نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست

  سه شنبه، 07 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست
کسانی که دارای پوست خشک و معمولی هستند باید از کرم آبرسان پوست استفاده کنند همچنین پیشنهاد می شود روزانه از کرم های مرطوب کننده قوی گیاهی استفاده کنند .

نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست

پیش از مصرف آبرسان پوست باید بدانید پوست شما خشک است یا کم آب؟ شاید در نگاه اول این گونه تصور کنید که پوست خشک و کم آب هر دو یک چیز را توصیف می کنند؛ اما جالب است بدانید که دو مفهوم کاملا متفاوتی از مشکلات پوستی هستند که راهکارهای درمان متفاوتی نیز دارند. پوست خشک نوعی از پوست است که بنا به دلایلی همچون ژنتیک یا سن، سبوم کمتری ترشح می کند. همچنین به علت کمبود چربی و روغن روی سطح پوست و کاهش لایه چربی محافظ پوست، میزان تبخیر رطوبت از سطح پوست نیز افزایش یافته و احساس کشیدگی و خشکی روی سطح پوست ایجاد می شود.
این در حالی است که کم آبی پوست یا دهیدراته شدن، یکی از مشکلات رایج است که اغلب پوست ها چه از نوع خشک و چه از نوع چرب به آن مبتلا می شوند. مشکل کم آبی بدین صورت است که آب موجود در لایه های سطحی پوست به شدت کاهش یافته و پوست خسته و کدر به نظر می رسد. از جمله نشانه های پوست خشک می توان به احساس زبری و ناهمواری در پوست، خشکی زدن پوست و پوسته پوسته شدن اشاره کرد. در مقابل، نشانه هایی نظیر کدر و خسته به نظر رسیدن پوست، احساس کشیدگی در پوست، التهاب و قرمزی پوست، واضح تر به نظر رسیدن خطوط ریز و چین و چروک های روی صورت، افتادگی و شل شدگی پوست از جمله عوارض پوست کم آب و دهیدراته هستند.

دلایل بسیاری موجب کم آب شدن پوست هستند که از جمله آن ها می توان به افزایش سن، حمام کردن با آب قلیایی، استفاده از لایه بردارهای قوی، تغییرات آب و هوایی، کم خوابی، استرس، رژیم غذایی نامتعادل و ... اشاره کرد. برخی افراد نیز با این که پوست چرب دارند، اما ممکن است دچار کم آبی نیز باشند که علت آن به زمانی برمی گردد که پوست کم آب است و برای جبران این موضوع، سبوم بیشتری تولید می کند که منجر به چرب تر شدن و به دنبال آن بروز جوش و آکنه می شود
برای استفاده از کرم آبرسان ابتدا پوست خود را با یک شوینده مناسب بشویید تا آلودگی ها و باکتری ها از روی آن پاک شوند. سپس صورت خود را با یک حوله نرم به آهستگی خشک کنید. مقداری از کرم آبرسان پوست را روی انگشت سبابه ریخته و با ضربه های آهسته روی پوست صورت بزنید. کرم را باید به طور مساوی روی گونه ها، پیشانی، بینی، گردن و چانه بزنید. بهتر است از زدن آبرسان به دور چشم و دور لب خودداری کنید. پوست را با حرکات آرام به سمت بالا ماساژ دهید تا کرم آبرسان به خوبی جذب آن شود.
دقت داشته باشید که آبرسانی گردن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است حرکات دست شما روی گردن نیز رو به بالا باشد. در مرحله بعد، ضربه های بسیار آرامی را با استفاده از نوک انگشتان به نواحی مختلف صورت بزنید تا پوست به خوبی ماساژ داده شود. در نهایت، دست های خود را به خوبی به هم مالش دهید تا کاملا گرم شوند و سپس روی قسمت های مختلف صورت بگذارید و آرام بردارید. توصیه ما به شما این است که روزی دو بار صورت خود را بشویید و سپس از کرم آبرسان استفاده نمایید. شستشوی صورت بیش از 3 بار در روز به هیچ وجه توصیه نمی شود.

روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هاست که به آبرسانی و سالم نگهداشتن پوست کمک می کند. قبل از دوش گرفتن و حمام کردن، پوست تان را با روغن زیتون ماساژ بدهید تا کاملا جذب شود. این کار باعث می شود آب داغ و صابون تأثیر کمتری روی پوست و خشکی آن داشته باشد.

