دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

میوه گیلاس، دوست لاغری 

چهارشنبه، 14 دی 1401
اگر تصمیم به لاغری دارید، میوه گیلاس را از یاد نبرید. برای اینکه با خواص گیلاس برای لاغری آشنا شوید، همراه ساعد نیوز باشید.

گیلاس طبعی سرد دارد و منبع ویتامین های مختلف و مواد معدنی است که برای تناسب اندام و لاغری پیشنهاد می شود. هم چنین در طب سنتی برای درمان بیماری های گوارشی و رفع چاقی کاربرد دارد. این میوه ملین و ضد یبوست است و چون نشاسته کمی دارد برای دیابت و بیماران دیابتی مفید است. برای لاغری معجزه می کند و پوست را شفاف می سازد. برای مصرف در رژیم لاغری 200گرم گیلاس را قبل از غذا بخورید و برای اینکه سموم بدن دفع شود ناشتا 100 گرم گیلاس مصرف شود. افرادی که مشکل خواب دارند و نمی توانند بخوابند آب گیلاس و همینطور آب آلبالو می تواند به حل مشکل آن ها کمک کند. برای کاهش درد عضلات ورزشکاران قبل از دویدن به مدت طولانی آب گیلاس بنوشند تا با درد کمتری در قسمت عضلات مواجه شوند.

میوه گیلاس

گیلاس که با نام های آلوکک هم شناخته می شود با میوه هایی مثل آلو، هلو، زردآلو، آلبالو، بادام و شلیل در خانواده پرونوس دسته بندی می شود. جالب است بدانید که آلبالو هم نوعی گیلاس ( گیلاس ترش ) محسوب می شود. گیلاس؛ میوه کوچک تابستانی، بسیار خوشمزه، مفید، آبدار کروی با دمى بلند و یا کوتاه بوده و دارای گوشت لطیف، ترد و شیرین به رنگ های مختلف از زرد تا قرمز پر رنگ با هسته ای گرد و سفت است. نام علمی گیلاس (Prunus avium) و از خانواده ی (Rosaceae) است. درخت گیلاس بدون خار و دارای میوه ی گوشت دار و محتوی یک هسته است. گیلاس میوه ی کوچک، گرد و ملین است که در هنگام چیدن به رنگ قرمز یا سیاه می‏ باشد و دارای یک هسته است. در واقع در طبیعت سه نوع گیلاس به رنگ‏ های قرمز، سیاه و زرد یافت می ‏شود.

ارزش غذایی گیلاس(100 گرم)

  • انرژی: 63 کیلو کالری
  • کربوهیدرات: 16.01 گرم
  • پروتئین: 1.06 گرم
  • چربی: 0.2 گرم
  • آب: 82.25 گرم
  • فیبر: 2.1 گرم
  • قند: 12.82 گرم

لاغری با میوه گیلاس

یکی از مشکلاتی که بانوان از آن فراری هستند مشکل اضافه وزن می باشد. راه های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد، یکی از این راه ها استفاده از گیلاس است. گیلاس به عنوان یکی از میوه های کم کالری بوده که از آب تشکیل شده است. بنابراین خوردن این میوه خوشمزه می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. همچنین باعث کاهش چربی های شکم می شود. فیبر موجود در گیلاس باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری برای لاغری و کاهش وزن بسیار مؤثر است. همچنین در این میوه ویتامین های گروه ب مانند تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین ب شش وجود دارد که باعث افزایش متابولیسم بدن شده و سوخت وساز بدن را زیاد می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

مضرات مصرف گیلاس

آلرژی به گیلاس شناخته شده است و با گرفتگی گلو و تنگی نفس مشخص می شود. اگر مشکوک به آلرژی به گیلاس هستید برای ارزیابی شخصی به پزشک مراجعه کنید. هسته های گیلاس حاوی یک ماده شیمیایی خطرناک به نام آمیگدالین هستند. اگر به طور تصادفی یک هسته را قورت دادید نگران نباشید ولی در مجموع بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید. مراقب هسته های له شده گیلاس باشید زیرا آمیگدالین از آن ها راحت تر جذب می شود. اگر سندرم روده تحریک پذیر (IBS) دارید باید بدانید که گیلاس سرشار از FODMAP است، نوعی کربوهیدرات که می تواند در برخی افراد باعث تشدید علائم بیماری شود. اگر در هضم گیلاس مشکل دارید برای توصیه های فردی با یک متخصص تغذیه یا متخصص گوارش صحبت کنید.

سخن آخر

تا زمانی که نمی خواهید گیلاس را بخورید از شستن آن خودداری کنید. شستن باعث می شود گیلاس زودتر خراب شود. از نگهداری گیلاس در نور مستقیم خورشید یا در مکان های گرم خودداری کنید. در عوض گیلاس های تازه را بدون درپوش در سردترین قسمت یخچال نگهداری کنید جایی که برای چند روز ماندگاری دارند. گیلاس های خراب را قبل از اینکه باعث خراب شدن بقیه شوند دور بریزید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس