چند ماسک گلیسیرین برای پوست صورت  

  شنبه، 11 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چند ماسک گلیسیرین برای پوست صورت  
از گلیسیرین می توانید برای سلامت پوست و موهای‌تان هم استفاده کنید. خرید کرم‌های گران قیمت را فراموش کنید و با کمی صبر و حوصله با استفاده از خواص گلیسیرین به اهداف خود برسید.گلیسیرین از آن دسته از موادی است که مادربزرگ‌ها همیشه برای شادابی پوست و موی خود استفاده می‌کردند.

از گلیسیرین می توانید برای سلامت پوست و موهای تان هم استفاده کنید. خرید کرم های گران قیمت را فراموش کنید و با کمی صبر و حوصله با استفاده از خواص گلیسیرین به اهداف خود برسید.گلیسیرین از آن دسته از موادی است که مادربزرگ ها همیشه برای شادابی پوست و موی خود استفاده می کردند. تنها خاصیت استفاده از این روغن، مرطوب کردن پوست نیست و در بسیاری از محصولات سلامت و زیبایی پوست استفاده می شود. گلیسیرین می تواند رطوبت را به خود جذب کند و طراوت را به چهره شما بازگرداند. کافی است کمی بیشتر درباره خواص این روغن بدانید تا بتوانید ماسک های زیادی را با آن درست کنید.از گلیسیرین می توانید برای سلامت موها و ناخن های تان هم استفاده کنید. خرید کرم های گران قیمت را فراموش کنید و با کمی صبر و حوصله از مواد طبیعی برای درمان و زیبایی موهای خود استفاده کنید.نگران چرب شدن بیش از اندازه پوست و موی خود هم نباشید، گلیسیرین بدون اینکه باعث چربی زیاد شود، رطوبت کافی را به پوست می دهد. اگر با مشکل خشکی پوست رو به رو هستید، این مطلب برای شماست.جالب است بدانید، گلیسیرین خالص پوست را خشك می كند، مثلا اگر شما در آب و هوای خیلی خشك از گلیسیرین خالص استفاده كنید، یا تعطیلات عید به این نقاط سفر کنید، مواد موجود در گلیسیرین رطوبت را از لایه های عمیق پوست بیرون می كشد و به سطح پوست می آورد و در نتیجه این رطوبت با آمدن روی سطح پوست بخار می شود و در نهایت پوست خشك تر به جا می ماند.
اما در كرم های حاوی گلیسیرین، نوعی افزودنی اضافه می كنند تا آب و رطوبت از دست نرود و در نتیجه پوست، رطوبت خود را حفظ كند. اگر می خواهید از گلیسیرین خالص استفاده كنید بهتر است آن را با آب رقیق كنید.

پیشگیری از چین و چروک پوست

گلیسرین به دلیل خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی اش به خوبی می تواند از چین و چروک پوست پیشگیری کرده و پوست را نرم و جوان و شاداب نگه دارد. یک قاشق چایخوری گلیسرین را با یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E ترکیب کنید و صورت و گردن خود را با این ترکیب به آرامی ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

انعطاف پذیری پوست

از مهم ترین مشكلاتی كه با بالارفتن سن برای پوست ایجاد می شود، از بین رفتن الاسیته یا انعطاف پذیری آن است، اما گلیسیرین می تواند به پوست كمك كند تا انعطاف پذیر باقی بماند. در سال های اخیر نتیجه تحقیقاتی در دانمارك منتشر شد كه عنوان می كرد حتی اگر 10 دقیقه گلیسیرین روی پوست بماند می تواند خاصیت انعطاف پذیری بافت های پوستی را بهبود دهد، علاوه بر این تحقیقاتی نیز در آلمان انجام شد كه نشان می داد، مصرف موضعی گلیسیرین روی موش ها، انعطاف پذیری پوست شان را افزایش می دهد.

بهبود ورم

گلیسیرین می تواند به پوست برای پاکسازی كمك كند، به خصوص اگر دچار كبودی، التهاب و ورم شده باشد. تحقیقات نشان می دهند محصولات و كرم هایی كه حاوی گلیسیرین هستند می توانند هم میزان كبودی را تا حد زیادی كم كنند و همزمان بهبود آن ها را كوتاه تر كنند و هم پوست شما را زودتر به حالت طبیعی بازگردانند.

ضد التهاب پوست

تحقیقات علمی نشان می دهند، استفاده از گلیسیرین می تواند از پوست در مقابل حساسیت ها و التهاب ها محافظت كند. پژوهشی در سال 1998 انجام شد كه در مجله بین المللی پوست انتشار یافت، در این پژوهش پوست داوطلبان را در معرض مواد حساسیت زا و التهاب زا قرار دادند و بعد برای آن ها گلیسیرین تجویز كردند. گلیسیرین توانست بیشتر تاثیرات منفی مواد التهاب زا را از بین ببرد، در واقع مقاومت پوست را بالا ببرد تا بتواند از خود محافظت كند،علاوه بر این ها به بازسازی سلول های پوستی هم كمك كرد.

تاثیر گلیسرین در حفظ رطوبت پوست

گلیسرین توانایی حفظ آب و رطوبت پوست شما را دارد. می توانید از ترکیب گلیسرین و آب برای شستشو و پاکسازی پوست صورت خود استفاده کنید. این دستورالعمل پوست شما را به طور طبیعی مرطوب و درخشان نگه می دارد.

ماسک گلیسیرین برای پوست صورت

1. ماسک گلیسیرین و سفیده تخم مرغ

این ماسک دارای خاصیت ضد پیری بوده و استفاده منظم آن به پاکسازی، درخشش ، نرمی و به طور کلی سلامت پوست کمک می کند.

مواد لازم:

  • 1 عدد سفیده تخم مرغ
  • 1 قاشق چای خوری گلیسیرین
  • 1 قاشق چای خوری هل
  • ½ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

همه مواد را درون ظرفی به خوبی با هم ترکیب کرده و بر روی تمام نواحی صورت خود بمالید و پس از گذشت حدودا 15 الی 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

2. ماسک گلیسیرین و آلوئه ورا

این ماسک که مخصوص پوست های خشک است، پوست را آبرسانی کرده و از بروز زبری و خشکی در آن جلوگیری می کند.

مواد لازم:

  • 1 قاشق چای خوری گلیسیرین
  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

طرز تهیه و طریقه استفاده :

مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و بر روی همه قسمت های پوست صورتتان به جز نواحی اطراف چشم بمالید و پس از گذشت نیم ساعت صورت خود را با آب گرم شستشو دهید .

3. ماسک گلیسیرین و گلاب

ترکیب گلیسیرین و گلاب برای پوست همانند یک تونر عمل کرده و به از بین بردن لکه ها و علائم زخم کمک می کند. این ماسک همچنین موجب خنک شدن ودرخشان تر شدن پوست صورت نیز خواهد شد.

مواد لازم:

  • 9-10 قاشق غداخوری گلاب
  • 2 قاشق چای خوری گلیسیرین

طرز تهیه و طریقه استفاده :

برای تهیه این ماسک ، تنها کافیست که مواد را درون ظرفی دارای سری اسپری ریخته و خوب تکان دهید و هر شب قبل از خواب مقداری از آن را بر روی پوست صورت خود اسپری کرده و صبح روز بعد صورت خود را با آب شستشو دهید .

4. ماسک گلیسیرین و موز

موز دارای خواص مختلفی برای پوست صورت است . این ماده دارای خواص ضد پیری و احیای پوست است و رطوبت پوست را افزایش می دهد.

مواد لازم:

  • ½ موز له شده
  • 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین

طرز تهیه و طریقه استفاده :

مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا خمیری نرم و یک دست ایجاد شود و سپس با استفاده از یک برس بر روی پوست خود بمالید و پس از گذشت 20 الی 25 دقیقه صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

5. ماسک گلیسیرین و روغن نیم

ترکیب روغن نیم و گلیسیرین به جلوگیری از بروز آکنه و از بین رفتن آثار آن کمک زیادی خواهد کرد. روغن نیم دارای خاصیت ضد باکتریایی نیز است.

مواد لازم :

  • 2 قاشق چای خوری روغن نیم
  • 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین

طرز تهیه و طریقه استفاده :

مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و بر روی تمام نواحی صورت خود بمالید و پس از گذشت حدود نیم ساعت که ماسک به طور کامل خشک شد، صورت خود را با آب شستشو دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (123 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (54 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!