از صابون های ملایم و طبیعی استفاده کنید

برچسب های روی صابون ها و پاک کننده ها را بررسی کنید و از صابون هایی که مواد شیمیایی زیاد و قوی دارند استفاده نکنید، چون چربی های طبیعی پوست را از بین می برند. در عوض صابون ها و پاک کننده هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی و عوامل مرطوب کننده مثل آلوئه ورا باشند.

برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید

آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می برد. پس مدت زیادی را در حمام و زیر دوش آب گرم سپری نکنید. شاید آب گرم خوشایند و آرامش بخش باشد اما به هیچ وجه برای پوست مناسب نیست.

آووکادو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

هر آنچه که می خورید روی رطوبت پوست تان تأثیر دارد. اگر تا به حال آووکادو نمی خوردید، از این پس آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آووکادو چربی های مفیدی دارد که به آبرسانی پوست کمک می کند و کلسترول بد را نیز کاهش می دهد. در واقع آووکادو نوعی مرطوب کننده ی طبیعی روی پوست ایجاد می کند.چند آووکادوی تازه را در کاسه ای بریزید و له کنید. سپس چند قاشق چای خوری روغن آووکادو به آن بیفزایید. این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه روی صورت تان قرار بدهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این یک ماسک فوق العاده، طراوت بخش و مغذی است که به راحتی تهیه می شود و بسیار مؤثر است.

رژیم غذایی مناسب برای آبرسانی پوست

تغذیه درست و عاری از مواد مضر می تواند نقش بسیار زیادی را در سلامت فرد و حتی سلامت پوست داشته باشد معمولا متخصصان تغذیه خوردن ماهی های آب سرد، امگا۳ موجود در تخم مرغ، روغن نارگیل، روغن سبوس و کره خالص را به افرادی که دارای پوست خشک زبری هستند توصیه می کند.

وازلین یک درمان فوری

اصالی ترین علت خشکی پوست بعد از کم آبی بدن و دهیدراته شدن بدن از دست رفتن چربی پوست است معمولا بسیاری از افراد بعد از استحمام دچار خشکی پوست می شوند علت این نوع خشکی از بین رفتن چربی طبیعی پوست بر اثر استحمام است که وازلین می تواند این چربی را دوباره به پوست برگرداند.مهم ترین خاصیت مرطوب کننده ها حفظ چربی مناسب پوست است که در میان مرطوب کننده های قابل دسترس هیچ مرطوب کننده ای نمی تواند با وازلین و پارافین برابری کند زیرا علاوه بر قیمت بسیار ناچیز خاصیت بسیاری را دارند.

چه کسانی از کرم آبرسان استفاده کنند؟

کسانی که دارای پوست خشک و معمولی هستند باید از کرم آبرسان پوست استفاده کنند همچنین پیشنهاد می شود روزانه از کرم های مرطوب کننده قوی گیاهی استفاده کنند .

برای داشتن پوست شاداب چکار کنیم؟

خانم ها باید بدانید عواملی که پوست شما را دچار پیری می کند موارد زیر است که با اجتناب از ان ها همیشه دارای پوستی شاداب خواهید بود.

نور افتاب : اگر در معرض نور افتاب قرار بگیرید علاوه بر اینکه دچار لک می شوید ، اشعه های ماورابنفش خورشید باعث سرطان پوست می شود . بنابراین بهترین روش استفاده از ضد افتاب فیزیکی کالی بل استفاده کنید. این ضد افتاب کاملا فیزیکی و رنگی بوده و علاوه بر اینکه پوست را در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند به عنوان ضد لک نیز کاربرد دارد .

تغذیه : روزانه به مقدار ۸ لیوان اب میل کنید و از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید این موارد به عنوان انتی اکسیدان طبیعی پوست شما را در برابر پیری محافظت می کند ، بهتر است به جای استفاده از مولتی ویتامین های صنعتی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید .

استراحت و نداشتن استرس : خواب کافی داشته باشید و استرس را از خود دور کنید . چون نداشتن خواب کافی و وجود استرس باعث پیری و چروک شدن و از بین رفتن شادابی پوست می شود .

خشکی پوست : افرادی که پوستشان خشک هست یا در مناطق با اب و هوای خشک زندگی می کنند نسبت به افراد دیگر زودتر دچار پیری پوست می شوند پس باید از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنند . بهترین کرم مرطوب کننده، کرم مرطوب کننده شیر و گندم است . این مرطوب کننده فوق العاده قوی بوده ، علاوه بر رطوبت رسانی به پوست مانع افتادگی پوست نیز می شود


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (415 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس