میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کرم ایمی کیمود

  شنبه، 29 آذر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کرم ایمی کیمود
ایمی کیمود یک اصلاح کننده پاسخ ایمنی است که به عنوان یک آگونیست TLR-7عمل می کند. این دارو معمولا به طور موضعی برای درمان زگیل ها در پوست ناحیه تناسلی و مقعد استفاده می شود. ایمی کیمود موجب ریشه کنی زگیل نمی شود و زگیل های جدید ممکن است در طول درمان ظاهر شوند.

اشکال دارو

  • آلدارا(ایمیکوئیمود) 5 درصد کرم ساشه ای یک عددی

مکانیسم اثر ایمی کیمود

مکانیسم ایمی کیمود در درمان کراتوز اکتینیکو زگیل های تناسلی خارجی نامعلوم است. این دارو یک اصلاح کننده پاسخ ایمنی بوده و باعث تحریک رهش سایتوکاین های التهابی از جمله اینترفرون آلفا و بتا و تکثیر / انتقال سلول های ایمنی می شود. ایمی کیمود همچنین سبب القای بیان ژن اینترلوکین 6 و 8 و TNF alpha می شود. این دارو فعالیت مستقیم ضد ویروسی ندارد.

مکانیسم اثر آن در کارسینومای بازال سل، افزایش نفوذ لنفوسیت ها، سلول های دندریتی و ماکروفاژها به درون تومور است.

فارماکوکینتیک

  • جذب : به خوبی از طریق پوست جذب می شود.به نظر می رسد جذب آن به سطح منطقه استعمال شده بستگی دارد، نه مقدار استفاده شده
  • حداکثر غلظت پلاسمایی : ۰.۱ تا ۳.۵ نانوگرم/ میلی لیتر
  • حجم توزیع : در دسترس نیست
  • اتصال به پروتئین : در دسترس نیست
  • متابولیسم : در دسترس نیست
  • مسیر حذف : از طریق ادرار
  • هشدارها : ۲۰ ساعت

قبل از استفاده از کرم Imiquimod ، چه چیزی باید به پزشک خود بگویم؟

اگر به کرم ایمیکویمود (آلدارا) حساسیت دارید ؛ هر قسمت از کرم imiquimod (aldara ؛ یا سایر داروها، غذاها یا مواد دیگر. در مورد آلرژی و علائمی که به شما نشان داده شده به پزشک خود بگویید.

اگر پوست شما از مراقبت های دیگر یا جراحی بهبود نیافته است.

اگر از داروی دیگری استفاده می کنید که داروی مشابه آن را دارد.

این لیستی از تمام داروها یا مشکلات سلامتی نیست که با کرم imiquimod (aldara) تداخل می کنند.

در مورد تمام داروهای خود (تجویز یا OTC ، محصولات طبیعی ، ویتامین ها) و مشکلات سلامتی به پزشک و داروساز خود بگویید. شما باید اطمینان حاصل کنید که استفاده از کرم imiquimod (آلدارا) با تمام داروها و مشکلات سلامتی برای شما بی خطر است. بدون مشورت با پزشک، دوز دارو را شروع، متوقف یا تغییر ندهید.

موارد مصرف، روش و دوزاژ:

  • اکتینیک کراتوز

بالغین:

دو بار در هفته قبل از خواب لایه نازک کرم 5 درصد ایمی کیمود باید در نواحی تحت درمان استعمال شود. دوره درمان کامل 16 هفته می باشد.

  • کارسینوم سلول بازال

بالغین:

5 بار در هفته قبل از خواب کرم 5 درصد ایمی کیمود را به مدت شش هفته روی تومور هدف استفاده کنید. کرم باید به حد کافی ناحیه تحت درمان را پوشش دهد(ممکن است یک سانتی متر حاشیه اطراف تومور نیز پوشیده شود). کرم ایمی کیمود باید تا جایی مالیده شود که ناپدید گردد. کرم ایمی کیمود باید به مدت 8 ساعت باقی بماند و سپس با استفاده از آب و شوینده ای ملایم از روی پوست پاک شود.

  • زگیل های تناسلی

افراد بالای 12 سال:

کرم 5 درصد ایمی کیمود سه بار در هفته قبل از خواب روی زگیل های تناسلی مالیده می شود. باید لایه نازکی از ایمی کیمود روی ناحیه زگیل مالیده شود تا جایی که کرم ناپدید شود. کرم ایمی کیمود باید 6 تا 10 ساعت روی موضع باقی بماند و سپس با استفاده از شوینده ملایم و آب از روی پوست پاک شود. درمان با ایمی کیمود باید تا جایی ادامه پیدا کند که ظرف ماکزیمم شش هفته زگیل از روی پوست پاک شود.

تصویر

در چه مواردی از این کرم استفاده نکنیم ؟

توصیه می شود افرادی که پیوند عضو شده اند و در حال مصرف دارو های سرکوب گر ایمنی هستند، نباید کرم ایمی کیومود را مصرف کنند. همچنین مصرف این کرم در افراد مبتلا به اگزما، سبب وضعیت بدتر اگزمای آن ها می شود بنابراین در این مورد نیز بهتر است از مصرف آن خودداری شود.

تحقیقات نشان داده است که این محصول در درمان زگیل کودکان تاثیری ندارد پس برای کودکان آن را مورد مصرف قرار ندهید.

از کرم ایمی کیمود چگونه استفاده کنیم ؟

به منظور استفاده از این کرم، ۳ بار در هفته لایه نازکی از کرم را در نواحی تحت درمان مالیده و اجازه دهید تا ۶ الی ۱۰ ساعت روی زگیل بماند. دقت کنید که حداکثر ۱۶ هفته می توانید از این محصول به صورت موضعی استفاده کنید. پیش از شروع مصرف این کرم حتما با پزشک مشورت نمایید.

دارو های هم گروه ایمیکوئیمود موضعی

ویتامین آ+د

دیکلوفناک موضعی

ماینوکسیدیل-موضعی

آلفاسپت

آزالیک اسید

کالامین

کلسیپوتریول

تازاروتن-موضعی

زینک اکساید

افالیزومب

ایزوترتینوئین

پیمکرولیموس

پدوفیلین

دکسپانتنول

آسیترتین

آداپالن

افلورنیتین موضعی

آلی ترتینوئین

آمینولوولینیک اسید

کلاژناز

ماینوکسیدیل+آزلیک اسید+بتامتازون

بگزاروتن-موضعی

اوستکینومب

سینکاتکینز-موضعی

دوپیلومب


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (318 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (329 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (119 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (23 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس