مزایای استفاده از کرم دور چشم

  پنجشنبه، 15 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایای استفاده از کرم دور چشم
یکی از اهداف اصلی کرم دور چشم به جز روشن کردن این نواحی و همچنین از بین بردن چروک دور چشم، این است که برخی از مواد مغذی را به دور چشم برساند که در کرم‌های صورت به میزان متفاوتی وجود دارد و باید برای اطراف چشم از دزهای ضعیف‌تر استفاده شود.

مزایای کرم دور چشم

یکی از اهداف اصلی کرم دور چشم به جز روشن کردن این نواحی و همچنین از بین بردن چروک دور چشم، این است که برخی از مواد مغذی را به دور چشم برساند که در کرم های صورت به میزان متفاوتی وجود دارد و باید برای اطراف چشم از دزهای ضعیف تر استفاده شود. پوست نازک اطراف چشم نسبت به پوست ضخیم تر در دیگر قسمت های صورت، جذب بهتری دارد و اگر استفاده از کرم های معمولی صورت که برای اطراف چشم قوی هستند بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند، باعث آسیب رساندن به پوست دور چشم می شوند. کرم های دور چشم به صورت اختصاصی برای رطوبت دهی به ناحیه اطراف آن فرموله شده اند و به همین دلیل است که در حجم کمتر، قیمت بالاتری نسبت به دیگر کرم های صورت دارند.

زمانی که به دنبال کرم دور چشم خوب و مناسب خود می گردید، بهترین گزینه کرم های بدون بو و ضد حساسیت هستند. کرم هایی که عطر زیادی دارند، برای اطراف چشم پیشنهاد نمی شوند. کرم دور چشم لانکوم، کرم دور چشم لورال و کرم دور چشم کلینیک از برندهای پیشنهادی هستند. البته كرم دور چشم خوب ايراني هم در برندهای معتبر داخلی تولید می شود.

برخی از کرم های دور چشم دارای کافئین هستند و به صورت موقت موجب سفت شدن پوست اطراف چشم می شوند و تأثیر سریع تری در چهره ایجاد می کنند. گفته شده کافئین باعث بهبود گردش خون می شود و می تواند پف اطراف چشم را کاهش دهد. همچنین اگر کرم دور چشم را قبل از استفاده درون یخچال قرار دهید و به صورت سرد آن را اطراف چشم استفاده کنید، می توانید پف اطراف چشم را کم کنید.به طور کلی کرم دور چشم در اغلب مواقع حاوی مواد تشکیل دهنده ای است که در کرم های صورت استفاده می شود، تنها میزان و درصد آنها متفاوت است.

اگر کرم صورتی که برای پوست خود استفاده می کنید ضعیف است و در اطلاعات آن نوشته شده که می توانید برای دور چشم هم استفاده کنید، مصرف آن برای نواحی چشم مشکلی ایجاد نمی کند. ولی کرم های از بین برنده جوش یا کرم های ضد چروک صورت از آنجایی که دارای مواد تشکیل دهنده قوی هستند، در صورت تماس با اطراف چشم موجب التهاب، قرمزی یا عارضه های بیشتر می شوند.

اولی برعکس نکته قبلی می توانید کرم دور چشم را برای دیگر قسمت های صورت هم استفاده کنید ولی به طور حتم تأثیر آن بهتر از کرم های مخصوص صورت نخواهد بود. پس اگر در شرایطی بودید که فقط کرم دور چشم در دسترستان قرار داشت، بدون نگرانی می توانید از این کرم برای رطوبت رسانی به کل صورت استفاده کنید ولی بهتر است این کار را به عادت روزانه خود تبدیل نکنید. چون پوست صورت قدرت بالاتری برای تحمل مواد تشکیل دهنده قوی تری دارد که می تواند از خشکی، چروک، جوش و غیره جلوگیری کند.

شرایط استفاده از کرم دور چشم

برای استفاده از بهترین کرم چشم لازم است تا در ابتدا نکاتی را در این زمینه بدانید.
چه سنی برای استفاده از کرم های دور چشم مناسب تر است؟ برای استفاده از کرم های دور چشم بهتر است تا این کار را از 20 سالگی آغاز نمایید. این موضوع باعث می شود تا از سنی که فرایند ایجاد چین و چروک در پوست آغاز می شود از ایجاد چروک و سیاهی جلوگیری نمایید.
چگونه از کرم دور چشم استفاده کنیم؟ به آرامی از گوشه ی چشم شروع کرده و در نقاط پف کرده و گودی و سیاهی بمالید. پس از استفاده محصول را به درستی بسته و در یخچال نگه داری نمایید.
علت سوزش چشم پس از مصرف چیست؟ علت سوزش چشم این است که در هنگام مصرف سهوا باعث ورود این مواد به چشمتان شده اید. این موضوع می تواند منجز به آسیب به رگ چشم شما شود.
برخی از افراد تصور می کنند که این کرم ها تنها نقش مرطوب کننده را برای پوست زیر چشم شما ارائه میکنند. اما حقیقت این است که نتایج تحقیقات حاکی ا این است که در صورت استفاده از کرم های چشمی که از کیفیت مناسبی بهره می برند نتایج دارویی و درمانی مناسبی نیز در جهت رفع گودی و سیاهی زیر چشم دارد. همچنین این محصول می تواند حد چروک زیر چشم شما را نیز کاهش دهد و تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی شما بگذارد.

طریقه مصرف کرم دور چشم زدن

با توجه به حساسیتی که در مورد پوست اطراف چشم گفته شد، برای استفاده از کرم هم باید با ملایمت این عمل را انجام دهید. گفته می شود که انگشت حلقه آهسته ترین تماس را دارد، پس می توانید از این انگشت برای انجام استفاده کنید. مقداری کرم را روی انگشت حلقه بریزید و به صورت ضربه های ریز، به صورت نقطه ای کرم را در اطراف چشم بزنید. سپس مجدداً برای اینکه کرم دور چشم به خوبی جذب پوست شود و به همه قسمت های اطراف چشم برسد، ضربه های ریز و ملایم را اطراف چشم ادامه دهید تا مطمئن شوید، کرم به همه قسمت ها رسیده است.

کرم دور چشم خود را بسازید:

اگر ترجیح می دهید که پول خود را صرف کرم دور چشم نکنید، خودتان آن را در خانه بسازید :برای کاهش تیرگی زیر چشم با خیار، نعناع، آلوئه ورا و روغن بادام، کرم دور چشم بسازید. یا یک کرم دور چشم با قهوه، روغن زیتون و موم زنبور عسل را امتحان کنید تا خطوط نازک اطراف چشمانتان را کاهش دهید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (442 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (256 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (232 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (189 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (168 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (149 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (139 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW