مواد غذایی که در درمان آرتروز مفید هستند

  سه شنبه، 04 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مواد غذایی که در درمان آرتروز مفید هستند
امروزه افراد زیادی از بیماری درد مفاصل و غضروف‌ها شکایت می‌کنند و بسیاری هم بر این تصورند که آرتروز درمان ندارد. اما می توان با درپیش گرفتن تغذیه مناسب به پیشگیری از آرتروز کمک نمود.

امروزه به خاطر تغذیه های نامناسبی که بسیاری از ما انجام می دهیم و رژیم های غذایی نامناسبی که می گیریم امکان مبتلا شدن به بیماری های مختلف بسیار شده است. افراد بسیاری هستند که از بیماری هایی همچون درد مفاصل و غضروف ها مدام شکایت دارند و بر این باور هستند که بیماری هایی همچون آرتروز درمانی ندارد. ما در این مقاله می خواهیم به رژیم غذایی مناسب آرتروز اشاره کنیم و به شما بگوییم با یک رژیم مناسب چگونه می توانید از مبتلا شدن به آرتروز پیشگیری نمایید.

از همین سن جوانی به فکر تغذیه مناسب برای آرتروز باشید و یا اگر دچار ارتروز هستید به همین راحتی با تغذیه مناسب درصدد درمان آن باشید فقط کافی است غذاهایی را بخورید که استخوانهایتان را محکم کند و کلسیم لازم رابه استخوانها برساند و غذاهایی را بخورید که این کلسیمی که میخورید آنرا بخوبی وزود جذب استخوانها کند و درگام اول باید اشخاص چاق به وزن مناسب برسند تا بر استخوانها فشار وارد نشود ودر حقیقت وزن بدن را بر استخوانها نیندازند و این بهترین و مهمترین اصل برای مبارزه با آرتروز است و نباید این مطلب را فراموش کنیم که تغذیه در پیشگیری یا درمان آرتروز بسیار حائز اهمیت است و نمیتوانیم این مورد را انکار کنیم.

مواد غذایی مفید درمان آرتروز

سیر

سیر ، پیاز و پیازچه حاوی دی سولفید دی آلل است که ممکن است آنزیم هایی را که سبب آسیب به غضروف می شود، مسدود کند. آنها همچنین حاوی کورستین آنتی اکسیدان هستند. محققان بر این باورند که کورستین ممکن است التهاب را تسکین دهد. سیر همچنین با عفونت مبارزه می کند.

اثربخشی سیر همان است که شما از سیر خام، مکمل پودری یا مکمل سالمی استفاده میکنید.

مکمل های امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت بدن و التهاب بسیار مهم هستند. سریع ترین راه برای دریافت اسید چرب امگا 3 ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی است. اگر ماهی مصرف نمیکنید، تخم چیا، گردو، تخم مرغ غنی از امگا 3 و آجیل، منابع عالی امگا 3 هستند.

روغن های ضروری خود را به روغن زیتون فوق العاده، گردو، آووکادو و روغن گلرنگ برای امگا 3 تغییر دهید. علاوه بر مبارزه با التهاب، این روغن ها دارای خواص پایین آوردن کلسترول هستند.

ویتامین C

ویتامین C آنتی اکسیدان است که با التهاب مبارزه می کند تا خطر آرتریت را کاهش دهد. همچنین کمک می کند تا استخوان، غضروف و سایر اجزای اسکلت را تعمیر کند. خوردن میوه ها مانند پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی، کیوی، آناناس و نعناع یک راه عالی برای دریافت ویتامین C شما است. اگر مکمل ها را مصرف کنید ، بیش از 65 تا 85 میلی گرم مصرف نکنید. مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند منجر به سنگ کلیه می شود. خوردن ویتامین C موجب می شود که بدن شما به آنچه نیاز دارد برساند و بقیه را از بین ببرد.

کلم بروکلی، شاخه بروکسل و کلم

آنها حاوی سولفورفان هستند، ترکیباتی که به آهسته شدن آسیب غضروف کمک می کند.

این سبزیجات cruciferous در غلظت آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین A، C و K هستند. این ها از سلول های رادیکال های آزاد محافظت می کند که در ایجاد آرتریت روماتوئید و التهاب مزمن وجود دارد. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه سبزیجات چلیپایی ممکن است حتی از آرتریت روماتوئید جلوگیری کند.

آلبالو

آلبالو حاوی آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است. این آنتوسیانین ها ضد التهابی هستند. در حقیقت، آلبالو به نظر می رسد به همان اندازه مؤثر و به مراتب امن تر از مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است. توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، و تمشک نیز حاوی آنتوسیانین هستند. نوشیدن آب آلبالو می تواند درد و سفتی را بهبود بخشد. فقط مزایای سلامتی را با اضافه کردن قند یا شیرین کننده های مصنوعی به آب از بین نبرید. با 8 اونس در روز شروع کنید و در صورت نیاز مصرف کنید.

زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که به طور گسترده در غذاهای هند استفاده می شود. این سابقه طولانی در پزشکی قومی برای جلوگیری از بیماری های التهابی، از جمله آرتروز است. زردچوبه دارای کورکومین بالا، آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. شما احتمالا نمی توانید به اندازه کافی زردچوبه بخورید تا مزایای کامل را به دست آورید، بنابراین این یک بار است که ما پیشنهاد می کنیم یک مکمل مصرف کنید. برای افزایش بیشتر، فلفل سیاه تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا جذب کورکومین را افزایش دهید.

آجیل و دانه

آجیل مانند گردو، میوه کاج، پسته و بادام دارای خواص مهمی هستند که به مبارزه با آرتریت کمک می کنند. آجیل شامل کلسیم، منیزیم، روی، ویتامین E و اسید آلفا لینولنیک (ALA)، یک اسید چرب امگا 3 است. احتیاط در خوردن مقدار زیادی آجیل، زیرا آنها نیز دارای کالری زیادی هستند. دو دانه، کتان و چیا مخصوصا برای افزودن امگا 3 به رژیم غذایی شما مفید است. آنها همچنین بسیاری از مواد مغذی عالی و کالری بسیار کم دارند. قبل از غذا خوردن برای استفاده حداکثر، کتان را در قهوه آسیاب کنید.

چای سبز

چای سبز باید در لیست نوشیدنی هر فرد برای بسیاری از خواص باشد.یک فنجان روزانه ممکن است بهترین نوشیدنی باشد که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. چای سبز دارای آنتی اکسیدان هایی است که باعث کاهش التهاب و آسیب دیدگی غضروف می شود. یکی دیگر از آنتی اکسیدان ها، epigallocatechin-3-gallate (EGCG)، مولکول های مضر مشترک را بلوک می کند.

علاوه بر این ویژگی های مبارزه با آرتروز، چای سبز می تواند از سرطان جلوگیری کند، چربی شکم را از بین ببرد، کمک به بوی بد دهان، و کاهش افسردگی، در میان بسیاری از مزایای دیگر. اثرات سلامتی چای سبز را با افزودن قندها و یا شیرین کننده های مصنوعی از بین نبرید.

دانه های کامل

دانه های کامل مانند بلغور جو دوسر، دانه چیا، بلغور جو دوسر، و برنج قهوه ای یا وحشی، سطوح پایین پروتئین واکنش C (CRP). سطح بالایی از CRP نشان دهنده التهاب بیماری های قلبی، دیابت و آرتریت روماتوئید است. فیبر مانند آن در کل دانه پروتئین واکنش C را کاهش می دهد. اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی شما در سطوح مختلف بسیار مهم است. اجتناب از آرد سفید و گندم و برنج سفید. همچنین مراقب باشید کره، شکر و سایر نوشیدنی های ناسالم نیز اضافه نکنید.

حبوبات

حبوبات مواد غذایی دیگری هستند که باعث کاهش CRP به دلیل محتوای بالای فیبر هستند. آنها همچنین دارای غنی از اسید فولیک، منیزیم، آهن، روی و پتاسیم هستند. غذاهای حبوبات را برای خواص سالم و فیبر زیاد مصرف کنید.

لبنیات

لبنیات ممکن است سبب التهاب به ویژه در انواع کامل چربی شود. با این حال، لبنیات کم چرب حاوی مقدار زیادی ویتامین D و کلسیم است که برای داشتن استخوان های سالم نیاز دارید. نسخه های کم چربی را انتخاب کنید و ماست معمولی را با ماست یونانی برای به حداکثر رساندن جایگزین کنید. فقط مطمئن شوید که لبنیات با کمترین قند و چربی دریافت کنید. اگر میخواهید از لبنیات اجتناب کنید، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم و کلم بروکلی را بخورید. با این کار، آرتریت را به مبارزه با سولفورفان می رسانید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان