ساعدنیوز
ساعدنیوز

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص اسپیرونولاکتون

  سه شنبه، 13 آذر 1397   زمان مطالعه 8 دقیقه
میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص اسپیرونولاکتون
اسپیرونولاکتون یک داروی پر مصرف است که کاربردهای مختلفی از جمله درمان آکنه دارد. اثرات اسپیرونولاکتون و درمان جوش‌های بزرگسالی از جمله مصارف این قرص است.

قرص اسپیرونولاکتون ( قرص Spironolactone ) یک دیورتیک ضعیف پتاسیم (قرص آب) است که مانع از جذب بیش از حد سدیم و کاهش سطح پتاسیم می شود. قرص اسپیرونولاکتون برای تشخیص یا درمان بیماری که در آن آلدوسترون به مقدار بیش از حد در بدن وجود دارد استفاده می شود. آلدوسترون یک هورمون تولید شده توسط غدد آدرنال است که نمک و آب بدن شما را تنظیم می کند.  قرص اسپیررونولاکتون همچنین در افرادی که دارای نارسایی احتقانی قلب، سیروز کبد یا اختلال کلیوی به نام سندرم نفروتیک هستند، استفاده می شود. این دارو همچنین برای درمان یا پیشگیری از هیپوکالمی (سطح پتاسیم کم خون)  و ادم استفاده می شود.

چرا قرص اسپیرونولاکتون تجویز می شود؟

اسپیرونولاکتون برای درمان برخی از بیماران مبتلا به هیپرگالدستونیسم (بدن آلودسترون، هورمون طبیعی، به مقدار زیاد تولید می کند) استفاده می شود. سطح پتاسیم کم نارسایی قلبی؛ و در بیماران مبتلا به ادم (احتباس مایع) ناشی از شرایط مختلف، از جمله بیماری کبد یا بیماری کلیوی. همچنین برای درمان فشار خون بالا به تنهایی یا با داروهای دیگر استفاده می شود. اسپیرونولاکتون در یک کلاس از داروها به نام آنتاگونیست های گیرنده آلدوسترون قرار دارد. این دارو باعث می شود کلیه ها آب و سدیم ناخواسته را از بدن به وسیله ادرار خارج کند و باعث کاهش پتاسیم در بدن می شود.

فشار خون بالا یک بیماری شایع است و زمانی که درمان نمی شود، می تواند باعث آسیب مغزی، قلبی، رگ های خونی، کلیه ها و سایر قسمت های بدن شود. آسیب به این اندام ممکن است باعث بیماری قلبی، حمله قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، از دست دادن بینایی و مشکلات دیگر شود. علاوه بر مصرف دارو، تغییرات شیوه زندگی نیز به کنترل فشار خون کمک می کند. این تغییرات عبارتند از خوردن رژیم غذایی کم چربی و کم نمک، حفظ وزن سالم، تمرین حداقل 30 دقیقه در روز، عدم مصرف سیگار و استفاده از الکل به مقدار متوسط.

عامل بروز جوش

عوامل مختلفی می‌توانند باعث بروز جوش صورت شوند، مثلا پوست‌های چرب به طور بالقوه استعداد بیشتری برای جوش زدن دارند زیرا پاتوژن‌های بیشتری بر روی چنین پوست‌هایی رشد می‌کنند. عوامل ژنتیکی نیز در جوش زدن پوست بی‌تاثیر نیستند و گاهی افراد به طور ارثی مستعد جوش زدن هستند.
اختلالات هورمونی نیز می‌توانند باعث بروز آکنه شوند. سایر عوامل ایجاد آکنه نیز شامل جنسیت، تغذیه، استرس، عوامل محیطی، عدم رعایت بهداشت و مراقبت‌های پوستی، سیگار کشیدن و ... است.

اما جوش زدن در سنین نوجوانی و در حین دوره بلوغ امری کاملا طبیعی است که به دلیل عدم تعادل و دگرگونی‌های هورمونی بدن رخ می‌دهد. شدت و میزان جوش زدن در افراد مختلف در این مرحله متفاوت است اما معمولا گذرا بوده و پس از گذشت مدتی به طور طبیعی کاهش و پایان می‌یابد.

بروز آکنه یا جوش زدن در بزرگسالی

تقریبا اغلب افراد در دوران نوجوانی و بلوغ آکنه را تجربه کرده‌اند. اما گاهی این مشکل تا سنین بالاتر نیز ادامه پیدا می‌کند و در صورت عدم درمان و مراقبت و دستکاری جوش‌ها، جای آن روی پوست باقی می‌ماند. افرادی که دچار جوش‌های بزرگسالی می‌شوند باید روند درمانی متفاوتی را نسبت به جوش‌های دوره بلوغ طی کنند و این نوع آکنه‌ها معمولا به درمان‌های رایج ترتینوئینی و قرص‌های راکوتان  جواب نمی‌دهند.

اسپیرونولاکتون و درمان جوش

 
تصویر
یکی از داروهایی که برای درمان جوش استفاده می‌شود، اسپیرونولاکتون است. اسپیرونولاکتون آنتاگونیست گیرنده‌های آلدوسترونی بوده و می‌تواند در تنظیم هورمون‌ها موثر واقع شده و در نتیجه جوش زدن را مهار کند.
وقتی که آکنه در تاریخ‌های اطراف بازه پریود شدن زنان اتفاق می‌افتد احتمالا ریشه هورمونی دارد و برای درمان آن نیز باید به تنظیم هورمون‌های قاعدگی پرداخت. تجویز اسپیرونولاکتون در این مرحله می‌تواند مفید باشد و به کاهش التهاب پوستی و جوش زدن کمک نماید.

سایر موارد تجویز اسپیرونولاکتون

درمان تورم یا خیز

این دارو برای بیماری‌های کبدی، کلیوی و نارسایی‌های قلبی نیز تجویز می‌شود. این داروی مدر آور برای درمان تورم تجویز می‌شود. تورم یا خیز به معنای آب آوردن زیر پوست است. اسپیرونولاکتون با افزایش حجم و دفعات ادرار، آب اضافی و تجمع یافته در بدن را تخلیه می‌کند و در نتیجه موجب کاهش تورم می‌شود. اما نکته مثبت اسپیرونولاکتون در این است که پتاسیم بدن را به همراه ادرار دفع نمی‌کند و در نتیجه موجب کمبود پتاسیم بیماران نمی‌شود. البته در بیماران قلبی باید دوز مصرفی این دارو بسیار کم باشد.


اسپیرونولاکتون و ریزش مو

یکی از موارد پر کاربرد دیگر اسپیرونولاکتون برای جلوگیری از ریزش مو با الگوی طاسی در زنان است. در مواردی که ریزش مو به دلیل بالا بودن هورمون‌های مردانه و با الگوی الوپسی آندروژنیک است، اسپیرونولاکتون با سرکوب این هورمون‌ها از ریزش مو جلوگیری کرده و این مشکل را درمان می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده، بیش از هفتاد درصد بیماران زنانی که دچار ریزش مو بودند، پس از مصرف اسپیرونولاکتون بهبود یافتند. علاوه بر این اسپیرونولاکتون موجب ضخیم‌تر شدن ریشه مو و افزایش رشد مو نیز خواهد شد.


اسپیرونولاکتون و بارداری

معمولا مصرف این دارو برای افراد باردار توصیه نمی‌شود. در واقع برخی تصور می‌کنند که اسپیرونولاکتون یک داروی ضد بارداری است که البته این تصور غلطی است. قرص اسپیرونولاکتون تنها موجب کاهش هورمون‌های مردانه می‌شود که به موجب آن آکنه و جوش‌های بزرگسالان را می‌توان مهار کرد و بهبود بخشد. 
اما در هر صورت این دارو برای زنان باردار تجویز نمی‌شود چرا که می‌تواند موجب اختلالاتی در شکل گیری اندام‌های جنین، به خصوص در سیستم ادراری وی شود.

 

اطلاعات دوز مصرفی قرص اسپیرونولاکتون

دوز بزرگسالان معمولی برای ورم:

  • 25 تا 200 میلی گرم در روز به صورت خوراکی در 1 یا 2 قسمت.

مصرف روزانه بزرگسالان برای فشار خون بالا:

  • 25 تا 200 میلی گرم در روز به صورت خوراکی در 1 یا 2 قسمت.

دوز بزرگسالان معمولی برای هیپوکالمی:

  • 25 تا 200 میلی گرم در روز به صورت خوراکی در 1 یا 2 قسمت.

دوز بزرگسالان برای تشخیص اولیه هیپرآلبسترونیزم:

  • 100 تا 400 میلی گرم در روز به صورت خوراکی در 1 یا 2 قسمت.

مصرف بالغ بزرگسالان برای هیرسوتیسم:

  • 50 تا 200 میلی گرم در روز به صورت خوراکی در 1 یا 2 قسمت.

مصرف روزانه بزرگسالان برای نارسایی احتقانی قلب:

  • 25 میلی گرم در روز به صورت خوراکی. افزایش یا کاهش بر اساس پاسخ و شواهد هیپوکالمی.

دوز بزرگسالان معمول برای هیپرآلبسترونیزم اولیه:

دوز اولیه: 100 میلی گرم خوراکی یکبار در روز. این دوز ممکن است به دو دوز روزانه تقسیم شود و هر دو تا سه روز به مقدار حداکثر توصیه شده در کل روز 400 میلیگرم افزایش یابد. توصیه می شود که دوز برای کاهش دفع سدیم، فشار خون بالا، ضعف، هیپوکالمی و هر گونه علائم یا نشانه های هیپرگالدسترونیزم اولیه در این بیمار تثبیت شود.

اگر بیمار مبتلا به آدنوم یا کارسینوم آدرنال باشد، باید در هنگام انتظار عمل جراحی، حداقل دوز مصرفی اسپرینولاکتون باید مصرف شود. با این حال، هیپرپلازی آدرنال به طور معمول به جراحی پاسخ نمی دهد و درمان اسپیرونولاکتون مزمن توصیه می شود. بیماران مبتلا به هیپرپلازی آدرنال اغلب نیاز به درمان ضد فشار خون دیگر برای کنترل پرفشاری خون مرتبط با آن دارند.

مصرف روزانه کودکان با فشار خون بالا:

  • نوزادان: 1 تا 3 میلی گرم بر کیلوگرم در روز به صورت خوراکی هر 12 تا 24 ساعت.
  • کودکان: از 1.5 تا 3.3 میلی گرم بر کیلوگرم در روز و یا 60 میلی گرم در متر مربع در روز به صورت خوراکی در دوزهای تقسیم شده هر 6 تا 12 ساعت بدون تجاوز به 100 میلی گرم در روز.

دوز معمول برای تشخیص عمومی هیپرآلبسترونیزم اولیه در کودکان:    

  • کودکان: 100 تا 400 میلی گرم در متر مربع در روز به صورت خوراکی در 2 وعده.

سوالات رایج درباره قرص اسپیرونولاکتون

چگونه اسپیرونولاکتون برای آکنه اثر می کند؟

اسپیرونولاکتون در ابتدا برای درمان فشار خون بالا و چندین مشکل قلبی عروقی فرموله شده است که با دوز پایین تر می تواند به آکنه هورمونی کمک کند. این نیز یک مسدود کننده آندروژن است  و یک دیورتیک است.

آیا اسپیرونولاکتون باعث رشد مو می شود؟

به عنوان مثال، زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) تمایل به تولید آندروژن بیشتری دارند که می تواند باعث رشد مو در صورت و ریزش مو در سر، و همچنین مشکلات ناباروری و متابولیسم شود. آلدکتون (اسپیرونولاکتون) کمک می کند تا تعادل هورمونی برقرار شود و ریزش موی زنانه را درمان می کند.

آیا اسپیرونولاکتون باعث افزایش وزن می شود؟

اسپیرونولاکتون به عنوان یک دیورتیک عمل می کند، بدین معنی که باعث می شود بدن از مایع اضافی خالی شود. کاهش مایع در بدن می تواند باعث کاهش وزن بدن شود. ... به عنوان یک نتیجه، بعضی از پزشکان اسپیرونولاکتون را برای خانم هایی که مشکل افزایش وزن و نفخ در اثر چرخش آب به خاطر PMS دارند تجویز می کنند.

چگونه اسپیرونولاکتون برای PCOS عمل می کند؟

آندروژنها مانند تستوسترون مسئول رشد مو در صورت، سینه و معده هستند که برخی از زنان جوان مبتلا به PCOS دارند. آندروژن ها همچنین می توانند آکنه ایجاد کنند. اسپیرونولاکتون با کاهش سطح آندروژن ها، باعث کاهش رشد مو و بهبود آکنه می شود.

آیا اسپیرونولاکتون باعث بزرگ شدن سینه می شود؟

اسپیرونولاکتون اغلب باعث درد در سینه و بزرگ شدن سینه در خانم ها می شود. این مسئله احتمالا به دلیل اثرات استروژن بر روی بافت است. 

بهترین زمان برای مصرف اسپیرونولاکتون چه زمانی است؟

طبق دستور پزشک، این دارو را به صورت خوراکی مصرف کنید. اگر ناراحتی معده رخ داد، آن را با غذا یا شیر بخورید. بهتر است قبل از ساعت 6 صبح قرص را مصرف کنید تا مانع از بیدار شدن در طول شب برای ادرار نشود. اگر سوالی دارید، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

منبع: سایت سلامت بانوان اوما

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (71 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (63 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (17 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم بعد از طلاق؛ این بار در قامت همکار و نه زن و شوهر! +عکس/ جوری نشستن که همدیگرو نبینن
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...