میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص کلمگزینک

  سه شنبه، 07 مرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص کلمگزینک
قرص کلمگزینک نقش مهمی در حفظ سلامت انسان دارد زیرا کلسیم به عنوان یک ماده معدنی برای استحکام وسلامت استخوان ها و دندان ها ،انقباض عضلات ،عملکرد طبیعی قلب وسیستم عصبی و انعقاد خون ضروری است.

قرص کلمگزینک نقش مهمی در حفظ سلامت انسان دارد زیرا کلسیم به عنوان یک ماده معدنی برای استحکام وسلامت استخوان ها و دندان ها ،انقباض عضلات ،عملکرد طبیعی قلب وسیستم عصبی و انعقاد خون ضروری است.

قرص کلمگزینک حاوی کلسیم, منیزیم و زینک می باشد و ما اول تاثیر این سه عنصر بر روی بدن شما را شرح می دهیم.

قرص های کلمگزینک ارائه کننده سه ماده معدنی بسیار مهم هستند بطور ویژه برای کارایی و جذب بهتر به صورت همزمان تهیه شده اند.

کلسیم، منیزیم، ایزوفلاون های سویا، و بورون نقش مهمی در رشد و سلامت استخوان ها دارند.

روی یک عنصر اساسی است که برای انجام طیف گسترده ای از عملکردهای بدن ضروری است و به حفظ سلامتی سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

گروه: مینرال ها

ویژگی ها :

  • کمک به سالمندان برای تقویت استخوانها
  • کمک به دوران قاعدگی بانوان وگرفتگی عضلات
  • مکمل غذایی برای دوران بارداری و شیردهی
  • تقویت وحفظ سلامتی استخوانها و دندان های کودکان در حال رشد
  • منیزیم جهت افزایش جذب کلسیم، فسفر و ویتامین C
  • عدم رسوب در کلیه
  • جلوگیری از پوکی استخوان

موارد مصرف :

جلوگیری ازپوکی استخوان

محتویات قرص کلمگزینک

کلسیم موجود در قرص کلمگزینک

کلسیم، فراوان ترین مینرال موجود در بدن است. بدن ما تقریباً 1 کیلو گرم کلسیم دارد. البته در افراد مختلف با استخوان بندی متفاوت، مسلما این میزان فرق می کند.

بیشتر کلسیم در استخوانها و دندانها نشسته است و تنها 1% آن در بقیه بدن وجود دارد که همین 1 درصد اعمال زیادی انجام می دهد، مثلاً انقباض همه ماهیچه های ما بسته به وجود کلسیم است.

زینک موجود در قرص کلمگزینک

روی (زینک) یکی از عناصر مهم و ضروی است که نقش های بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان ایفا می کند، بیش از 100 آنزیم و هورمون برای ترشح و فعال شدن نیاز به روی دارند.

روی برای فعالیت سیستم ایمنی بدن ضروری و کمک به تولید گلبول های سفید خون(WBC) می کند که نقش سربازهای دفاعی در بدن برای مقابله با ویروس ها، باکتری ها و عوامل بیماری زا را بر عهده دارند.

به همین جهت یکی از علائم کمبود روی ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی و عفونی مانند سرما خوردگی است.

منیزیم موجود در قرص کلمگزینک

منیزیم یکی از هفت ماکرومینرال هاست که برای سلامتی بدن لازم و ضروری اند. بدن انسان تقریبا حاوی ۲۰ الی ۲۸ میلی گرم از منیزیم است.

بیش از ۵۰ درصد منیزیم در سیستم اسکلت بدن ذخیره شده و بقیه آن در ماهیچه ها، بافت های نرم و مایعات بدن یافت می شود.

منیزیم نقش بسیار مهمی در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی بازی می کند. منیزیم در انتقال و فعالیت عصبی و آرامش عضلات نقش دارد.

کمبود منیزیم ، به ویژه در جمعیت مسن تر رایج است و با مقاومت به انسولین ، سندروم متابولیک ، بیماری عروق کرونر قلبی و پوکی استخوان مرتبط می باشد.

تداخلات دارویی قرص کلمگزینک

کلسیم و زینک جذب بسیاری از داروهای دیگر را به تاخیر می اندازند لذا توصیه می گردد که این فراورده را با 3-2 ساعت فاصله از سایر داروها مصرف نمایید.

در موارد ابتلاء به سنگ های کلیه و بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی و عروقی یا مشکلات گوارشی، این فراورده را با مشورت پزشک خود استفاده نمایید.

هشدار مصرف :


این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.

در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

شرایط نگهداری :

پس از هر بار مصرف درب قوطی را ببندید.

دور از دسترس کودکان ، دور از تابش مستقیم نور آفتاب و در جای خشک و خنک نگهداری شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (616 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (559 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...