معرفی و بررسی خودروی کیا کارنیوال 2022

  چهارشنبه، 06 مرداد 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی کیا کارنیوال 2022
کیا کارنیوال محصول کیا موتورز است و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ میلادی علاوه بر دیگر کشورها وارد ایران نیز شده است. در این مطلب مشخصات و امکانات این خودرو بررسی می شود. با ما همراه باشید.

کیا کارنیوال که در بازار های جهانی این ماشین را با نام کیا سدونا میشناسند بزرگ ترین نماینده کیا در کلاس ماشین های MPV است که دومین نسل این ماشین در یک بازه زمانی دو ساله وارد کشورمان شد . کیا کارنیوال از سال 2014 سومین نسلش وارد بازار شد اما ما به بحث پیرامون نسل دوم ماشین که حد فاصل سال های 2008 تا 2010 در بازار ایران حضور پیدا کرد می پردازیم .

کیا کارنیوال یک ماشین جادار با 3 ردیف صندلی است که به راحتی میتواند 7 سرنشین را درون خود جای دهد . همیشه کامل بودن لیست امکانات و تجهیزات از ویژگی های بارز ماشین های کیا بوده است و کیا کارنیوال هم با توجه به مدل خود امکانات کاملی دارد که هر خانواده اهل مسافرتی را از خود راضی نگه می دارد .

در کیا کارنیوال به هر موردی که دقت کنید نشان میدهد که تا چه حد این ماشین خانوادگی است و به راحتی سرنشینان خود اهمیت می دهد به عنوان مثال نرمی و راحتی ماشین در طول مسافرت های بلند ، فضای جادار کابین و بار ، ایزوله بودن خوب کابین ماشین در برابر صدا و قدرت مناسب پیشرانه کیا کارنیوال همه گواه بر این موضوع هستند و خانوادگی بودن این ماشین را اثبات می نمایند .

بیشترین فروش این کلاس ماشین و عمده ترین طرفداران این ماشین ها در آمریکای شمالی هستند و مینی ون ها کلاس خیلی شناخته شده ای برای بازار ایران نیستند و کیا کارنیوال تنها نماینده این کلاس در داخل ایران است . کیا کارنیوال محاسن زیادی دارد ولی مانند همه ماشین ها ایراد هایی هم دارا می باشد و عمده ترین نقطه ضعف کیا کارنیوال را میتوان دیفرانسیل جلو بودن این ماشین دانست که با توجه به قدرت ماشین و ابعاد بدنه کیا کارنیوال چندان مناسب نیست .

آخرین تغییرات ون لوکس کیا کارنیوال (۲۰۲۲)

ون کیا کارنیوال با ۵۱۱۵ میلیمتر طول آنقدر بزرگ است که گنجایش ۱۱ سرنشین را داشته باشد. اما خودروساز کره ای ۸۵ میلیمتر به طول مدل جدید این ون اضافه کرده اما گنجایش آن را به ۴ نفر کاهش داده است. همچنین ارتفاع سقف این خودرو ۲۰۴۵ میلیمتر شده و ۳۰۵ میلمتر بلندتر از مدل معمولی است.با انجام این تغییرات، کیا کارنیوال از یک خودرو ون معمولی به یک لیموزین قدبلند لوکس تبدیل شده است. امکانات و آپشن های کارنیوال های لیموزین هم لوکس تر شده و می توان به ماساژور پا و نمایشگر لمسی ۲۱.۵ اینچی در سقف خودرو اشاره کرد. جالیوانی های دارای گرم کن و سردکن و پرده های چین دار از دیگر آپشن هایی است که در این ون لوکس می بینید. سقف بلند خودرو این امکان را در اختیار طراحان قرار داده که با سیستم نورپردازی خاص، فضای راحتی را برای سرنشینان ایجاد کنند.

کیا کارنیوال های لیموزین با دو پیشرانه بنزینی با حجم ۳.۵ لیتر، قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر و پیشرانه دیزلی با حجم ۲.۲ لیتر، قدرت ۱۹۹ اسب بخار و گشتاور ۴۴۱ نیوتن متر عرضه می شود.نکته جالب در مورد کیا کارنیوال قیمت آن است که با کم شدن تعداد صندلی ها، قیمتش افزایش پیدا می کند. کارنیوال با گنجایش ۹ نفر سرنشین ۵۳ هزار دلار است و مدل ۷ نفره ۵۶ هزار دلار قیمت دارد. مدل لوکس و ۴ نفره این ون کره ای با قیمت ۷۷ هزار دلار به فروش می رسد که اختلاف قیمتی زیادی با کارنیوال معمولی به قیمت ۳۲ هزار دلار دارد.

