ماسک خانگی برای التیام پوست‌های خشک در روزهای سرد

  دوشنبه، 14 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
ماسک خانگی برای التیام پوست‌های خشک در روزهای سرد
این روزها که هوا سرد است و پوست به شدت خشک می شود، می توان با استفاده از کرم های مرطوب کننده با این مشکل مقابله کرد. همچنین می توان از ماسک مرطوب کننده هم استفاده کرد.در این مطلب روش تهیه خانگی ماسک مرطوب کننده پوست را برایتان می گوییم

این روزها که هوا سرد است و پوست به شدت خشک می شود، می توان با استفاده از کرم های مرطوب کننده با این مشکل مقابله کرد. همچنین می توان از ماسک مرطوب کننده هم استفاده کرد.در این مطلب روش تهیه خانگی ماسک مرطوب کننده پوست را برایتان می گوییم

ماسک خانگی آووکادو و عسل

اگر جنس پوست تان خشک و کم آب یا دهیدراته است یکی از بهترین ماسک های صورت گیاهی و خانگی برای پوست خشک شفافیت و مرطوب نگه داشتن آن در فصل پاییز و زمستان میوه آووکادو است. آووکادو سرشار از انواع ویتامین ها، اسیدهای چرب سالم و مفید و مواد معدنی است که سبب می شود عمیقا پوست شما را تغذیه کرده و حتی خشک ترین پوست ها را مرطوب و هیدراته نگه دارد.

ویتامین E و A موجود در آووکادو پوست های خشک را تغذیه کرده و ترک های کوچک پوست های خشک را بهبود می بخشند. این در حالی است که آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد که سبب پیری و چروک شدن پوست می شوند محافظت می کنند. برای تهیه یکی از بهترین و قوی ترین ماسک های خانگی برای مراقبت و جوانسازی و شفاف و مرطوب کردن پوست صورت بهتر است به شیوه زیر عمل کنید:

  • آووکادو: نصف یک عدد
  • عسل طبیعی: یک قاشق چایخوری
  • روغن زیتون: یک قاشق چایخوری
  • ماست: یک قاشق غذاخوری

ابتدا مغز آووکادو را از پوست و هسته جدا و آن را له کنید. بعد از این که یک پوره آووکادو به دست آوردید عسل، روغن زیتون و ماست را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند. ماسک به دست آمده را با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشورید. در همان نخستین بار استفاده از این ماسک شفافیت و رطوبت پوست را به وضوح حس می کنید. این یک ماسک صورت خانگی عالی برای پوست خشک مردان و زنان و یک ماسک عالی برای لک صورت است. همچنین اگر به دنبال یک ماسک روشن کننده پوست صورت عروس برای آماده سازی پوست هستید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک موز

یکی دیگر از بهترین ماسک های خانگی روشن کننده پوست صورت فوری و مرطوب نگه داشتن پوست در فصل پاییز و زمستان «ماسک موز» است. یکی از اصول نگهداری و مراقبت پوست مرطوب نگه داشتن آن است. موز سرشار از پتاسیم و یکی از بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های خشک است. علاوه بر این موز سرشار از ویتامین A و B و آمینواسیدهایی است که حالت کشسانی و ارتجاعی پوست را تقویت می کنند. بهتر است برای درست کردن یک ماسک موزی، کمی هم ماست اضافه کنید تا یک توازن خوب میان کلسیم و اسید لاکتیک ایجاد شود، یک ماسک عالی برای لک پوست دست و صورت که برای پوست تیره آرنج و زانو هم می توانید استفاده کنید.

  • موز رسیده: ۱ عدد
  • ماست: ۱/۳ پیمانه
  • روغن زیتون: ۱ قاشق چایخوری

ابتدا موز را رنده یا خوب له کنید. سپس ماست و روغن زیتون را اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک را با دست یا به برس تمیز روی پوست صورت و گردن بمالید و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان دهید. سپس پوست را با آب ولرم به آرامی بشورید و با یک حوله تمیز خشک کنید، نتیجه فوق العاده است.

ماسک روغن نارگیل و شکر قهوه ای

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای درست کردن ماسک های خانگی روشن کننده پوست صورت فوری برای شفاف و مرطوب کردن پوست دست و صورت است. علاوه بر این روغن نارگیل یک ماده موثر برای درمان جوش و آکنه به خاطر خواص آنتی باکتریال و ضد میکروب آن است. یادتان باشد در روتین روزانه مراقبت از پوست، مراقبت از پوست دست به خصوص در روزهای سرد را فراموش نکنید.

  • روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری

  • شکر قهوه ای: ۱ قاشق غذاخوری

بهتر است بدانید روغن نارگیل در هوای سرد سفت می شود. بنابراین بهتر است اجازه دهید ابتدا روغن نارگیل کمی آب شود و حالت مایع پیدا کند اما نباید به هیچ وجه روغن نارگیل را روی حرارت گرم یا داغ کنید و اجازه دهید در دمای اتاق و خارج از شیشه روغن، حالت مایع پیدا کند. برای درست کردن یکی از بهترین ماسک های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید. بهتر است با این ماسک پوست صورت و گردن را به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از ماساژ دادن پوست صورت به مدت ۱۵ تا بیست دقیقه هم اجازه دهید این ماسک روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم بشورید. این ترکیب یک ماسک روشن کننده پوست صورت فوری و یک ماسک عالی خانگی برای جوش است. این ماسک روشن کننده را برای پوست تیره آرنج و زانو هم می توانید استفاده کنید.

پوست های خشک

اگر به دنبال یک محصول طبیعی هستید که به کمک آن خشکی پوستتان را برطرف کنید، بهتر است از محلول مرطوب کننده ریحان و بابونه استفاده کنید. اسپری کردن این محلول به صورت روزانه روی پوست صورت موجب آب رسانی بسیار خوبی به سلول های پوستی می شود. برای تهیه این محلول کافی است به میزان مساوی از سه عصاره طبیعی ریحان، گل همیشه بهار و بابونه را با هم ترکیب کرده و هر روز آن را به صورت خود اسپری کنید. بهتر است اسپری کردن این محلول را دو بار در روز روی پوست خود امتحان کنید تا در عرض مدت زمان کوتاهی نزدیک به دو هفته، از اثرات معجزه آسای آن بهره مند شوید.

حمام درمانی و آب رسانی پوست

یکی از مهم ترین نکاتی که در حفظ سلامت و تندرستی بدن بسیار مفید است؛ حمام کردن با عصاره یا اسانس گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو یا روغن آووکادوست. برای این منظور کافی است هفته ای یک بار یکی از این عصاره ها را درون آب وان حمام ریخته و برای مدت ۳۰ دقیقه درون وان دراز بکشید. استفاده از این عصاره ها و قرار گرفتن در وان حمام علاوه بر تأثیرات آرام بخشی و ریلکسی که به همراه دارد موجب تأمین کردن میزان رطوبت مورد نیاز بدن، نرمی عضلات و مفاصل و ترمیم بافت های خشک و حساس پوستی می شود.

ماسک درمانی پوست خشک با خمیر گل ختمی و نشاسته

اگر در جست وجوی راهی آسان برای درمان خشکی پوست خود در مدت زمانی کوتاه هستید، بهتر است از خمیر گل ختمی و نشاسته استفاده کنید. برای تهیه این خمیر کافی است 2 قاشق غذاخوری گل ختمی پودر شده را با نصف این میزان نشاسته الک شده ترکیب کرده و با اضافه کردن شیر پرچرب خمیری یک دست تهیه کنید. این خمیر را بر تمامی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند. تکرار این ماسک به مدت یک هفته تاثیر زیادی در درمان خشکی پوست شما خواهد داشت و تا حد زیادی پوست شما را روشن خواهد کرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (699 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (311 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (179 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (168 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (88 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (77 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (62 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (51 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (48 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر)
تیتر امروز   
(عکس) بی اطلاعی رضا رشیدپور از منتشر کننده عکس بچگی‌هاش / خبری از رشیدپور که وایرال شد
مهران غفوریان از شغل اصلی پدر مرحومش پرده برداشت/ خسرو غفوریان عضو ساواک بود!+عکس
نیوشا ضیغمی: نمی خواهم بگویم لحظه لحظه زندگی ام پر از عشق و خوبی بوده/ هیچ وقت از مادرشدن نمی ترسم
کشیده شدن پای خواهر پژمان جمشیدی به ماجرای تهدید مادر علی انصاریان جنجالی شد +عکس/ پست معنادار مامک جمشیدی چه معنایی دارد؟
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او
(عکس) بوسه پدرانه سید محمد خاتمی بر گونه دخترش نرگس / نرگس خاتمی عروس کیست؟
(ویدئو) حقایق جالب و دیدنی از طلای شناور نایاب در سطح دریا/ با دیدن این شیء در دریا سریعا آنرا بردارید!
(ویدیو) یادی کنیم از گفتگوی جنجالی مرحوم آزاده نامداری با یک مرد 3 زنه 😱/ شنیدین چی گفت؟ تنها سرگرمیش همینه!
(ویدئو) شعبده بازی های دهه شصتی اینبار در خارج از کشور!/ مردی که بدون ابزار شعبده های زیبایی را انجام میدهد!
(ویدئو) میلیاردر‌هایی که بچه‌هاشون از ارث و میراث پدرشون محروم شدند!
(ویدئو) جمله عاشقانه محمدرضا علیمردانی به همسرش در برنامه خندوانه/ همسرم مریم خانوم میگم که بدون بزرگترین عشق در زندگیم هستی
(ویدئو) علت عجیب سوسن پرور برای گوش نکردن به موزیک / یه چیزی گفت که حامد آهنگی ترکید از خنده🤣
(تصاویر) خودکشی زیباترین گدای میلیونر تهران رسانه‌ای شد
(ویدئو) این مرد بدون حرف زدن و با ساز با شما سخن میگوید!/ مردی که با نواختن آهنگ هرکلمه میتوانست با شما حرف بزند بدون حتی ذره ای لب زدن!
گزارش تصویری از دورهمی چهره‌های شناخته شده در رستوران شیک محمدرضا گلزار با نام زیبای "انار" و چیدمان و نورپردازی رویایی/ چه سقف هنری و جذابی!
منتخب روز   
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید