معرفی چند ماسک آلوورا و گلیسیرین برای پوست و مو

  شنبه، 11 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی چند ماسک آلوورا و گلیسیرین برای پوست و مو
همان‌طور که گفتیم آلوورا خواص فراوانی برای پوست صورت و بدن دارد. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید استفاده از آلوورا می‌تواند علاوه بر تسکین پوستتان به ترمیم و احیای دوباره‌ی آن کمک فراوانی کند. ژل گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت لایه برداری ملایم است و می‌تواند به‌عنوان اسکراب یا ماسک پیلینگ برای پوست شما لایه برداری ملایم انجام دهد

خواص آلوورا برای پوست صورت

همان طور که گفتیم آلوورا خواص فراوانی برای پوست صورت و بدن دارد. اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید استفاده از آلوورا می تواند علاوه بر تسکین پوستتان به ترمیم و احیای دوباره ی آن کمک فراوانی کند. ژل گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت لایه برداری ملایم است و می تواند به عنوان اسکراب یا ماسک پیلینگ برای پوست شما لایه برداری ملایم انجام دهد. زخم ها و بریدگی های کوچک پوست می توانند با آلوئه ورا ترمیم و درمان شوند. آلوئه ورا می تواند جوش های پوستی شما و لک های ایجاد شده روی پوستتان را درمان کند، همچنین می تواند جایگزین کرم آبرسان و مرطوب کننده ی شما شود و از چین و چروک و پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند.

همچنین آلوورا می تواند باعث کاهش تیرگی و پف اطراف چشم شود. نکته ی مهم در استفاده از آلوئه ورا این است که باید حتماً قبل از استعمال آن روی صورتتان، تست حساسیت به آلوورا را انجام دهید. به این صورت که بعد از برش دادن گیاه و خارج کردن ژل خالص آلوورا، مقداری از آن را روی ناحیه ی داخلی پوست نازک بازو قرار دهید و مدتی به آن زمان دهید (حدود ۲۰ دقیقه) در صورتی که پوستتان دچار خارش، سوزش، قرمزی، تورم و التهاب نشود شما برای استفاده از آلوورا مشکلی ندارید، در غیر این صورت پوست شما نسبت به آن حساسیت دارد.

آلوئه ورا درمانگر پوست

آلوئه ورا برای پوست های مختلف خواص و فواید خاص خود را دارد و تقریبا بر روی هر پوستی قابل استفاده است و میتوان با ترکیب مواد مختلف و تهیه ماسک هایی مناسب پوست های حساس، آسیب دیده و خشک و حتی پوست های معمولی از فواید آن بهره برد.

پوست های نرمال و طبیعی

افرادی که پوست طبیعی و نرمالی دارند، می توانند بدون هیچ نگرانی از ژل گیاه آلوئه ورا استفاده کنند.برای اینکه پوستتان سالم بماند، هر روز ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق مرباخوری پودر پوست پرتقال و کمی ماست مخلوط کرده و به پوستتان بمالید تا صاف و نرم شود.این مخلوط را می توانید به پوست گردن هم بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه صورت و گردن تان را با آب بشویید و با حوله ای تمیز به آرامی خشک کنید.

پوست های چرب

برای پاکسازی پوست چرب، برگ آلوئه ورا را در آب جوشانده تا نرم شود، بعد آن را کوبیده تا خمیری نرم بدست آید بعد چند قطره عسل به آن اضافه کنید بعد از یک ربع صورت خود را با آب سرد بشویید. از این ترکیب یکبار در هفته استفاده کنید.

پوست های خشک

برای ایجاد رطوبت برای پوست های خشک، ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون ترکیب کنید. به طور معمول پوست های خشک رطوبت کمی دارند و عوارض خشکی پوست در آن به آسانی قابل مشاهده است.برای رهایی از خشکی پوست، هر شب ترکیب زیر را به صورتتان بمالید.ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون مخلوط کنید و کمی کره shea ( روغن درخت قلم) به آن اضافه کنید.همچنین می توانید به جای این کره، از کرم آماده آن استفاده کنید.این مواد را کاملا باهم ترکیب کنید تا به شکل خمیر سفتی درآید بعد آن را روی صورت و گردن خود بمالید.دست کم ۲۰ دقیقه خمیر را روی صورتتان نگه دارید، بعد با آب سرد بشویید تا رطوبت در پوستتان حبس شود.

پوست های حساس

ترکیب گلاب، آب خیار، ماست و ژل آلوئه ورا ترکیبی مناسب برای پوست های حساس است.چند قطره (۳تا۴ قطره) گلاب را به آب خیار، ماست و ژل آلوئه ورا اضافه کنید و ۱۵ دقیقه این ترکیب خمیری شکل را برروی صورت و گردن خود بمالید، سپس با آب بشویید.این ترکیب به هیچ وجه پوست های حساس را تحریک نکرده و ملایم است.

ماسک آلوورا و گلیسیرین برای رفع زبری و خشکی پوست

با تهیه و استفاده از این ماسک میتوانید به آب رسانی پوست کمک و همچنین از زبری آن جلوگیری کنید این ماسک مناسب افرادی است که پوست خشک دارند و به کمک آن طراوت را به پوست خود بر می گردانند.مواد لازمه برای این ماسک یک قاشق ژل آلوورا و یک قاشق روغن گلیسیرین خوب مواد را مخلوط کنید و هم بزنید به همین راحتی ماسک شما آماده میشود.ماسک را به خوب به پوست صورت تان به غیر اطراف چشم ها بزنید و بعد از گذشت نیم همراه آب گرم بشویید.

ماسک آلوورا و گلیسیرین برای لایه برداری

با ترکیب شکر ، آلوورا و گلیسیرین میتوان ماسک لایه برداری تهیه کرد و برای از بین بردن باکتری های مرده پوست از آن استفاده کرد.یک قاشق چای خوری گلیسیرین به همراه یک قاشق غذا خوری آلوئه ورا به خوبی ترکیب کنید و سپس یک قاشق چای خوری شکر اضافه کنید ماسک تهیه شده را پس از اینکه به خوبی مخلوط کردید روی پوست صورت جز اطراف چشم یه مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و در نهایت با آب پوست خود را بشویید.

ماسک آلوورا برای از بین بردن لکه های تیره

شما هم گاهی متوجه لکه های تیره ی روی پوست خود شده اید و برایتان آزار دهنده بوده اما این ماسکی که قرار است به شما معرفی کنیم دارای ترکیبات آلوئه ورا و گلیسیرین و همینطور مواد مفید دیگری است که به شما این امکان را می دهد در کمترین زمان این لکه های آزاردهنده را از بین ببرید.برای تهیه این ماسک گلاب، ژل آلوئه ورا،گلیسیرین و ویتامین E را درون ظرفی به خوبی ترکیب کنید و حالا ماسک شما آماده است و میتوانید برای حل مشکل خود از آن استفاده کنید و تاثیر آن را روی روشنایی و از بین بردن لکه ها ببینید.

آلوئه ورا و گلیسیرین برای از بین بردن جرم دندان

اینبار میخواهیم ترکیبی را به شما معرفی کنیم برای ازبین بردن جرم دندان ها و رهایی از آن ، یک قاشق چایخوری آلوئه ورا و چهار قاشق چایخوری گلیسیرن را مخلوط کنید سپس پنج قاشق چایخوری جوش شیرین و کمی عصاره لیمو به آن اضافه کنید.بعد از ترکیب کردن مواد آن را به لثه و دندان های خود بمالید تا از بین رفتن کامل جرم های دندان هر چند روز یک بار به عنوان شوینده ازین ترکیب استفاده کنید.

آلوورا و گلیسیرین برای جلوگیری از آسیب دیدن و نازک شدن مو

ترکیب یک قاشق چایخوری گلیسیرین و دو قاشق ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از نازک شدن مو و مشکلات مویی دیگر کاربرد دارد و برای مراقبت از مو میتوان از آن استفاده کرد کافی است این ترکیب را به پوست سر خود بمالید و خوب ماساژ دهید سپس همراه آب ولرم بشویید.اگر ازین ترکیب استفاده کنید نه تنها از نازک شده موهای خود جلوگیری میکنید و همینطور از پوست سر و موی خود مراقبت میکنید درواقع برای افزایش حجم موهای خود نیز قدمی برداشته اید.

آلوئه ورا و گلیسیرین برای مرطوب کنندگی و از بین بردن باکتری ها

ژل آلوئه ورا خاصیت مرطوب کنندگی دارد و برای ساخت یک ترکیب ضد باکتریایی و نتیجه مطلوب و بهتر می توان آن را با گلیسیرین گیاهی ، روغن زیتون و صابون مایع گیاهی ترکیب کرد.استفاده ازین ماسک باکتری های پوست شما را از بین میبرد و پوست شما را شاداب و مرطوب می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) انتظار بی پایان محمدرضا گلزار با روتین پوستی خاص روی صورتش!! +عکس (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
حال و هوای غمزده خانه آیت الله آل هاشم در تبریز/ بی تو رنگ یأس دارد منزل و مأوای تو+عکس خاطره دوبلور معروف از سفرِ خاص شهید ابراهیم رئیسی و واکنش ایشان با دیدن تیپ متفاوت جوانان در مسجد استوری اینستاگرامی ملیکا زارعی (خاله شادونه) از مراسم تشییع آیت الله رئیسی+عکس نگاهی به خانه ابدی شهید آیت الله رئیسی / نام نیکت همه جا ورد زبان است هنوز تصاویر کمتر دیده شده از دوران دانشجویی استاندار شهید آذربایجان شرقی تصویر عکاس تبریزی از هلی کوپتر رئیس جمهور شهید بر صفحه اول روزنامه گاردین انگلستان فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 اوخشامای (روضه) ترکی یک مادر عشایر قشلاق حاج ایمان کندی در وصف شهید جمهور+ویدئو فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم قول شهید امیرعبداللهیان در جلسه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف+ویدئو تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش روایت احساسی همسر شهید امیرعبداللهیان درباره این شهید+ویدئو /جز خوبی چیزی ندیدم تو زندگی... زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ...
تیتر امروز   
پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)