مشخصات فنی کیا کارنیوال

۵۱۱۵ میلی متر طول کیا کارنیوال است و با این که عده ای فکر می کنند بلند بودن اتومبیل باعث کم شدن تمرکز بدنه می شود اما با دیفرانسیل های خارق العاده ای که این خودرو دارد، شما هیچ گونه انحرافی در مسیر از این اتومبیل نخواهی دید. در مسیر حتی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت، حتی در هوای بارانی، نیازی به فعال کردن سیستم پایداری خودرو ندارید. پیشرانه دیزلی این خودرو با۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۱ نیوتون متر یکی از امکانات فنی قدرتمندترین اتومبیل های SUV در جهان است. گیربکس ۶ سرعته کیا کارنیوال به صورت اتوماتیک عمل می کند. برخلاف هیبتی که این خودرو دارد مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر به ۹ لیتر می رسد که بسیار مقرون به صرفه است. کیا کارنیوال از لحاظ ضریب ایمنی مقام ۵ ستاره را کسب کرده است و از نسل های قبلی خود بسیار قدرتمندتر ظاهر شده است. در زیرساخت این خودرو، شگفتی دیگری نیز نهفته است که دانستنش بسیار جالب است؛ نوعی فولاد در این خودرو به کار رفته است که از خاصیت ارتجاعی برخوردار است و وجود این امر باعث می شود ایمنی و پایداری خودرو به صورت طبیعی بالا رود. باری، اگر می خواهید سفری راحت داشته باشید و در اتومبیلی مطمئن سفر کنید می توانید کیا کارنیوال را جز گزینه های اصلی خود قرار دهید.

موتور، گیربکس و پرفورمنس کیا کارنیوال

مدل فعلی کارنیوال به یک موتور شش سیلندر خورجینی 3.3 لیتری و سیستم دیفرانسیل جلو و یک گیربکس هشت دنده اتومات مجهز شده است. به احتمال زیاد نسل جدید این خودرو از یک موتور 3.5 لیتری قوی تر با حدودا 290 اسب بخار قرار است بهره ببرد. سیستم دو دیفرانسیل متاسفانه قرار نیست روی خودرو عرضه شود و کارنیوال مدل 2022 یک مدل دیفرانسیل جلو است. کرایسلر پاسیفیکا آپشن پیشرانه پلاگین هیبریدی داشته و تویوتا سیه نا در مدل 2021 خود مدل هیبریدی دارد، ولی ما انتظار نداریم که کیا برنامه ای برای عرضه مدل هیبریدی یا پلاگین هیبریدی برای کارنیوال جدید، حداقل در زمان شروع فروش مدل بنزینی داشته باشد.

مصرف سوخت کیا کارنیوال

آمار مصرف سوخت این خودرو از سوی EPA هنوز منتشر نشده، ولی انتظار می رود در مقایسه با مدل فعلی از نظر مصرف سوخت خودرو پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. کیا کارنیوال مدل 2021 در شهر 13 و در جاده 9.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر بنزین مصرف می کند که در مقایسه با مینی ون های دیگر عدد خیلی خوبی نیست. بعد از این که بتوانیم کیا کارنیوال مدل 2022 را تست کنیم، قطعا بهتر می توانیم در مورد میزان مصرف سوخت آن در شرایط واقعی اظهار نظر نماییم.

طراحی ظاهری کیا کارنیوال

شکیل است و تمام خطوط جداکننده اجزای کیا کانیوال با دقت طراحی و تعبیه شده اند. حس اطمینان در نمای کلی این خودرو اولین شاخصه ای است که به چشم می آید. چراغ های کشیده این خودرو کمی متفاوت تر از چراغ های طرح کشیده ای است که تا به حال دیده ایم؛ گوشه های چراغ های جلو این کارنیوال طرحی شمشیری دارند. دو چراغ مه شکن نیز همتراز با سپر تعبیه شده اند که در مسیر جاده ‍ های مه گرفته و هوای گرگ و میش بسیار کارآمد هستند. یکی از نکات جالب در طراحی ظاهری این خودرو این است که دستگیره های براق فلزی آن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. جلو پنجره پهن و زیبای کیا کارنیوال یکی دیگر از قسمت های چشمگیر این خودرو محسوب می شود. طراحی این خودرو به دست طراح ارشد کمپانی کیا موتورز انجام شده است و پلتفرم ماشین شکلی اروپایی دارد. رینگ های این خودرو اسپرت محسوب می شوند و با طراحی موازی در پره های آلومینیومی زیبا تناسب خوبی را با اجزای دیگر ماشین برقرار کرده است. گرچه این اتومبیل بزرگ است، هیچ دل زدگی و بی تناسبی در آن دیده نمی شود. از پوشش کروم برای سپرهای این خودور استفاده شده است که این خود یکی از نقاط قوت در شیک بودن آن به حساب می آید.

​​​​کیا کارنیوال

طراحی داخلی کیا کارنیوال

به محض سوار شدن بر کیا کارنیوال، لبخند رضایتی پهنای صورت مان را می گیرد؛ چرا که همه چیز آماده است تا به دل جاده بزنیم. ترکیب امکانات و جادار بودن اتومبیل، یکی از ویژگی هایی است که کم تر ماشینی هر دو را با هم دارد. در حالی که سه ردیف صندلی پشت سرمان است، سر می چرخانیم و اعلام می کنیم اگر همه آماده هستند، حرکت کنیم. از آن جایی که همه ما در حال حاضر سرنشینان این خودرو هستیم پس بدون نیاز به استفاده از کلید، تنها با اشاره به دکمه استارت، خودرو را روشن می کنیم به دل جاده می زنیم. طراحی داخلی اش از هر نظری در مقایسه با خودروهایی مانند فولکس واگن، مرسدس بنز و مالتیوان یک سر و گردن بالاتر است. حوصله مان هم که سر برود می توانیم از نمایشگر ۷ اینچی آن استفاده کنیم و علاوه بر اطلاع از حال و اوضاع ماشین و استفاده از آن در زمان دنده عقب می توانیم با تماشای فیلم و حتی بازی های طراحی شده برای این مانیتور در طول سفر سرگرم شویم. سفرمان ممکن است از پیچ و خم جاده های کوهستانی انجام شود و تکان ها اذیت مان کند اما در کیا کارنیوال خبری از حول و تکان نیست. با فناوری تشخیص نقطه کور هم دیگر سفررفتن آب خوردن می شود.

حتی پیچ های تند هم نمی تواند ما را از صندلی های با کیفیت این خودرو جدا کند؛ تمام صندلی ها روکش چرم تریم هستند و ارگونومی صندلی ها با ابعاد کمر و ستون فقرات استاندارد طراحی شده اند و به حالت ننو ما را در خود جا می دهند و نگه می دارند. سان روف خودرو نیز کاملا اتومات است و می توان با اشاره ای، البته اگر همه همسفران موافق باشند، بازش کنیم و از هوای مطبوع جاده لذت ببریم. فرمان اتومبیل هم بسیار خوش دست است و با ترکیب پلاستیک و چرم، تسلط در رانندگی را به ما هدیه می دهد. دو رنگ نسکافه ای پر رنگ و کم رنگ در این طراحی داخلی این اتومبیل حکم فرما هستند و خاصیت این دو رنگ این است که بیش از امکانات این خودرو حس دلگرمی را به ما القا می کنند.

داخل کابین کیا کارنیوال 

ایمنی و سیستم های کمکی رانندگی کیا کارنیوال

با توجه به عدم ورود کیا کارنیوال مدل 2022 به بازار، هنوز موسسات NHTSA یا IIHS هنوز موفق به انجام تست تصادف آن نشده اند. انتظار می رود کیا سیستم های کمکی رانندگی زیادی به صورت استاندارد روی این خودرو ارائه خواهد کرد تا کارنیوال جدید توانایی رقابت با پاسیفیکا، اودیسه و سیه نا را داشته باشد. از جمله مهم ترین این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده
  • هشدار خروج از لاین با کمکی حفظ مسیر
  • کروز کنترل هوشمند

نکات مثبت کیا کارنیوال

فضای کاملا جادار و راحت کیا کارنیوال برای خانواده های پر جمعیت ، امکانات رفاهی مناسب و کامل ، سواری نرم و آرام و ساکت و راحت حتی در مسافت های بلند ، درب های ریلی برقی که بسیار کارآمد هستند ، عملکرد خوب موتور و گیربکس ماشین و هماهنگی خوب با یک دیگر

نکات منفی کیا کارنیوال

نقاط منفی کیا کارنیوال : بازار دست دوم ضعیف به علت شناخته شده نبودن کیا کارنیوال - طراحی ساده ماشین که نشان می دهد کیا از زبان طراحی قدیمی خود برای نسل دوم کارنیوال استفاده کرده است ، دیفرانسیل جلو بودن ماشین


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

کارنیوال برای مسافرت حرف نداره
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (445 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (11 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (10 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد