ماسک زغالی چیست و انواع آن برای پوست های مختلف

  شنبه، 22 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ماسک زغالی چیست و انواع آن برای پوست های مختلف
ماسک زغال امروزه یکی از پرطرفدارترین ماسک هایی است که برای پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده می شود و می توان آن را با مواد طبیعی دیگری ترکیب و استفاده کرد.در ادامه با طرز صحیح استفاده از ماسک زغالی و فواید و مضرات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

ماسک زغال امروزه یکی از پرطرفدارترین ماسک هایی است که برای پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده می شود و می توان آن را با مواد طبیعی دیگری ترکیب و استفاده کرد.در ادامه با طرز صحیح استفاده از ماسک زغالی و فواید و مضرات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

اگر این روزها نگاهی به ترکیبات به کار رفته در محصولات زیبایی بیندازید، در بسیاری از موارد می توانید نام زغال را نیز مشاهده کنید. زغال فعال اخیرا به یکی از مهمترین مواد به کار رفته در محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل شده و از پاک کننده های صورت تا انواع ماسک زغال ، شامپو، صابون و اسکراب ها را در بر می گیرد.امروزه این باور جود دارد که زغال فعال یا به عبارتی دیگر، کربن فعال توانایی از بین بیردن باکتری ها و ناخالصی های موجود در زیر پوست را داشته و می تواند به عنوان یکی از روش های خلاصی از شر جوش های سرسیاه نیز در نظر گرفته شود.کربن فعالی که در انواع ماسک صورت از نوع زغال یا سایر محصولات بهداشتی به کار می رود در واقع همان پودر سیاه رنگی است که وقتی یک تکه زغال در معرض حرارت زیاد قرار می گیرد، تولید می کند.

بهترین ماسک لایه بردار زغال برای پوست خشک

ماسک های ذغال برای متعادل کردن پوست های چرب مناسب هستند اما برای پوست های خشک و حساسی که مستعد آسیب هستند نیز به همان اندازه موثر هستند. استفاده منظم از ماسک زغالی که به طور خاص برای پوست خشک ساخته شده است می تواند لکه ها را کاهش داده و درخشش سالم پوست را حفظ کند. این ماسک ها برای افرادی ایده آل هستند که همراه با فراهم کردن آسایش و تغذیه مناسب برای پوست شان به دنبال تجربه پاکسازی زغال نیز هستند.

بهترین ماسک های ذغال برای پوست چرب

چربی پوست زمانی اتفاق می افتد که غده های چربی بزرگ موجود در زیر پوست بیش از حد چربی یا روغن تولید می کنند و باعث می شوند که پوست براق به نظر برسد. ماسک ذغال یک روش طبیعی برای جذب روغن را ارائه می­دهد. این ماسک بدون کاهش رطوبت پوست، به حذف چربی روی پوست کمک می­کند.

بهترین ماسک های ذغال برای آکنه

بخشی از آکنه ها و جوش های سر سیاه به وسیله باکتری و سلول های مرده پوست که حفره ها و کیسه های ترشحی مو را مسدود می کنند، ایجاد می شوند. موثرترین ماسک های ذغال برای کسانی که دارای جوش بر روی پوست خود هستند، آن هایی هستند که منافذ را پر می­کنند و دارای خاصیت ضدالتهابی و نرم کنندگی هستند.

هر چند وقت از ماسک زغال استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین فواید ماسک زغال برای صورت و دلایلی که اکثر افراد به سراغ استفاده از بلک ماسک یا ماسک ذغال می روند در واقع از بین بردن جوش سرسیاه یا سفید است. علاوه بر این، با کاهش چربی های سطح پوست، می توان انتظار افزایش شفافیت و شادابی پوست صورت را نیز انتظار داشت.برای اینکه به خوبی از خواص ماسک زغال برای پوست بهره ببرید بهتر است هفته ای یک الی دو بار از آنها استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید و یا با استفاده از ماسک زغال پوست تان خشک می شود، هر هفته یا دو هفته یک بار از این ماسک ها استفاده نمایید.از آنجایی که ماسک باید حداقل ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی بماند، بهتر است هنگام انجام روتین مراقبتی پوست خود پیش از خوابیدن از ماسک استفاده نمایید. اگر می خواهید صبح از ماسک سیاه (زغال) استفاده کنید بهتر است پیش از دوش گرفتن این کار را انجام داده و سپس صورت خود را بشویید. استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان پس از ماسک به خصوص در مناطقی که آب و هوای سرد و خشکی دارند، توصیه می شود.

از چه ماسک زغالی استفاده کنیم؟

اگرچه می توانید انواع ماسک زغال را در منزل درست کنید، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از ماسک های آماده استفاده کنند. هنگام خرید ماسک زغال باید به سراغ مواردی بروید که ترکیباتی مناسب با نوع پوست صورت تان داشته باشد.

  • اگر پوست چربی دارید بهتر است ماسک های زغال حاوی خاک رس را تهیه کنید. خاک رس می تواند چربی اضافی موجود بر روی پوست را به خود جذب کرده و همچنین به پاکسازی هر چه بهتر منافذ و همچنین جلوگیری از بروز آکنه کمک می کند.
  • اگر پوست تان خشک است، ماسک های زغال با ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده نظیر هیالورونیک اسید، روغن زیتون و یا روغن جوجوبا برای شما بهترین انتخاب خواهند بود.
  • اگر پوست حساسی دارید از ماسک های زغال معطر، حاوی رنگ، پارابن و یا سایر موارد شیمیایی که احتمال ایجاد التهاب و حساسیت را افزایش می دهند، استفاده نکنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (600 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان