معرفی چند ماسک صورت با هندوانه

  یکشنبه، 11 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی چند ماسک صورت با هندوانه
ویتامین ها و میزان آب قابل توجهی که در هندوانه وجود دارد این میوه را به عنوان دوست پوست در صدر میوه ها قرار داده است ، همین خاصیت های مفید برای پوست تاثیر بیشتر ماسک هندوانه را برای رفع مشکلات پوستی به خصوص پوست صورت بیشتر می کند .

ویتامین ها و میزان آب قابل توجهی که در هندوانه وجود دارد این میوه را به عنوان دوست پوست در صدر میوه ها قرار داده است ، همین خاصیت های مفید برای پوست تاثیر بیشتر ماسک هندوانه را برای رفع مشکلات پوستی به خصوص پوست صورت بیشتر می کند .هندوانه بهترین انتخاب برای رفع عطش بدن، آبرسانی به پوست و البته پیشگیری از گرمازدگی در روزهای گرم است، اما آیا می دانستید این میوه تابستانی خوشمزه علاوه بر اینکه می تواند عطش تابستانی شما را کم و جان تان را تازه کند، به زیبایی چهره و جوانی شما هم کمک کند؟ شما می توانید با استفاده از این میوه ماسک های زیادی برای سلامت پوست خود تهیه کنید.
خواهیم گفت که چطور باترکیب هندوانه و میوه های دیگر مثل خیار، بادام و سیب زمینی ماسک هایی بسازید که پوست تان را شفاف، پاکسازی و بدون چروک نگه دارید.

مواد مغذی و ارزش غذایی هندوانه:

هنوانه کالری بسیار کمی دارد. یک عدد هندوانه متوسط حاوی فقط 46 کالری استدو ویتامین مهم در هندوانه Aو C است. ویتامین A در هندوانه به شکل کاروتنوئید وجود دارد. هندوانه همچنین منبع خوبی از ویتامین c می باشد. یک فنجان هندوانه تازه، حدود 12 میلی گرم ویتامین C دارد.یک فنجان آب هندوانه حاوی حدود 4 درصد پتاسیم توصیه شده برای مصرف روزانه است.یک عدد هندوانه تازه حدود 3 تا 4 گرم فیبر توصیه شده روزانه را به شما می دهد و یک ترکیب بسیار خوبی از فیبر محلول و غیرمحلول است.یک عدد هندوانه متوسط حدود 11.6 گرم کربوهیدرات دارد، که ترکیبی از فیبرهای رژیمی، نشاسته و قند ها است.این میوه ترکیبات بسیار کمی از چربی دارد. حدود 210 گرم چربی کل هندوانه است یکی از مهم ترین مواد مغذی در هندوانه است که مزایای بسیار زیادی را برای بدن دارد.

انواع ماسک ها

ماسک پاک کننده

1 - 2 فنجان هندوانه (بدون هسته)
2 - کاسه تمیز
دو فنجان هندوانه را داخل کاسه ریخته با استفاده از چنگال آن را له کنید. دراز کشیده و آن را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست باقی بماند. به صورت حرکات دورانی به آرامی سراسر پوست را با آن تمیز کنید. اسیدهای طبیعی میوه هندوانه همچنین قادر به لایه برداری هستند. ماسک را با آب سرد آبکشی کنید.

التهاب بعد از اصلاح را درمان کنید
خانم هاي زيادي هستند كه بعد از اصلاح، پوست شان شديدا ملتهب مي شود. اگر بعد از اصلاح به نوعي پوست خود را خنك كنيد و هم التهاب زودتر مي خوابد و هم احتمال جوش زدن كمتر شود سپس اين ماسك براي پوست هاي جوش دار بسيار مناسب است.
مواد لازم:

  • (قسمت سفيده داخلي پوست): يك چهارم فنجان هندوانه
  • خيار: يك تكه
  • سيب زميني خام (با پوست): يك تكه
  • جوانه ماش : يك قاشق غذا خوري
  • ماست شيرين و تازه: يك قاشق غذا خوري

روش تهيه:
همه مواد را با هم در مخلوط كن بريزيد و مدت 20 دقيقه اين مخلوط را روي پوست بگذاريد و بعد با آب خنك آب كشي كنيد. افرادي كه پوست خشك دارند مي توانند، به جاي ماست، از يك قاشق خامه استفاده كنند و بعد از شستن ماسك (براي مرطوب كردن پوست) حتما روغن بادام شيرين به صورت بمالند. همچنين دقت كنيد كه اين ماسك را بلافاصله بعد از درست كردن به صورت بماليد.براي صرفه جويي بهتر است كه از قسمت سفيده هندوانه استفاده كنيد. البته استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعي ندارد.

ماسک مرطوب کننده

1 - 1/2 فنجان هندوانه (بدون هسته)
2 - 1/4 فنجان انبه
3 - 1/2 فنجان موز
4 - 2 قاشق چای خوری شیر خالص (چربی یا آب آن گرفته نشده باشد)
5 - کاسه تمیز
در یک کاسه تمیز با استفاده از چنگال از تمام مواد را خرد کنید تا شکل خمیر درآید. می توانید از مخلوط کن نیز استفاده کنید ولی نباید زیاد آن ها را میکس کنید تا جایی که تبدیل به آب روان شود! اگر خمیر زیاد سفت بود می توانید شیر بیشتر و اگر خیلی رقیق بود می توانید موز بیشتری به آن اضافه کنید. بر روی صورت تمیز یک لایه نازک از آن را زده و بگذارید 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک درخشان کننده

1 - 1 فنجان هندوانه (بدون هسته)
2 - 1/2 موز رسیده
3 - 1/2 فنجان ماست ساده
4 - کاسه تمیز
در یک کاسه تمیز با چنگال مواد را با هم ترکیب کرده تا شکل خمیر در آیند. همان طور که در بالا ذکر شد از مخلوط کن نیز می توان استفاده کرد به شرطی که مواد آبکی نشود. اگر خمیر سفت شد می توانید به آن مقداری آب اضافه کنید و اگر بسیار رقیق بود می توانید به آن ماست بیشتری بزنید. ماسک را داخل یک ظرف تمیز ریخته و به مدت حداقل 1 ساعت بگذارید در یخچال بماند. سپس لایه نازکی از آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید. با آب سرد صورت آبکشی کنید.

پوست صاف و شفاف می خواهید
اين ماسك را به كساني پيشنهاد مي كنيم، اولا پوستي معمولي يا حساس دارند و دوم اين كه احساس مي كنند، پوست شان طراوت و تازگي خود را از دست داده و به دنبال راه حلي براي شفاف كردن پوست شان هستند.
مواد لازم:

  • بادام: به مقدار كم
  • شير: نصف فنجان
  • آب هندوانه : نصف فنجان

روش تهيه:
تعدادي بادام را در شير خيس كرده و يك شب آن را در يخچال بگذاريد. سپس آن را رنده كرده و به شكل خمير درآوريد. يك قاشق غذاخوري آب هندوانه را در آن ريخته تا جايي كه مخلوط شما حالت چسبي شكل پيدا كند، اين مخلوط را حدود 15 دقيقه روي صورت تان بگذاريد و سپس با آب سرد بشوييد. بادام هم پوست شما را تغذيه مي كند و هم با لايه برداري مختصري، سلول هاي مرده را از بين مي برد و باعث نوسازي پوست مي شود. شير نيز به عنوان يك پاك كننده، حسابي پوست تان را تميز مي كند و در نهايت هندوانه پوست را آبرساني كرده و ليكوپن موجود در آن رنگ پوست را روشن كرده و باعث درخشندگي و طراوت آن مي شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (221 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (150 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (130 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (124 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (71 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (47 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (28 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....