معرفی انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک

  چهارشنبه، 29 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک
کابینت آشپزخانه کلاسیک از پر طرفدار ترین کابینت های آشپزخانه در سرتاسر جهان محسوب می گردد. این کابینت انواع مختلفی داشته و می تواند علاوه بر چوب طبیعی از چوب مصنوعی نیز ساخته شود. از جمله مهم ترین انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک را می توان موارد مهم زیر عنوان نمود

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک، دنباله ی هنر طراحی داخلی کلاسیکه و بنابراین ویژگی اصلی هنر کلاسیک یعنی نوستالژی بودن رو با خودش به یدک میکشه. در آشپزخانه ی کلاسیک، کابینت ممبران کلاسیک و یا کابینت چوب کلاسیک دیده میشه. این دو متریال قابلیت ایجاد طرح و نقش های مختلف ساده و پیچیده رو روی خودشون دارن. طرح هایی که از مشخصه های دیگر این سبک از کابینت هاست.کابینت کلاسیک آشپزخانه عموماً دارای طرح های ساده نبوده و نقش و نگار های زیادی داره. برای مثال پاخورها و تاجهای پرنقش و یا درب های دارای معرق و منبت و درب هایی که سطح بالشی شکل و منحنی دارن از مشخصه های طرح های کلاسیک کابینته. این کابینت اجزایی مثل تاج داره که در کابینت های مدرن به چشم نمیخوره. همچنین سرستون های منبت کاری شده و قاب های زیبا از دیگر ویژگی های کابینت های کلاسیک است. بعلاوه باید اینو هم بگم که قیمت کابینت کلاسیک به دلیل نقش و نگارها و متریال سازنده، خیلی بالاست.

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک از پر طرفدار ترین کابینت های آشپزخانه در سرتاسر جهان محسوب می گردد. این کابینت انواع مختلفی داشته و می تواند علاوه بر چوب طبیعی از چوب مصنوعی نیز ساخته شود. از جمله مهم ترین انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک را می توان موارد مهم زیر عنوان نمود:

کابینت کلاسیک رومی:

یکی از محبوب ترین کابینت های کلاسیک در جهان که طراحی آن در ایتالیا صورت گرفته و مطابق با هنر روم باستان است

کابینت نئوکلاسیک:

کابینت آشپزخانه با ترکیبی از طرح کلاسیک و کدرن

کابینت ممبران:

طراحی بر چوب ام دی اف سبب محبوبیت یکی از انواع کابینت های کلاسیک با نام ممبران شده است

کابینت تمام چوب:

تمامی اجزای کابینت از چوب طبیعی ساخته شده است

کابینت با روکش چوبی:

یکی از ارزان ترین کابینت های کلاسیک آشپزخانه محسوب می شود که می تواند با قیمتی کمتر همان جذابیت و زیبایی چوب را ایجاد نماید

ام دی اف:

از سری کابینت آشپزخانه کلاسیک که از ضایعات چوب تشکیل شده و قیمت مناسبی دارد

روکش pvc:

استفاده از روکش پی وی سی دوام و ماندگاری ام دی اف را اضافه می کندهر کدام از این کابینت های کلاسیک چوبی دارای مزایا و معایبی نیز می باشند. شناخت این موارد می توانند یک انتخاب اصولی و درست را برای شما رقم زده و کاری کند تا شما از انتخاب خود راضی باشید.

خرید کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

نئوکلاسیک یکی از طرح های محبوب کابینت آشپزخانه کلاسیک می باشد. بسیاری از افراد علاقه مند به داشتن طرح های کلاسیک و همچنین طرح های مدرن برای آشپزخانه خود می باشند. طرح های کلاسیک دارای ریزه کاری های بسیار و شلوغی هستند از آن سو طرح های کابینت مدرن خیلی ساده هستند و فضایی رسمی به خانه می دهند.

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک می تواند یک انتخاب ویژه و ممتاز برای این افراد باشد چرا که هم از ظرافت طرح کلاسیک برخوردار است و هم سادگی طرح های مدرن را دارا می باشد. شما می توانید خرید کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را از فروشگاه های معتبر بخواهید و طرح های مورد نظر خود را سفارش دهید.

تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن در چیست؟

مهم ترین فرق کابینت کلاسیک و مدرن در نوع متریال بکار رفته و قیمت تمام شده آنهاست. در ساخت کابینت آشپزخانه کلاسیک از چوب طبیعی و ام دی اف خام و روکش چوب استفاده می شود درحالیکه متریال اصلی مورد نیاز برای تولید کابینت سبک مدرن فرآورده های چوبی مصنوعی مانند ورق MDF ملامینه، هایگلاس و PVC است. از نظر ظاهری در کابینت کلاسیک از ستون و سرستون همراه با گل منبت و تاج برجسته و درب های ابزار خورده و طرح دار استفاده می شود درصورتیکه در سبک مدرن چنین المان هایی وجود ندارد و همه اجزاء کابینت بشکل ساده طراحی و اجرا می شود. کابینت چوبی کلاسیک احتیاج به رنگ آمیزی دارد درصورتیکه کابینت مدرن نیاز به رنگ آمیزی ندارد.

یک متر کابینت کلاسیک شامل چه مواردی می شود؟

بدلیل اینکه کابینت آشپزخانه کلاسیک اجزای بیشتری نسبت به کابینت های معمولی دارد محاسبه قیمت آنها کمی مشکل است و در این میان عده ای از افراد منفعت طلب از این شرایط سوء استفاده می کنند و با پیچیده تر کردن فرآیند برآورد قیمت کابینت از آب گل آلود ماهی می گیرند. بنابر این با شفاف سازی بیشتر و کسب اطلاعات می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. در پاسخ به این سوال که یک متر کابینت شامل چه مواردی می شود؟ می توان گفت یک متر کابینت شامل موارد زیر می باشد:

  • کابین دیواری بطول یک متر، ارتفاع 70 سانتی متر
  • کابین زمینی بطول یک متر، ارتفاع با پایه و صفحه کابینت 90 سانتی متر
  • عمق کابینت دیواری 30 سانتیمتر و کابینت زمینی 55 سانتیمتر
  • پشت کابینت فیبر به ضخامت 3 میلیمتر و نوار PVC به ضخامت 1 میلیمتر

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)