مزایای عمل اندوسکوپیک برای لیفت پیشانی و ابرو چیست؟

  جمعه، 30 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایای عمل اندوسکوپیک برای لیفت پیشانی و ابرو چیست؟
اکثر جراحان در طی 3 دهه‌ی اخیر برای درمان بیماران، تکنولوژی‌ فیبر نوری و اندوسکوپیک را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند. متخصصان بیماری‌های زنان، روش اندوسکوپی را برای تشخیص و درمان بیماری‎‌ها از سال 1970 به‌طور وسیعی به‌کار می‌بستند. در اواخر دهه‌ی 90 متخصصان ارتوپد نیز روش اندوسکوپی را برای تشخیص بیماری‌ها استفاده کردند.

مزایای عمل برش اندوسکوپیک برای لیفت پیشانی و ابرو

عمل جراحی زیبایی برش آندوسکوپی برای لیفت پیشانی و ابرو، با بیهوشی به صورت عمومی انجام می شود.

  • لیفت پیشانی و ابرو به روش آندوسکوپی روشی پیشرفته برای لیفت پیشانی است که اجازه حداقل برش را می دهد؛ ریسک کمتری دارد و زمان نقاهت نیز کوتاهتر است.
  • در لیفت ابرو و پیشانی به روش برش آندوسکوپی، پزشک جراح بافت و عضلات ابرو و پیشانی را بدون ایجاد شکاف های بزرگ و مشخص ترمیم و بازسازی می کند.
  • اگر ابروهای شما بیش از اندازه پایین هستند با عمل زیبایی به روش آندوسکوپی به راحتی می توانید این نقص را اصلاح و ظاهری طبیعی، متقارن و زیبا به ابروهای تان ببخشید. به این ترتیب حالت چشمان تان هم زیباتر و جوان تر به نظر می رسد.
  • برش آندوسکوپی یک روش کمتر تهاجمی است و به همین دلیل عملی با ریسک پایین محسوب می شود. با این همه قبل از انجام عمل لازم است که حتماً با پزشک معالج ملاقات و مشورت کنید.
  • در روش جراحی آندوسکوپی به دلیل وجود دوربین فیلمبرداری در ابزار اندوسکوپ، بافت های محل جراحی بزرگنمایی می شوند و در نتیجه جراحت و شکاف کمتری نسبت به سایر روش ها ایجاد می شود.
  • برش آندوسکوپی یا لیفت آندوسکوپی یک روش مدرن برای لیفت ابرو و پیشانی است.

چه کسانی نیاز به لیفت اندوسکوپیک ابرو دارند؟

برای اینکه بدانید برای لیفت اندوسکوپیک ابرو گزینه مناسبی هستید یا خیر، نخست توصیه می کنیم حتما به یک متخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنید. بسیاری از موارد و نکات مهمی که پیش از عمل باید درنظر گرفته شود، تنها با معاینه و برخی آزمایش ها مشخص می شود. با این وجود اگر موارد زیر در مورد شما صدق می کند، این روش می تواند برای جوان سازی چهره شما موثر باشد:

  • وجود چین و چروک افقی در پیشانی
  • وجود خطوط عمودی میان ابرو
  • وجود چین در گوشه ابرو
  • پایین افتادگی ابرو و فشار به پلک بالایی
  • به هم خوردن زاویه و فرم ابرو
  • عدم تقارن در ابروها

همچنین، هرچه خاصیت ارتجاعی پوست شما بیشتر باشد، این عمل برای شما مناسب تر خواهد بود. البته فراموش نکنید اگر دخانیات مصرف می کنید، باید از چند هفته پیش از عمل آن را کنار بگذارید و پس از عمل نیز تا چند ماه از مصرف آن خودداری کنید. مصرف قرص های ضد انعقاد خون مانند آسپرین نیز باید پیش از عمل کنار گذاشته شود. به همین دلیل اگر بیماری خاصی دارید یا دارو مصرف می کنید، حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

مشکلات لیفت اندوسکوپیک

قبل از این عمل، جراح باید صورت بیمار را بررسی می کرد تا بهترین روش برای جوان سازی آن را ارایه کند. بعد از ارزیابی پوست صورت، جراحان صورت را به سه منطقه ی صورت، گردن و ابرو تقسیم می کردند. با پیشرفت تکنولوژی، آنالیز صورت و روابط بین اجزای آن به شکل پیشرفته ای انجام شد. در حال حاضر، صورت و گردن به سه قسمت صورت میانی، صورت پایینی و گردن شناخته و آنالیز می شود.با توجه به تقسیم بندی های انجام شده، پلک ها در بخش صورت میانی قرار دارند. قبل از هرگونه عمل زیباییِ ابرو و پلک باید شرایط پلک و چین و چروک های روی پیشانی بررسی شود. برای حل مشکل بسیاری از بیماران، از بین بردن افتادگی پلک و لیفت ابرو به طور همزمان انجام می شود. البته باید قبل از لیفت اندوسکوپیک ابرو، خط رویش مو و عرض ابروها را در نظر داشت. اگر پیشانی فرد بلند بوده و عمق چروک ها زیاد باشد، ممکن است که بخشی از پوست برداشته شود و لیفت اندوسکوپیک نیز انجام شود.

اکثر ماهیچه های صورت از قبیل گردن و گونه به علت وجود جاذبه به مرور زمان افتادگی شان بیشتر می شود، اما ماهیچه های ابرو از این قاعده مستثنی هستند. بعضی افراد ابروهایشان به طور طبیعی افتادگی دارد. اما برخی دیگر که نشانه های پیری روی صورتشان نمایان شده، یا ابروهایشان افتادگی ندارد و یا افتادگی اش بسیار کم است. با توجه به مواردی که ذکر شد، لیفت ابرو در مواردی خاص استفاده می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • رفع افتادگی ابروها در اثر عوامل ژنتیکی یا بالارفتن سن
  • عدم تقارن ابروها
  • تغییر شکل ابروها
  • کاهش چین و چروک های ابروها
  • کاهش عملکرد ماهیچه های ابرو و بین ابروها برای رفع خط اخم

روش لیفت تمپورال (شقیقه) برای لیفت ابرو و پیشانی

افرادی که پیشانی چندان بلندی ندارند و در میان ابروهای شان چین و چروک وجود ندارد معمولاً کاندیدای لیفت ابرو و پیشانی به روش «تمپورال» هستند. در این روش برش های کوچکی در منطقه پیشانی و پوست سر و عمدتاً در قسمت شقیقه ایجاد می شود. مزیت این روش ایجاد برش های کوچک است که عمدتاً زیر موهای شقیقه مخفی می شوند. اما معمولاً این روش چندان پایدار نیست و بعد از حدود ۴ سال دوباره پیشانی و ابروها نیاز به لیفت پیدا می کنند. با این همه روش لیفت تمپورال برای افراد مسن که در قسمت پیشانی چین و چروک های عمیق دارند مناسب است.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
Sadegh
3 سال پیش

سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم که عمل لیفت پیشانی اقساطی اولش چقدر میگیرید؟
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (551 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (383 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (379 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (120 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (24 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (19 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (12 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس