دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

مواد غذایی خوشمزه ای که کشنده هستند 

پنجشنبه، 08 آبان 1399
برخی خوراکی ها برای بدن مضر هستند که اگر بشناسید کمتر دچار مشکلات خواهید شد.

هنگام سفر، فراوان پیش می آید که به وعده ها و مواد غذایی ای بربخورید که با آن ها آشنا نیستید. این موضوع گاهی سبب می شود که کمی درنگ کنید. برای نمونه مرغ خام سنتی ای را که در ژاپن خورده می شود یا ماهی بادکنکی را که اندام هایی دارد که نوروتوکسینشان از سیانید قوی تر است در نظر بگیرید. هر دو از خوراک های لذیذ و گران قیمت هستند. و ماهی بادکنکی باید پیش از مصرف کاملاً از سم پاک شود که به آن فوگو می گویند! البته فقط با خارج شدن از کشور نیست که ممکن است به خوراکی های رایج بسیار سمی بربخورید. شمار فراوانی از مواد غذایی خامی که در فهرست فروشگاه ها می بینید از میوه ها و سبزیجات گرفته تا حبوبات و آجیل، ترکیباتی دارند که اگر کشنده نباشند به راستی خطرناک هستند. در این مطلب درباره 8 خوراکی بسیار رایج و مصرفی خواهید خواند که هرگز نمی دانستید می توانند شما را بکشند.

شکلات های مارس

این شکلات که در ایران نیز به وفور یافت می شود یکی از ناسالم ترین شمش های شکلاتی (شکلات بار) موجود در بازار است و بیش از 1200 واحد کالری دارد. کارشناسان ادعا می کنند که تا چند دقیقه پس از خوردن این شکلات خوشمزه به دلیل کاهش جریان خون به مغز، احتمال سکته بسیار بالا می رود. شکلات های مارس به شدت برای سلامتی شما خطرناک هستند. اما در صورتی که علاقه زیادی به خوردن شکلات دارید پیشنهاد می کنیم که از شکلات های سیاه یا تلخ استفاده کنید.

هسته میوه ها

هسته های میوه هایی مثل سیب، گیلاس و آلبالو حاوی یک نوع هیدروژن سیانید هستند که به آن پروسیک اسید می گویند. هرگز نباید دانه و هسته های این میوه ها را مصرف کنید. هسته هلو و زردآلو نیز جزء همین دسته قرار می گیرد.

روغن پالم

شاید روغن پالم را بصورت خام در هیچ کجا مشاهده نکنید، اما این روغن خطرناک در بسیاری از خوراکی ها مثل کره های گیاهی، سوپ های آماده، روغن های پخت و پز، شیرینی ها، کیک ها و حتی در شکلات های نوتلا وجود دارد. این روغن دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده است که برای سلامتی واقعا مضر هستند. جالب است بدانید که این روغن علاوه بر انسانها، به حیوانات و محیط زیست نیز آسیب های زیادی وارد کرده است. برای تولید این روغن به فضای زیادی نیاز است که این فضا عموما از تخریب جنگلها به دست می آید، به دلیل قطع درختان و کاشت درختان مخصوص برای ساخت روغن پالم حیوانات زیادی مثل اورانگوتان ها و ببر سوماترایی در خطر انقراض قرار گرفته اند.

تن ماهی

خطری که در مورد این ماهی وجود دارد ، جیوه ای است که ماهی به خود از می کند. زمانی که جیوه وارد بدن شما شود، می تواند به کلیه برسد و یا حتی وارد مغز شده و جان شما را بگیرد. سازمان جهانی سلامت و بهداشت پیشنهاد می کنند که کودکان و خانم های باردار نباید از تن ماهی استفاده کنند. البته این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که فرد مقدار زیادی از آن را در یک زمان مشخص استفاده کرده باشد. بهتر است که بیش از هفته ای یک بار از این ماهی استفاده نکنید.

برنجِ مانده

بسیاری از افراد نمی دانند که خوردن برنجی که از دیشب مانده باعث بروز چه مشکلاتی در بدن آنها خواهد شد. در صورتی که برنج پخته را شب هنگام در دمای اتاق نگهداری کنید باکتری ای به نام باسیلوس سرئوس در آن رشد می کند. این باکتری مواد سمی ای تولید می کند که باعث گرفتگی عضلات و اسهال و تهوع شدید در افراد می شود. هرچه برنج پخته شده بیشتر در دمای اتاق نگهداری شود احتمال بیشتری وجود دارد که با خوردن آن دچار بروز مسمومیت های شدید شوید. پیشنهاد می کنیم که تا جای ممکن از برنج تازه پخته شده استفاده کنید.

عسل خام

عسل خام یعنی عسلی که تحت پروسه پاستوریزه شدن قرار نگرفته است و در نتیجه ممکن است که بسیاری از سم های آسیب زننده آن کشته نشده باشند. عسل خام غیر پاستوریزه اغلب حاوی سم می باشد. این عسل می تواند عاملی برای سرگیجه، ضعف، عرق زیاد، حالت تهوع و استفراغ به مدت 24 ساعت باشد. یک قاشق غذاخوری از این سم ها علائم بالا را به وجود می آورد. مصرف چند قاشق از آن نیز ممکن است باعث بیماری های جدی تر شود.

تزئینات روی کیک

متاسفانه باید به اطلاع عاشقان کیکها برسانیم که این خوراکی خوشمزه می تواند باعث مرگ آنها شود! اکثر افراد از مضرات قند زیاد آگاهی دارند، اما آیا میدانستید که شکر موجود در لعاب روی شیرینی از شکر موجود در خود کیک بیشتر است؟ قندی که در یک تکه کوچک از این مواد وجود دارد چهار برابر بیشتر از قندیست که در یک پیراشکی یافت می شود. پس از خودرن این مواد قند و کلسترول خون به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. از دیگر معایب خامه و لعاب و تزئینات روی کیک یا شیرینی خاصیت چاق کنندگی آنهاست.

کاساوا

برگ ها و ریشه های کاساوا به طرز عجیبی حاوی سیانید هستند . سیانید یک ماده بسیار خوشمزه می باشد اما ممکن است که این لذت فقط یک بار برای فرد به وجود آید و بعد از آن جان خود را از دست بدهد. کاساوا جزء سبزیجاتی است که در مناطق مرطوب رشد می کند و از آمریکای جنوبی گرفته شده است اما در آفریقا طرفداران بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد در دنیا آب کاساوا را مصرف می کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل سابمیت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت