مصرف جوش شیرین برای سفید کردن دندان در طب سنتی چیست؟

  شنبه، 07 فروردین 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
مصرف جوش شیرین برای سفید کردن دندان در طب سنتی چیست؟
جوش شیرین یکی از روش های خانگی برای سفید و تمیز کردن دندان ها میباشد در این مطلب میخواهیم روش های پاک کردن دندان با جوش شیرین در منزل را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

لبخند شما، بخش مهمی از شخصیت شماست. هرچه زیبا تر بخندید، با اعتماد به نفس بیشتر به نظر می رسید. اما، اگر دندان های شما سفید نیستند، لکه دارند یا رنگ آن ها تغییر کرده است، ممکن است قبل از لبخند زدن به دیگران، فکر کنید! دندان ها به دلایل مختلف از جمله عدم مراقبت درست، مصرف زیاد قهوه، نوشابه، چای، تنباکو و دیگر محصولات این چنینی، زرد می شوند. به این دلایل، لایه نازکی روی مینای دندان قرار می گیرد.می توانید با استفاده از محصولات مربوط به دندان، مراجعه منظم به کلینیک های دندانپزشکی و انجام درمان های دندانپزشکی لازم، دندان های خود را سفید کنید. این کارها مضر نیستند اما گاهی وقت ها می توانند باعث حساسیت خفیف شوند. این محصولات بسیار گران هستند و هر کسی نمی تواند از پس هزینه آن ها بربیاید. درمان های خانگی موثر و زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد اما جوش شیرین از همه موثرتر است.

خمیر جوش شیرین و آبلیمو برای سفید کردن دندان

لیمو سرشار از اسید سیتریک است که به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای دندان ها عمل می کند. ترکیب یک قاشق چایخوری آبلیمو با مقداری جوش شیرین برای تهیه یک خمیر روشی موثر و امن برای سفید کردن دندان ها در خانه محسوب می شود. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که به پاکسازی لکه های سطحی کمک می کند و همچنین ماده ای بسیاری قلیایی است که به خنثی کردن اسیدیته طبیعی آبلیمو کمک می کند.

سفيد كردن دندان با جوش شيرين

داشتن یک لبخند زیبا چقدر اهمیت دارد؟ داشتن لبخند زیبا می تواند افراد را جذاب تر کند. ظاهر لبخند و دندان ها تاثیر به سزایی در روحیه و اعتماد به نفس فرد و نحوه برخورد دیگران با وی دارد. طبق گزارش سازمان دندانپزشکی ترمیم و زیبایی آمریکا، حدود ۷۴ درصد از افراد معتقدند که لبخندی نازیبا می تواند مانعی در مسیر موفقیت شخص باشد و تقریبا ۱۰۰ درصد افراد معتقدند که لبخند یک دارایی مهم اجتماعی محسوب می شود. رابطه های کاری ما هم چه بخواهیم بپذیریم و چه نخواهیم، تا حدود بسیار زیادی در تعامل نزدیک با زیبایی ظاهر ما است. با داشتن ظاهری آراسته و مناسب می توانیم پیشرفت هایی را که می خواهیم در کار خود داشته باشیم. برخی از تحقیقات ثابت کرده اند که دندان هایی زیبا نقشی مهم در موفقیت سیاست مداران در انتخابات دارد. زیبایی چنین بخش مهمی از ظاهر ما قاعدتاً امری بی اهمیت برای رابطه های کاری ما نیست.

سفيد كردن دندان با جوش شيرين

جوش شیرین که به نام بی کربنات سدیم هم شناخته می شود، نوعی نمک سفید، بی بو و بدون طعم است که از ترکیب سدیم و کربنیک اسید ساخته شده و به دلیل خواص قلیایی که دارد با کاهش اسید معده به درمان معده درد و سوزش سر دل کمک می کند. خیلی چیزها هستند که باعث لک گرفتن دندان ها می شوند و راه های متفاوتی برای از بین بردن انواع لکه های دندان می باشد. غرغره ی جوش شیرین یا استفاده از پودر آن در حفظ سلامتی دهان و دندان مؤثر است.

اثرات جوش شیرین بر دهان و دندان

  • بوی بد دهان را از بین می برد؛
  • التهاب لثه را تسکین می دهد؛
  • آفت، تبخال و ترک های لب را درمان می کند؛
  • دهان، دندان ها و پروتز های دهان و دندان را تمیز می کند.

انواع روشهای استفاده از جوش شیرین برای سفیدی دندان

مسواک زدن با جوش شیرین

مسواک زدن دندان هایتان با جوش شیرین می تواند ارزان و طبیعی ترین راه برای مراقبت از دندان ها باشد .با این حال, مهم است که مراقب دندان خود باشید در حالیکه برای بررسی علائم فرسایش مینای دندان مورد استفاده قرار می گیرد.علائم خوردگی مینا را می توان با بررسی دندان ها با یک چراغ قوه مشاهده کرد ، اگر دندان شفاف به نظر برسد, می تواند نشانه ای از فرسودگی مینا باشد. رایج ترین دستورالعمل شامل تهیه خمیری از جوش شیرین و کمی آب است.این خمیر را روی مسواک خود قرار دهید و دندان هایتان را به مدت دو دقیقه دو بار در روز مسواک بزنید. نسبت های مساوی جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید. در یک فنجان کوچک, نصف قاشق چای خوری از جوش شیرین (3 گرم) را با آب کافی مخلوط کنید تا 1/4 یا نصف قاشق چای خوری آب تا خمیر تشکیل شود. برای اضافه کردن کمی طعم، برخی دوست دارند که روغن نعناع را با جوش شیرین و آب ترکیب کنند. جوش شیرین به تنهایی طعم ملایم و تلخی دارد، بنابراین ممکن است متوجه شوید که روغن نعناع به شما کمک می کند تا این تجربه را لذت بخش تر کنید. از خمیری که با جوش شیرین و لیمو, توت فرنگی و یا هر آب میوه دیگری درست می شود اجتناب کنید چرا که آب میوه ها اسیدی هستند و می توانند مینای دندان شما را از بین ببرند.

جوش شیرین و هیدروژن پراکساید

هیدروژن پراکساید هم یکی دیگر از موادی است که به سادگی از آن برای سفید کردن و مراقبت از دندان ها در خانه می توان استفاده کرد. نصف قاشق چایخوری هیدروژن پراکساید را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری با قوام خمیر دندان حاصل شود. از این خمیر برای مسواک زدن استفاده کنید و بعد از اینکه مسواک زدن انجام شد، بعد از 2 دقیقه دهان خود را بشویید. هیدروژن پراکساید را از داروخانه ها می توانید تهیه کنید که یک محلول 3 درصد است که در یک بطری قهوه ای رنگ مات نگه داری می شود تا در اثر نور دچار واکنش نشود. این محلول یک ماده ضدباکتریایی دهان نیز به شمار می آید که برای شستشوی دهان مناسب است.

جوش شیرین و آب لیمو

به طور سنتی، افراد بسیاری از ترکیب جوش شیرین و آبلیمو برای سفید کردن دندان های خود استفاده می کردند اما ماهیت ساینده این ترکیب می تواند برای دندان ها مضر باشد. این ترکیب در ابتدا ممکن است لکه های روی دندان ها و سطوح اسیدیته در دهان را کاهش دهد اما روش های ایمن تری نسبت به استفاده از جوش شیرین و آبلیمو به عنوان یک خمیردندان وجود دارند.

جوش شیرین و آلومینیوم

برای این کار مقدار کمی جوش شیرین را با خمیر دندانتان ترکیب کنید و یک فویل آلومینیومی را بردارید و آن را به طوری که بتواند سراسر دندان های شما را پوشش دهد تا کنید و ببرید. ترکیب جوش شیرین و خمیر دندانتان را بر روی فویل بمالید و آن را به مدت یک ساعت روی دندانتان قرار دهید. این کار را به مدت 7 روز ،روزی دو مرتبه انجام دهید تا از اثرات معجزه آسای آن در سفید و براق شدن دندان هایتان لذت ببرید.

