاده کرد.

ژلیش ناخن اسم دیگر آن لاک موقت است که با اکریلیکِ ژل مانند ترکیب شده و به عنوان لاک موقت شناخته می شود که دوام و ماندگاری بیشتری دارد.اسم محصول لاک ژل GEL POLISH است که نام برند محصول بوده و اصولاً آن را ژلیش می دانند. لاک ژلیش ، ژل رقیق شده می باشد که مثل لاک کلاسیک ، در شیشه های کوچک نگهداری می شوند.مثل لاک های معمولی فرچه کوچکی دارد که با آن می توانید ژل ها را رو ناخن ها بکشید. ژلیش ناخن با جریان هوا خشک نمی شود و به دستگاه نیاز دارد. برای انجام اینکار از دستگاه LED یا UV استفاده می شود.

فرق ژلیش ناخن با کاشت ناخن

گاهی بانوان جوان، کاشت ناخن را با ژلیش ناخن اشتباه می گیرند. ژلیش ناخن با کاشت ناخن فرق دارد. در کاشت ناخن، موادی از جنس پلاستیک یا پودرهای فشرده شده روی ناخن شما قرار می گیرد و سبب بلندتر و ضخیم تر شدن ناخن می شود که معمولا طرح و رنگ های گوناگونی دارند تا این ترکیب مصنوعی، سبب ظاهر خوب ناخن شود.

درحالی که در فرایند مانیکور ناخن با ژل (ژلیش ناخن)، از مواد ژل مانندی روی ناخن های طبیعی شما استفاده می شود و هدف از آن، بلندتر نشان دادن ناخن نیست. در ژلیش ناخن، بر خلاف کاشت ناخن، باید از نور لامپ های ال ای دی یا اشعه ماوراءبنفش برای خشک شدن ژلیش استفاده کرد که این فرایند در کاشت ناخن، کاربردی ندارد.

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی

اولین تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی در مدت زمان ماندگاری آن است. همان طور که قبلا هم گفتیم اینکار نسبت به لاک معمولی دوام و استحکام بیشتری دارد و دیرتر پاک می شود.

در هنگام شستن ظرف ها، لباس ها، تمیز کاری روشویی، سرامیک و کاشی خانه به دلیل اینکه دست و ناخن ها در معرض مواد شوینده قرار دارند، لاک های معمولی تغییر حالت می دهند، رنگ و جلای خود را از دست می دهند و تاحدودی نیز کمرنگ و پاک می شوند اما ژلیش میزان تغییر رنگ و ترک خوردگی آن در مدت زمان کوتاه با کارهای خانه نسبت به لاک معمولی کمتر است مقاومت بیشتری دارد.مواد ژلیش مثل لاک معمولی درون یک بطری کوچک است، با این تفاوت که در ژلیش مواد ژل اکریلیک وجود دارد.ژلیش را به عنوان لاک موقت می شناسند، یعنی به صورت موقت روی ناخن قرار می گیرد و مثل لاک کلاسیک مایع است اما در هوای آزاد خشک نمی شود.ژلیش برای خشک شدن به دستگاه مخصوصی نیاز دارد که با ساطع کردن اشعه UV ژل را روی ناخن ها خشک و تثبیت می کند.یکی دیگر از تفاوت های ژلیش با لاک معمولی این است که هزینه اینکار نسبت به لاک معمولی به دلیل نوع مواد آن ، استفاده از دستگاه برای تثبیت لاک و … بیشتر است.ژلیش نسبت به لاک کلاسیک رو ناخن ها براقیت بیشتری دارد و به راحتی با استون پاک نمی شود. بنابراین هیچگاه نخواهید که ژلیش روی ناخن ها را با وسایل نوک تیز مثل چاقو و سوهان پاک کنید. این کار به صفحه ناخن آسیب شدیدی وارد می کند.

مراحل انجام ژلیش ناخن

ژلیش ناخن طی مراحل زیر توسط ناخن کار انجام می شود:

مانیکور ناخن
ابتدا ناخن ها مانیکور می شوند. در این گام، ظاهر ناخن شما متناسب با سلیقه خودتان به شکل گرد، مربعی،کوتاه و یا بلند سوهان کشیده می شود.همچنین ناخن کار پوست اطراف ناخن (کوتیکول ) را مرتب کرده و کمی به عقب هل می دهد تا لاک جلوه زیباتری داشته باشد.

سوهان کشی
ناخن کار برای افزایش ماندگاری لاک ژل روی ناخن، به کمک سوهان خراش هایی کم عمق روی سطح ناخن ایجاد می کند. به این ترتیب لاک ژل بهتر به سطح ناخن چسبیده و همچنین ظاهر ناخن بیش از حد ضخیم به نظر نمی رسد.به یاد داشته باشید که بعد از مراحل یک و دو (مانیکور و ایجاد خراش) دست های خود را نشویید؛ زیرا باعث جدا شدن زود هنگام لاک ژل از ناخن و کاهش مدت دوام ژلیش ناخن شما می شود.

لاک ژل زدن
حال نوبت به لاک زدن می رسد. برای پررنگ و زیبا به نظر رسیدن لاک ژل، لازم است که دو لایه از آن روی ناخن زده شود. پس از زدن لایه اول لاک ژل، لازم است انگشتان خود را درون یک دستگاه کوچک خشک کننده با اشعه UV قرار دهید و چند ثانیه صبر کنید. پس از خشک شدن لایه اول لاک، لایه دوم زده شده و دوباره خشک می شود.

طراحی ناخن
این مرحله، به نوعی تکمیل کننده ژلیش ناخن است. در واقع مرحله سوم که همان لاک ژل زدن است، آنقدر تکرار می شود تا طراحی مورد نظر مشتری، روی ناخن های وی شکل بگیرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (20 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (13 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر)
تیتر امروز   
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است
فال قهوه با نشان روز شنبه 2 تیر ماه 1403