دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

مزایا و معایب برقراری ارتباط با شوگر ددی ها 

چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1400
شوگر ددی به مرد مسن و پولداری گفته می‌شود که با یک دختر جوان وارد رابطه می‌شود. در ادامه مطلب مزایا و معایب این گونه ارتباط ها را خدمتتان بیان می کنیم.

شوگر ددی (شوگر ددی به انگلیسی = sugar daddy) مرد میانسال یا پا به سن گذاشته ای است که در ازای داشتن روابط اجتماعی و رابطه جنسی، البته با رضایت، به زن ها (و بعضا مردان) جوان، هدایا و کمک هزینه می دهد و با آنها سفر و گردش می رود و زمان می گذراند.

شوگر ددی

شوگر ددی (sugar daddy) را نمی توان واژه ب واژه معنی کرد. هنوز برای این کلمه در زبان فارسی هیچ معنی پیدا نشده است و بابا قندی معادلی طنز به نظر می رسد. در هر حال پدری که به یشرینی ثند و شکر باشد، پدر نیست؛ یک مرد مسن پولدار می باشد که به پشتوانه پولی که دارد وارد رابطه با دختران و زنان جوان می شود. خیلی از شوگر ددی های آنقدرها هم پیر نیستند؛ افرادی میانسال هستند که دخترانی در آغاز حوانی را می پسندند. این مردها سال های جوانی را در راه کسب ثروت گذاشته اند، حالا از گذشته خود راضی نیستند و در زندگی خو به خصوص در روابط جنسی حس کمبود دارند. آنها پولی را که به دست آورده اند، به پای زنی بسیار جوان تر از خود می ریزند، به این شرط که حاضر شود رابطه جنسی برقرار کند؛ البته حد و حدود این رابطه به توافق طرفین ربط دارد.

شوگر ددی ها در ایران

اصطلاح شوگر ددی از خارج وارد ایران شد. اولین بار در سال ۱۳۹۴ بی بی سی فارسی گزارشی درباره کسب درآمد دختران جوان امریکایی بخصوص دانشجوها پخش کرد و در آن از رابطه با مردان مسن پولدار تحت عنوان شوگر ددی خبر داد.
این گزارش اعلام می کرد که در امریکا درصد بالایی از شوگر بیبی ها را دانشجویانی تشکیل می دهند که برای ادامه تحصیل به پول نیازمندند و بدهی های سنگینی به بار آورده اند. این افراد در شرایطی که هیچ راه امیدی برای خود نمی بینند، رابطه جنسی در برابر پول را انتخاب می کنند، تا جایی که سایت هایی برای ثبت نام شوگر ددی و متقاضیان شوگر ددی ساخته شده است.
از آن به بعد این کلمه وارد فرهنگ ما شد؛ کاربران شبکه های اجتماعی آن را گسترش دادند و پست هایی در این باره به اشتراک گذاشتند و به این صورت اصطلاح شوگر ددی رایج و فراگیر شد و البته ایرانی سازی هم شد! چراکه در غرب این رابطه، رابطه ای مالی و شغل است اما در ایران فاز عاطفی هم جزئی از آن شده است. با وجود تغییرات زیاد و باز شدن فضای جامعه ما، رابطه دوست پسر و دوست دختر رابطه ای علنی و رسمی نیست، به همین خاطر رابطه با شوگر ددی در بسیاری از مواقع به سمت ازدواج پیش می رود.
با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، داده های سطح جامعه از گسترش این نوع رابطه و میل و رغبت جوانان به آن خبر می دهد. شوگر بیبی شدن طرفداران زیادی پیدا کرده است و در تلگرام کانال های ثبت نام شوگر بیبی و شوگر ددی وجود دارد. به هر حال تعداد شوگر مامی ها از شوگر ددی ها کمتر است.

مزایای داشتن شوگرددی

از مزایای پیدا کردن شوگر ددی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. تامین مخارج زندگی
  2. ایجاد زندگی مفرح و نسبتا دلخواه
  3. عدم وجود دغدغه مالی

معایب داشتن شوگر ددی

از مهمترین معایب داشتن شوگر ددی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اختلاف سنی بالا (بعضا بسیار بالا)
  2. ورود به رابطه ای که بر اساس توافقات مالی شکل گرفته نه عشق و علاقه
  3. عدم وجود هیچ تعهد اخلاقی از جانب شوگرددی به شوگر بیبی ها
  4. وجه اجتماعی نامناسب برای شوگربیبی

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