ماسک برنج برای جوان‌سازی پوست

  شنبه، 26 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ماسک برنج برای جوان‌سازی پوست
ماسک برنج از بهترین ماسک ها برای پوست شماست. حالا چرا این ماسک؟!

برنج یکی از بهترین مواد برای پوست می باشد. در گذشته از برنج برای زیبایی پوست و جوان سازی استفاده می کردند. برنج حاوی ویتامین E هست و همینطور آنتی اکسیدان قوی می باشد. برنج برای پوست چند کار انجام میدهد. هم خاصیت جوان کننده دارد و هم خاصیت روشن کننده و هم آبرسان پوست می باشد. قرن ها است که زنان ژاپنی از مزایای برنج نهایت استفاده را برده اند. راز زیبایی آن ها، ریشه در هدیه ی گرانبهای طبیعت به آنهاست.

برنج منبع عظیم اسید لینولئیک و اسکوآلن و همچنین آنتی اکسیدانی قوی است که محرک تولید کلاژن در بدن است. برنج روند به وجود آمدن چین و چروک بدن را کند می کند. اسکوآلن هم از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند. ماسک برنج انواع مختلف دارد که در ادامه طرز تهیه ی چند مورد از بهترین آنها را به شما یاد می دهیم

آبِ برنج خواص آنتی اکسیدان قوی دارد که می تواند پوست را مرطوب و گردش خون را در آن محل تحریک کند. آب برنج همچنین می تواند لکه های پوستیِ ناشی از سالخوردگی یا اشعه فرابنفش را از بین ببرد و التهاب را نیز کم کند. پوست با کمک آب برنج سالم و مرطوب می شود. شما حتی می توانید از آن برای حفاظت در برابر نور خورشید استفاده کنید. برای اینکه نتیجه بگیرید کافی است این کار را حداقل هفته ای یک مرتبه انجام دهید تا آثار آن را مشاهده کنید. شما از کیفیت پوست صورت خود شگفت زده خواهید شد، چرا که 10 سال جوان تر خواهید شد. هرکسی با توجه به کاربردی که مد نظر دارد با یک ترکیب بخصوص ماسک برنج را درست می کند. یکی از ترکیب های معجزه آسا ترکیب زیر می باشد:

مقداری برنج را در آب میپزیم ( میگذاریم شفته شود) بعد آنرا پس از خنک شدن یا به تنهایی روی پوستتان میگذارید یا با چند قطره آب لیمو مخلوط می کنید و سپس روی پوستتان میگذارید. اگر برنج را آبکش میکنید، آب برنج را دور نریزید زیرا به وسیله ی آن میتوانید یک تونر عالی با آب برنج درست کنید که در مطالب بعدی طرز درست کردن آنرا به شما آموزش می دهیم.

فواید برنج و آب برنج برای پوست:

برنج سرشار از ویتامین B، است که باعث تحریک رشد و بهبود سلول می شود. همچنین روند پیری سلول را کند می کند.به منظور جلوگیری از پیری زودرس و برای حفظ شکل کامل پوست، زنان ژاپنی ماسک برنج برای صورت استفاده می کنند که از خواص و فواید آب برنج برای پوست باید گفت:

  • عصاره برنج تولید کلاژن را افزایش داده و در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست مؤثر می باشد.
  • ساختار شیمیایی برنج در بازسازی سلول های آسیب دیده پوست و کاهش سلولهای مرده آن کمک می کند.
  • برنج حاوی مواد آریزانول است. آریزانول مانع از پیری پوست شده و اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب می کند. آریزانول گردش خون را بهبود بخشیده، ترشحات پوستی را افزایش داده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.
  • برنج حاوی ویتامین E است که پوست را تغذیه می کند و باعث می شود شما جوانتر به نظر برسید.
  • اسید فرولیک موجود در برنج، به عنوان یک آنتی اکسیدان، مانند محافظ پوست در برابر رادیکال های آزاد عمل می کند.
  • ماسک آب برنج پوست را مرطوب و درخشان می کند.
  • لکه های خشک و زبر ایجاد شده را از بین می برد و پوستی نرم و لطیف برای شما به ارمغان می آورد.
  • برنج، روغن اضافی پوست را بدون این که باعث ایجاد خشکی بر روی آن شود ، از بین می برد.
  • این ماده دارای خواص ضد التهابی بوده و مناسب پوست های حساس می باشد.
  • ماسک برنج منافذ پوست را به حداقل می رساند و به پوست ظاهری مات می بخشد.
  • ماسک برنج سبب بهبود جریان خون در زیر پوست شده و استحکام و خاصیت ارتجاعی آن را تقویت می کند.
  • برنج پوست را ترمیم کرده و سبب رشد سلول های جدید می شود.
  • شما می توانید از آب برنج به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست استفاده کنید.
  • برنج حاوی اسید فرلیک است که این ماده یک نوع آنتی اکسیدان به حساب می آید و این امر موجب حفاظت پوست از رادیکال های آزاد می شود.
  • ماسک آب برنج، از بروز علائم پیری جلوگیری کرده و پوستی جوان و شاداب به شما می بخشد.

برنج یک خنک کننده طبیعی است که برای درمان آفتاب سوختگی هم بسیار مفید است. علاوه بر همه این ها استفاده مرتب و منظم از آن موجب تقویت و بهبود فشار خون تان هم خواهد شد.لازم به ذکر است آب برنج سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری، مواد معدنی مفید و بسیاری از ویتامین ها است که در از بین بردن بسیاری از عفونت ها موثر هستند. برنج با تغذیه کردن پوست تان آن را سالم و شاداب کرده و مانع از ایجاد اثرات پیری زودرس پوست خواهد شد.جالب است بدانید در چین و بسیاری از کشورهای آسیای جنوبی از برنج به عنوان یک ماده طبیعی مفید برای جلوگیری از پیری پوست استفاده می کنند. در ادامه با چند ماسک آب برنج آشنا می شوید که استفاده از آن ها تاثیر به سزایی در زیبا سازی پوست تان خواهد داشت.

ماسک برنج برای جوان سازی پوست

– یک فنجان برنج را برای مدت زمان ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید و بعد با همان آب خودش در مخلوط کن ریخته و هم بزنید.

– ترکیب به دست آمده را از صافی (پارچه ای) رد کنید تا صاف و یک دست شود. محلول را در ظرف مناسبی ریخته و برای چند روز در محلی گرم قرار دهید. اگر محلول بوی ترش و خاصی داشت تعجب نکنید این دقیقا همان چیزی است که باید به دنبال آن باشید این بو نتیجه تخمیر شدن است و در حقیقت همین عامل تاثیر آن بر روی پوست تان خواهد بود.

– یک پنبه را به آب برنج آغشته کنید و به تمامی سطح پوست صورت تان بمالید.

– سعی کنید هر شب قبل از خواب از این ماسک استفاده کنید.

– صبح روز بعد با آب سرد صورت خود را بشویید.

– باور کنید با استفاده منظم و مرتب از این ماسک خودتان به خوبی متوجه تاثیر موثر آن خواهید شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (170 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (23 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود