معرفی کتاب بازی فرشته اثر کارلوس روئیت ثافون

  پنجشنبه، 04 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی کتاب بازی فرشته اثر کارلوس روئیت ثافون
رمان «بازیِ فرشته» قسمت دوم از چهارگانه‌ی «گورستان کتاب‌های فراموش‌شده» است و درواقع جلد دوم کتاب بسیار پرطرفدار «سایه‌ی باد»، اثر کارلوس روییث ثافون.

درباره کتاب بازی فرشته

"بازی فرشته" قسمت دوم از چهارگانه "گورستان کتاب های فراموش شده" به قلم "کارلوس روئیت ثافون" می باشد که یک شاهکار میخکوب کننده از عشق و ادبیات و خیانت است.

خلاصه کتاب بازی فرشته

بازی فرشته" داستان نویسنده ی جوانی به نام داوید مارتین است؛ او در عمارتی متروکه در قلب شهر بارسلون با نوشتن داستان های شورانگیز و عامه پسند تحت نامی مستعار روزگار می گذراند. مارتین که دوران کودکی آشفته ای را پشت سر گذاشته، حالا به دنیای کتاب ها پناه آورده و شب هایش را با نوشتن داستان هایی درباره ی جهان زیرزمین سپری می کند. او پشت هم داستان می نویسد و هرچه که می گذرد بر ناامیدی و استیصالش افزوده می شود.او در زندگی شخصی اش درگیر روابط پیچیده ای با پدرو ویدال، حامی اش، کریستینا دختر راننده ی شخصی ویدال و ایزابلا، دختر جوانی که تحسین کننده ی کارهای اوست می شود. علاوه بر آن، تاریخچه ی خانه ای که در آن زندگی می کند نیز به زندگی خود او راه پیدا کرده؛ اتاقی با قفلی بر در آن، عکس ها و نامه هایی را در بردارد که به قتل رازآلود صاحب خانه ی پیشین اشاره می کند. در این گیر و دار، مارتین نامه ای از یک ناشر مرموز دریافت می کند که در آن پیشنهادی باورنکردنی ارائه شده. او باید کتابی بنویسد که نظیر آن هرگز وجود نداشته؛ اثری مذهبی و جدید که قدرت تغییر اذهان و قلوب را داشته باشد. اما همزمان که مارتین نوشتن را شروع کرده و به "گورستان کتاب های فراموش شده" سر می زند، متوجه می شود ارتباطی میان کتاب ها و سایه هایی که خانه ی فرسوده اش را احاطه کرده اند وجود دارد و گویا ناشرش هم رازهای نگران کننده ای را از او مخفی کرده است.
بار دیگر در "بازی فرشته"، "کارلوس روئیت ثافون" ما را به قصه ای جذاب از عشق و تراژدی در اعماق تاریک بارسلون خواهد برد.

درباره نویسنده کتاب بازی فرشته

کارلوس رویز زفون (انگلیسی: Carlos Ruiz Zafón؛ زادهٔ ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۴) نویسنده داستان های جنایی و معمایی اهل اسپانیا است.کارلوس لوئیت ثافون در بارسلونا بدنیا آمد. او که در اسپانیا بزرگ شد ، زندگی کاری خود را با کسب درآمد در تبلیغات آغاز کرد. پدربزرگ و مادربزرگ او در یک کارخانه کار کرده بودند و پدرش بیمه می فروخت. در دهه 1990 ، روزی زافان به لس آنجلس نقل مکان کرد و مدت کوتاهی در زمینه نویسندگی روی پرده کار کرد. او به انگلیسی مسلط است.بیشتر تاثیرات کار های او از نویسندگان قرن 19، داستان های جنایی و نویسندگان معاصر است.

کارلوس رویز زفون

درباره مترجم کتاب بازی فرشته

در بین آثار ترجمه شده توسط علی صنعوی مترجم جوان مشهدی ترجمه آثار بزرگ ادبی جهان دیده می شود.علی صنعوی توجهی ویژه به جایگاه خراسانی ها در ادبیات دارد. به نظر او پردازش کلام، نثر، دایره لغات و آشنایی آن ها با کلمات، درخور تأمل و در جایگاهی والاست. مترجم رمان «کاخ رؤیاها» می گوید: این خاصیت خراسان و زبانش است که ناخودآگاه بر هر ادبیاتی وارد شده تأثیر خود را گذاشته است. شاید همین باعث شده کار مترجمان مشهدی متفاوت باشد.او که طرف دار ترجمه های همراه با آفرینش است، درباره بحث همیشگی اهمیت زبان مبدأ و مقصد می گوید مخالف نظراتی است که به بهانه وفاداری به متن، از مترجمان افرادی مکانیکی می سازد که وظیفه شان ترجمه کلمه به کلمه متن است.او تأکید می کند: مترجم اگر نتواند زیبایی مفهوم را منتقل کند، غیر از متن، خواننده را هم از دست می دهد.به نظر او، گاه در زبان مبدأ اصطلاحاتی وجود دارد که باید برای آن ها برابر بگذاریم یا حتی معادل سازی کنیم: فکر می کنم مترجمان قدیمی بر اساس دانش زبانی و تسلط بر زبان مقصد، روی زبان مبدأ هم کار می کردند. برای نمونه، وقتی به ترجمه های محمد قاضی نگاه می کنیم و حتی اعترافاتش را می شنویم که جاهایی به علت دسترسی نداشتن به جهان خارج، نبود لغت نامه های درست و حسابی و ... برخی چیزها را نمی دانسته است. به هر حال، لطافت زبانش را حس می کنیم و هنوز اثری شبیه ترجمه او از «دن کیشوت» نخوانده ایم.صنعوی ترجمه های عبدا... کوثری را هم دقیق و در عین حال زیبا توصیف می کند، به گونه ای که به نظر او، این ترجمه ها غیر از آنکه رمان خارجی را در اختیار خواننده می گذارند، ویژگی های ادبی زبان فارسی را هم به خواننده منتقل می کنند.
ترجمه ها:

  • جهان بورژوازی متأخر اثر نادین گوردیمر
  • سایه باد اثر کارلوس روئیت ثافون
  • کاخ رویاها اثر اسماعیل کاداره
  • بازی فرشته اثر کارلوس روئیت ثافون
  • سرود رستاخیز اثر آرتور میلر

قسمتی از کتاب بازی فرشته

یک نویسنده هیچ گاه آن لحظه را از یاد نمی برد، لحظه ای که برای نخستین بار یک داستان را با تعدادی سکه یا کلامی ستایش آمیز معاوضه می کند و هرگز آن زهر شیرین غرور و پوچی جاری شده در رگ هایش و باور برآمده از آن را فراموش نمی کند؛ باور به اینکه اگر بتواند دیگران را به گونه ای فریب دهد که فقدان استعداد را در وجودش کشف نکنند، رویای ادبیات سقفی بالای سرش می گستراند، در انتهای روز وعده ای غذای گرم برایش مهیا می سازد و آنچه را که بیش از هر چیز دیگر در زندگی طمعش را داشت را داشت تحقق می بخشد: دیدن نام چاپ شده اش بر تکه کاغذی بینوا که مطمئنا مدت ها پس از خود او به زندگی ادامه خواهد داد. یک نویسنده محکوم به یاد آوردن آن لحظه است، چرا که از همان لحظه وجود او نابود شده و برای روحش قیمتی تعیین شده است.

ممکنه هیچ وقت در زندگیت عاشق نشی، ممکنه نتونی و یا حتا نخواهی بخشی یا تمام زندگی خودت رو به شخص دیگه ای ببخشی و مثل من یک روز در چهل وپنج سالگی چشم باز کنی و ببینی که دیگه جوان نیستی و اینکه هرگز نتونستی آواز دسته جمعی کوپیدها رو در حال نواختن چنگ بشنوی و به کشف بستر گل های رز سفید بر محراب الهی نائل بشی. اونجاست که تنها راه انتقام باقی مانده برای تو در دزدی کردن از زندگی همراه با عیش ونوش در خانه های بدنام و تن دادن به لذت های آنی جسمی خلاصه می شه؛ لذتی که خیلی سریع تر از تخیلات بزرگ بخار می شه و به آسمان می ره، ولی در این دنیای گنداب زده و متعفن جهان ناپایدار رو به فسادی که همه چیز در اون با زیبایی آغاز می شه و با خاطرات دردناک به پایان می رسه شاید این لحظاتْ نزدیک ترین چیز به توصیف همون بهشتی باشن که همیشه دربارش شنیدیم.

شناسنامه کتاب بازی فرشته


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (13 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