جوش شیرین و خاک رس

ابتدا مسواک را به مقداری خاک رس سبز وجوش شیرین آغشته کنید. یک قطره عصاره ی روغنی (افشره ی خوراکی) لیموترش یا نارنگی روی مسواک بچکانید. به آرامی با این ترکیب دندان ها را مسواک بزنید و سپس بشویید. در آخر از جوشانده نعنا به عنوان دهانشویه استفاده کنید. از این ترکیب یک تا دو مرتبه در هفته استفاده کنید و از سفیدی دندان هایتان لذت ببرید.

درحالی که فواید زیادی برای مسواک زدن دندان ها با جوش شیرین وجود دارد،اما نکاتی هم وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید:

  • اگر جوش شیرین را با هر چیزی مثل آب اکسیژنه و لیمو ترکیب کنید، بدتر هم می شود.
  • در استفاده طولانی مدت مخلوط بیکربنات سدیم (جوش شیرین) با آب می تواند مینا را بشکند، زیرا یک عامل ساینده است که با خراش دادن دندان ها با ذرات ریز پودر مانند کار می کند.

جوش شیرین برای دندان مضر است

جوش شیرین با نام علمی اسیدکریستالین دی کربوکسیلیک سفید یک ماده آلی است که به شدت خاصیت ضد اسیدی دارد.فرمول ساده این ماده دربسیاری از مواد غذایی به عنوان یک آنتی اکسیدانت قوی کاربرد دارد. ترکیب جوش شیرین صد درصد بی کربنات سدیم است که از آن به عنوان عاملی زنده بیشتر در تهیه نان و شیرینی استفاده می کنند.جوش شیرین با اسید مخلوط می شود و با آزاد کردن حباب وگاز دی اکسیدکربن از خود واکنش نشان می دهد و سبب عمل آمدن خمیرمایه می گردد. جوش شیرین ماده ارزان قیمتی است که برای اهداف مختلفی به کار رفته و تقریبا در همه آشپزخانه ها یافت می شود. معمولا از جوش شیرین برای تمیزکردن حمام، بوزدایی اجسام، تهیه خمیرمایه برای پخت نانوشیرینی و سفید کردن اجسام مختلف استفاده می گردد. این ماده مانند یک پاک کننده متعادل عمل کرده و همچنین اسید های ایجادشده توسط باکتری هاراخنثی کرده و در نتیجه پلاک های تولیدشده روی اجسام را از بین می برد. یک باور غلط بین عموم شایع شده است که به جای استفاده از خمیردندان برای مسواک زدن و سفید کردن دندان ها از جوش شیرین برای دندان ها استفاده شود. این امر کاملا نادرست می باشد و منبع موثق علمی ندارد، زیرا براثر سایندگی جوش شیرین بر سطح دندان ها باعث آسیب رساندن به مینای دندان و لثه و همچنین ایجاد حساسیت بر روی دندان ها می شود. چنانچه بسیاری از خمیردندان های تایید شده حاوی همین مولکول موجود در جوش شیرین هستند انتخاب درست این است که برای تمیزکردن سطح دندان و بهداشت دهان از خمیردندان هایی که حاوی همه موارد مورد نیاز در مقادیرکافی هستند استفاده شود و البته استفاده از نخ دندان را نیز باید جدی شمرد. زمانی که آسیب به مینای دندان وارد شود با خود مشکلات دیگری به همراه می اورد اعم از پوسیدگی دندان، تغییر رنگ مینای دندان (به صورت لکه های قهوه ای و سیاه) حساس بودن و یا درد گرفتن دندان ها هنگام خوردن غذاهای گرم، سرد، ترش و یا شیرین و به وجود آمدن بوی بد دهان . برخی از افراد استفاده از جوش شیرین و آب نمک را به عنوان دهان شویه مورد استفاده قرار میدهند البته این دو ماده به دلیل وجود سدیم کلراید موجود در آنها باعث ضدعفونی کردن دهان و لثه ها استفاده می گردد چونکه ترکیب این دوماده خاصیت قلیایی را افزایش می دهد اما به مقدار کافی و اصولی باید استفاده شود تا هیچگونه آسیبی به دندان ها و لثه ها وارد نشود .به طورکلی برای سفید کردن دندان ها راه های علمی و مطمئنی وجود دارد که بامراجعه به دکتر دندانپزشک بدون آسیب رساندن به دندان های خود صاحب دندان های سالم ودرخشان شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (631 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان