معرفی و بررسی خودروی برقی ایدیمیتسو

  دوشنبه، 18 اسفند 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی برقی ایدیمیتسو
خودرو برقی جدید ایدیمیتسو یک وسیله نقلیه الکتریکی با ظرفیت پیمایش محدود است که می‌تواند به حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو ظرفیت جابه‌جایی چهار سرنشین سایز کوچک را داشته و اندازه آن حتی از مدل‌های شهری ژاپنی نیز کوچکتر است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، غول نفتی ایدیمیتسو ژاپن با همکاری تاجیما ای وی از خودروی الکتریکی کوچکی رونمایی کرد که دارای شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتر است و تا پایان سال جاری برای فروش عرضه می شود. هر روز شواهد بیشتری به چشم می خورد که تقریبا روزهای استفاده از پیشرانه احتراق داخلی به پایان رسیده است. این روزها با نگاهی به اخبار در سراسر دنیا متوجه موج آرامی می شویم که به سمت تولید خودروی الکتریکی حرکت می کند و در آینده احتمالا با شتاب بیشتری همراه خواهد بود. دومین شرکت بزرگ نفتی ژاپن فروش خودروی الکتریکی را از اواخر سال جاری آغاز می کند. ایدیمیتسو کوزان (Idemitsu Kosan)، پیش بینی می کند که مصرف بنزین در سال های آینده کاهش غیر قابل برگشتی خواهد داشت و به همین علت، در حال توسعه این خودرو به عنوان راهی برای حفظ کسب وکار ۶۴۰۰ پمپ بنزین خود در سراسر ژاپن است.

ایدیمیتسو در سال ۱۹۱۱ تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین شرکت های پتروشیمی و پالایش نفت در ژاپن است. به گفته ی خبرگزاری Nikkei ژاپن، این شرکت شاهد پایان یافتن نفت است و به همین علت با یک شرکت سازنده ی خودروی الکتریکی به نام تاجیما ای وی (Tajima EV) همکاری کرده تا خودروی کوچک شهری برای کاهش آلایندگی هوا تولید کند. خودروی ایدیمیتسو به عنوان وسیله نقلیه الکتریکی محدود (NEV) با ظرفیت پیمایش ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) و حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت (۳۷ مایل بر ساعت) معرفی شده است.

خودرو برقی جدید ایدیمیتسو چه مشخصاتی دارد؟

خودرو برقی سایز کوچک که شعاع حرکتی برابر با ۱۰۰ کیلومتر دارد از اواخر سال جاری میلادی و یا نهایتاً اوایل سال آینده میلادی راهی بازار کشور سازنده خود خواهد شد. با این کار بزرگترین شرکت نفتی ژاپن نیز نقشی را در حوزه تولید خودروهای برقی به عهده خواهد گرفت.

خودرو برقی جدید ایدیمیتسو یک وسیله نقلیه الکتریکی با ظرفیت پیمایش محدود است که می تواند به حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو ظرفیت جابه جایی چهار سرنشین سایز کوچک را داشته و اندازه آن حتی از مدل های شهری ژاپنی نیز کوچکتر است.

هرچند در نگاه اول خودرو مذکور چندان مستحکم به نظر نمی رسد اما این وسیله برقی برخلاف ظاهر خود از بدنه ای مستحکم و مقاوم ساخته شده که در برابر ضربه به شدت مقاوم است.

ایدیمیتسو در ساخت بدنه پلاستیکی آن از دانش و علم انحصاری خود در حوزه پلاستیک های فوق محکم بهره برده و به همین جهت نیز ایمنی بدنه این وسیله به شدت بالاست.

ایدیمیتسو بهای تمام شده این خودرو را ۹۵۰۰ دلار اعلام کرده که برای یک خودرو کامپکت شهری رقم قابل قبول و حتی ارزانی تلقی می شود .

این خودروی جدید هنوز از اسم خاصی برخوردار نشده و کمپانی سازنده آن اعلام کرد که در صورت موفقیت در فروش، یک کارخانه و یک خط تولید را به آن اختصاص خواهد داد.

ایدیمیتسو؛ یک کمپانی انعظاف پذیر

بیش از یک صد قرن از تاسیس ایدیمیتسو می گذرد و حالا به نظر می رسد که این غول نفتی با توجه به شرایط فعلی صنعت خودروسازی صلاح دیده که به حوزه تولید خودروهای برقی کوچک سایز وارد شود.

با گسترش استفاده از خودروهای برقی میزان مصرف بنزین و متعاقباً نفت به میزان قابل توجه و غیرقابل بازگشتی کاهش خواهد یافت و در این شرایط طبیعی است که کمپانی های فعال در حوزه سوخت های فسیلی به دنبال اتخاذ سیاست های جدید و جایگزین برای حفظ درآمد خود باشند تا بدین ترتیب از پای نیافتند.

در سال های اخیر بازار خودروهای جمع وجور و شهری در ژاپن به شدت داغ شده و مردم این کشور تمایل فراوانی برای استفاده از این خودروها از خود نشان داده اند.

ایدیمیتسو توضیح داده که قصد دارد خودرو برقی جدید خود را در ایستگاه های سوختی که در سرتاسر ژاپن در اختیار دارد به فروش برساند تا بدین طریق علاوه بر جذب گسترده خریداران استفاده بهینه دیگری نیز از فضای این جایگاه ها کند. همچنین خدمات مرتبط با تعمیر این خودرو نیز در این ایستگاه های سوخت ارائه خواهد شد.

دیگر کمپانی شریک در ساخت این خودرو برقی تاجیما نام دارد که پیش از این نیز به عنوان یک تولید کننده و یا حتی تامین کننده خودروهای برقی برای شرکت ها فعالیت می کرد و حالا به کمک ایدیمیتسو نخستین خودرو برقی خود را در بازار ژاپن ارائه می کند.

دولت ژاپن اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ تمام خودروهای جدید خود را برقی خواهد کرد و به همین جهت نیز بسیاری از کمپانی ها و شرکت های فعال در این کشور به تولید خودروهای برقی روی آورده اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان