میزان و نحوه مصرف قرص ساینمت

  شنبه، 28 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
میزان و نحوه مصرف قرص ساینمت
داروی سینمت یک داروی ترکیبی است که دارای استفاده‌هایی مانند کنترل و درمان علائم بیماری پارکینسون مانند سفتی عضلات، ترمور بدن، اسپاسم و کمک به کنترل بهتر عضلات ضعیف مورد استفاده قرار می‌گیرد .

موارد استفاده از داروی ساینمت

قرص ساینمت در کنترل بیماری پارکینسون ایدیوپاتیک و postencephalitic یا پارکینسون علامتی مصرف می شود.

لوودوپا در مغز به دوپامین تبدیل می شود. از این کاربیدوپا با اثر خود باعث می شود که دوپامین قبل از رسیدن به مغز تجزیه نشود.از دیگر موارد استفاده از این دارو درمان نشانه های بیماری پارکینسون است که در اثر مسمومیت با مونوکسید کربن یا مسمومیت با منگنز ایجاد شده باشد.

همچنین از این دارو ممکن است برای اهدافی غیر از مواردی که در این راهنمای دارویی ذکر شده، استفاده شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد که به معرفی این دارو و چگونگی کارکرد و نکات کلیدی در حین مصرف این دارو بپردازیم.

لودوپا-کربی دوپا مهمترین و اصلی ترین داروی ضد پارکینسون است که با نامهای تجاری مختلف در بازار دارویی مثل ساینمت ، پارکوپا و پارکین سی وجود دارد.

اطلاعات به قرص ساینمت

اگر فرد مبتلا به گلوکوم با زاویه باریک شده باشد نباید از این دارو استفاده کند. اگر شما یک مهار کننده مونوآمین اکسیداز (MAO) در ۱۴ روز گذشته مصرف کرده اید از این دارو استفاده نکنید.

ممکن است که یک تداخل دارویی خطرناک رخ دهد. مهار کننده های مونوآمین اکسیداز ( MAO) شامل ایزوکاربوکسازید، لینزولید، فنلزین، رزاژیلین،سلژیلین و ترانیل سیپرومین هستند

نکات استفاده از این داروی ساینمت

اگر فرد مصرف کننده به این دارو آلرژی داشته باشد و یا مبتلا به بیماری گلوکوم با زوایه باریک باشد ، نباید از این دارو استفاده کند.

در این موارد برای اینکه مطمئن شوید، مصرف این دارو برای شما ایمن است و خطری در پی ندارد، با پزشک مشورت کنید:

  • ابتلای به بیماری های قلبی، فشار خون بالا (هایپر تنشن)، سابقه حمله قلبی؛
  • بیماری های کبدی یا کلیوی؛
  • ابتلا به یک بیماری غدد درون ریز (هورمونی)
  • آسم، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) یا اختلال تنفسی دیگر.
  • زخم معده یا روده؛
  • گلوکوم زاویه باز یا
  • سابقه ابتلا به افسردگی، بیماری روانی یا روان پریشی.

قبل از مصرف دارو

برخی از شرایط پزشکی ممکن است در نحوه مصرف این دارو دخیل باشد ، اگر به هر گونه بیماری مبتلا هستید مخصوصا اگر هریک از موارد زیر در مورد شما صادق است قبل از مصرف حتما با پزشک یا دکتر داروساز در میان بگذارید

  • اگر باردار هستید یا تصمیم دارید باردار شوید و یا به کودک خود شیر میدهید.
  • اگر داروی دیگری مصرف میکنید (داروهای با نسخه یا بدون نسخه ، داروهای گیاهی و یا مکمن های غذایی)
  • اگر به غذا ، دارو یا ماده خاص دیگری حساسیت دارید
  • داشتن سابقه حمله قلبی یا سایر مشکلات قلبی
  • مشکلات فشار خون،غدد درون ریز،غش،بیماری های ریوی و تنفسی مانند آسم،بیماری های کلیوی و کبدی، گلوکوما یا افزایش فشار داخل چشم.
  • سرطان پوست یا هرگونه زائده ی پوستی، بیماری های معده و روده ، مشکلات خواب،مشکلات خُلقی و روحی روانی مانند افسردگی
  • اگر داروی دیگری مصرف میکنید که در ترکیب آن کاربی دوپا - لوودوپا وجود دارد.
تصویر

نحوه مصرف داروی سینمت

اگر قبلاً لوودوپا مصرف کرده اید، باید حداقل ۱۲ ساعت قبل از مصرف این دارو مصرف لوو دوپا را متوقف کنید. داروی سینمت را دقیقاً همان طور که توسط پزشک شما تجویز می شود، مصرف کنید.

راهنمایی های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و بر اساس آن عمل کنید. پزشک شما ممکن است گاهی اوقات دوز داروی شما را برای اطمینان از حصول بهترین نتایج، تغییر دهد

این دارو را در دوزهای بیشتر و یا کمتر از مقادیر توصیه شده، مصرف نکنید. این دارو می تواند همراه با غذا و یا به صورت جدا مصرف شود. برای داشتن مقادیر کافی از این دارو در بدن و پیشگیری از بروز عوارض بیماری پارکینسون نیاز است که این دارو را به طور منظم مصرف کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که نیاز است قبل از اتمام داروی مصرفی نسبت به جایگزین کردن آن اقدام نمائید. این دارو نشکنید، خرد نکنید، نجوید، کپسول آن را باز کنید و سعی کنید که این دارو را به طور کامل ببلعید.

گاهی برای توازن دوز مصرفی پزشک معالج مجبور است که این دارو را به صورت نصف قرص تجویز نماید. در این حالت به یاد داشته باشید که از جویدن و شکستن این دارو پرهیز نمائید و آن را بدون خرد کردن ببلعید. برای مصرف فرم خوراکی و قابل تجزیه دارو (Parcopa):

  1. قرص را تا زمانی که آماده مصرف آن باشید، در بطری نگه دارید.
  2. برای جدا کردن قرص و قرار دادن آن بر روی زبان خود از دست های خشک استفاده کنید.
  3. قرص را کامل بلعید و اجازه دهید که بدون جویدن در دهان حل شود. چندین بار این قرص را بلعید تا حل شود.

ممکن است در درمان با این دارو چند هفته طول بکشد تا علائم بیماری در فرد مبتلا به بیماری پارکینسون بهبود یابد. برای به دست آوردن بهترین نتایج توسط فرد بیمار، فرد باید استفاده از این دارو را مطابق دستورالعمل پزشک معالج خود ادامه دهد.

اگر علائم بعد از چند هفته درمان بهبود نیافت، لازم است که فرد در این زمینه با پزشک خود مشورت کند. همچنین به نظر می رسد که آیا اثرات این دارو در زمان بین مصرف وعده های مختلف از این دارو به سرعت از بدن بیمار رخ بر می بندد.

همچنین با توجه به اینکه مصرف این دارو ممکن است باعث غیر طبیعی شدن نتایج بعضی آزمایش ها شود لذا فرد مصرف کننده این دارو نیاز است که به پزشک و یا افرادی که در گرفتن آزمایش از وی نقش دارند، در زمینه مصرف این دارو اطلاع دهد.

هیچ وقت به طور ناگهانی، و یا اگر شما نشانه های ناخوشایند ترک دارو را دارید، استفاده از این دارو را متوقف نکنید.

در این زمینه نیاز است که با پزشک معالج خود در مورد چگونگی توقف ایمن استفاده از این دارو، مشورت کنید. این دارو را در دمای اتاق، دور از رطوبت، گرما، و نور آفتاب نگهداری کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (661 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (310 نظر) وقتی شهربانو منصوریان در جواب هادی ساعی مدرک قبولی برادرش در آزمون دکتری را رو میکند/ تو دیگه کوتاه بیا دختر +عکس (237 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (175 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (167 نظر) نگاهی به میز عزای شیک و بدون تجملات زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران/ دیزاین زیبا با گَل، شمع، قرآن و حلوا+عکس (132 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (104 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (96 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (84 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (75 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (68 نظر) سفر تابستانی بهروز تابانی شیرشاه ایرانی به گردنه حیران اردبیل با جمعی از خوبان +تصاویر/ رقیب تبریزی هادی چوپان راهی جاده های شمال شد (56 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 12 شهریور 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
رضا رویگری: اگر بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی تمایل به زندگی مشترک داشته باشند ادامه می دهند/ این امری عادی است!
این آقای جذاب عشق اول "جورجینا رودریگز" است!
شیک ترین و خاص ترین مدل های شومیز مجلسی با طراحی ساده ترند 2024
درخشش هاپکیدوکاران ورزقانی در مسابقات کشوری
امیر حسین سلیمانی رتبه نخست کنکور ریاضی 1403؛ در گفتگوی کوتاه با ساعدنیوز: به احتمال قوی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل خواهم کرد
خانواده ی نیکوکار مرندی موجب آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد شد
نیمه کاره ماندن سفر شمال سید محمد خاتمی و تماس مکرر وزیر بهداشت پزشکیان با او / تماس قبل از ساعت 8 صبح یعنی اتفاق بدی افتاده ...
لطف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در حق آقازاده سید محمد خاتمی / پول پراید پسر خاتمی چطوری جور شد؟
10 دروغی که والدین به فرزندانشان می‌گویند و به آن توجه نمی‌کنند
افزایش 45 درصدی حقوق کارگران در راه است؟
نکاتی درباره اولین گفت‌و‌گوی زندۀ تلویزیونی رئیس جمهوری / پای پزشکیان روی پوست خربزه نلغزید
تلاش ترامپ برای به نمایش درنیامدن فیلم کارگردان ایرانی در آمریکا / کارآموز بلای جان ترامپ می‌شود؟
منتخب روز   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو