ماسکی برای از بین بردن چین و چروک صورت با سرکه ی سیب

  چهارشنبه، 23 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
ماسکی برای از بین بردن چین و چروک صورت با سرکه ی سیب
سرکه سیب برای پوست به دلیل خاصیت اسیدیته بالا، در صورت قرار گرفتن به طور مستقل روی پوست به سوزش منجر می‌شود.البته این عوارض در مواجه طولانی مدت با سرکه سیب به وجود خواهد آمد و در کوتاه مدت چنین شرایطی کمتر ایجاد می‌شود.بدین ترتیب برای استفاده از خاصیت درمانی سرکه سیب آن را به میزان کم و به طور رقیق شده با آب مورد مصرف کنید

سرکه سیب برای پوست به دلیل خاصیت اسیدیته بالا، در صورت قرار گرفتن به طور مستقل روی پوست به سوزش منجر می شود.البته این عوارض در مواجه طولانی مدت با سرکه سیب به وجود خواهد آمد و در کوتاه مدت چنین شرایطی کمتر ایجاد می شود.بدین ترتیب برای استفاده از خاصیت درمانی سرکه سیب آن را به میزان کم و به طور رقیق شده با آب مورد مصرف کنید.سرکه سیب یکی از بهترین و بی نظیرترین پاک کننده ها و لایه بردارها است که بدون هیچ هزینه اضافی قادر خواهید بود که پوستی زیبا و سالم را تجربه کنید.برای استفاده از سرکه برای بار اول بهتر است قسمت کوچکی از پوست را امتحان کنید تا به میزان واکنش پوستتان به ان آگاه شوید.اگر حساسیتی نشان نداد می توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوستتان را پاک کنید و در بار اول بعد از پنج دقیقه با آب نسبتا گرم بشویید.دفعه های بعدی بگذارید بیشتر روی پوستتان بماند البته تا آستانه تحمل پوستتان.

معمولا با افزایش سن برخی لکه های پوستی به تدریج روی پوست صورت افراد، پدیدار می شوند و بعد از استفاده از سرکه سیب کاملا برطرف می گردند. به همین منظور می توانید با یک پنبه، کمی سرکه سیب رقیق را روی پوست صورتتان و مستقیما روی لکه هایتان بمالید و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه که روی آن ها ماند، آن را بشویید. این کار را باید یک تا دو بار در روز انجام دهید.لطفا برای مشاهده اثربخشی سرکه سیب عجله نداشته این فرایند کمی زمان بر است ولی قطعا بعد از ۶ هفته تاثیر به سزای سرکه سیب را مشاهده خواهید کرد.امروزه به دلیل تغذیه ی نامناسب و آلودگی های هوا میزان بروز آکنه و جوش در بین افراد افزایش یافته است به همین دلیل شرکت های تجاری بسیاری برای محصولات گران قیمت آرایشی بهداشتی خود که خواص ضدجوش و آکنه دارند، تبلیغات گسترده ای دارند.بسیاری از این تبلیغات، صرفا برای بازاریابی بوده و ممکن است بعضی از این محصولات چندان کارایی نداشته باشند. ولی به دلیل تاثیر به سزایی که سلامت و صاف بودن پوست بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد برخی تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و هزینه گزافی را برای این مورد می پردازند.به همه ی این دلایل بسیاری از متخصصان پوست و مو و زیبایی استفاده از سرکه ی سیب را برای از بین بردن جوش ها و آکنه ها پیشنهاد می کنند و این موضوع را در صفحه های خود به عنوان یک راهکار اعجاب انگیز مطرح می کنند.
حتی شاید باور آن کمی سخت به نظر برسد ولی بسیاری از بازیگران هالیوودی مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می کنند. سرکه طبیعی موجب باز کردن منافذ طبیعی پوست می شود. بنابراین از ایجاد شدن آکنه و جوش جلوگیری کرده و به پوست فرد اجازه می دهد تا بهتر تنفس کرده و درنتیجه سبب درمان جوش و اکنه می شود.سرکه سیب حاوی ماده ای به نام اسید مالیک است که این ماده خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و بدین ترتیب از بروز عفونت و جوش های پوستی جلوگیری می کند. سرکه سیب چربی اضافی پوست را گرفته همچنین PH پوست را تنظیم کرده و به این شکل چربی پوستتان را متعادل می کند و نتیجه آن، حذف جوش و آکنه از پوست است.

از بین بردن چین و چروک صورت :

دو لیوان آب ،3 قاشق چای خوری سرکه سیب را داخل یک قابلمه بجوشانید. تا مخلوط سرد شود،ابتدا صورت خود را بخار دهید ، وقتی این کارها را انجام دادید آب و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بزنید، این کار می تواند دو بار در هفته انجام شود.

مواد لازم:

  • 1 یک قاشق چای خوری شیر ،
  • یک قاشق چای خوری سرکه سیب
  • یک قاشق چای خوری عسل

این مواد را با هم مخلوط کرده و در ناحیه سینه و گردن بزنید 20 دقیقه صبر و بعد پاک کنید می توانید یک بار در هفته این کار را انجام دهید.

از بین بردن آکنه با سرکه سیب:

  • 1 قاشق سوپ خوری آب معدنی، 1 قاشق سوپ خوری سرکه سیب، یک قاشق چای خوری کربنات، را ترکیب و روی پوست بزنید.
  • سرکه سیب خام و فیلتر نشده را با آب تصفیه شده در یک کاسه مخلوط کنید.

تکه پنبه ای را در محلول بزنید و آن را روی پوست آسیب دیده بمالید.آن را به مدت 10 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید.برای دیدن نتیجه بهتر چند روز به طور روزانه از آن استفاده کنید.

از بین بردن لکه های دست با سرکه سیب:

  • 1 قاشق سوپ خوری روغن سویا،
  • یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب
  • عصاره لیمو و روغن دانه انگور

این مواد را با هم ترکیب کنید این مخلوط را هر شب قبل از خوابیدن روی دستان خود بمالید. خواهید دید که لکه ها در طول زمان ناپدید می شوند. ابتدا آزمایش کلسترول و یک پزشک متخصص پوست را توصیه می کنیم. در این میان باید به آنچه می خورید توجه کنید؛ باید از غذاهای تند و چرب اجتناب کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. به یک فنجان قهوه آب و نصف فنجان سرکه اضافه کنید و صورت خود را پاک کنید. از آن جا که سرکه سیب خواص ضد عفونی کننده دارد، به از بین بردن غدد چربی کمک می کند. هم چنین، چهره خود را در طول روز تمیز نگه دارید و عصاره بابونه سرد را روی صورت قرار دهید.

ماسک صورت جوش شیرین و سرکه سیب:

تمام مواد در این ماسک کاملا طبیعی و برای پوست مفید هستند. این ماسک صورت آسان تهیه می شود و ارزان است. شما احتمالا تمام مواد لازم را در خانه دارید! این کار به از بین بردن ناخالصی ها و صاف کردن پوست کمک می کند.

جوش شیرین خاصیت ضد عفونی کننده طبیعی و ضد التهابی دارد که به از بین بردن آکنه کمک می کند. هم چنین آن به تعادل سطوح پ هاش پوست کمک می کند تا آسیب های بیشتر را کاهش دهد. سرکه سیب حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که پوست مرده را پاک می کنند تا پوست سالم را آشکار کند.

همچنین خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد ویروسی قوی دارد که به مبارزه با باکتری که باعث آکنه می شود کمک می کند! عسل در ماسک برای پوست شما به خاطر خواص ضد باکتری اش عالی است. آن هم چنین حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند به پوست کمک کنند تا درخشندگی طبیعی خود را دوباره به دست آورند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان