مقایسه جراحی لاغری با ابدومینوپلاستی چیست؟

  جمعه، 30 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مقایسه جراحی لاغری با ابدومینوپلاستی چیست؟
ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که برای زیباسازی و اصلاح نواقص شکم پس از کاهش وزن بسیار یا بارداری یا هر اتفاق دیگری انجام می شود. در واقع این جراحی نباید به عنوان روشی برای درمان چاقی مفرط یا حذف چربی های احشایی در نظر گرفته شود.

ابدومینوپلاستی یک روش عمل جراحی زیبایی است که برای حذف چربی اضافی ناحیه شکم به منظور سفت کردن عضلات و فاسیای دیواره شکم استفاده می شود. این نوع عمل جراحی معمولاً در بیماران مبتلا به بافت شل یا تضعیف آن پس از بارداری یا به دنبال کاهش وزن عمده استفاده می شود. وراثت و ژنتیک نیز می تواند در داشتن شکم آویزان نقش داشته باشد. ابدومینوپلاستی در محدوده های متفاوت انجام شده و اغلب به چند دسته تقسیم می شوند. بسته به وسعت عمل جراحی، یک جراحی شکم کامل می تواند از 1 الی 5 ساعت طول بکشد. جراحی های شکم جزئی بین 1 الی 2 ساعت زمان می برد. پس از این جراحی باید برای ساخت ناف یک سوراخ جدید توسط جراح ایجاد شود.
هزینه مربوط به جراحی ابدومینوپلاستی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و حتی در درون مناطق یک کشور هم می تواند متغیر باشد. همانطور که هزینه بسیاری از اعمال جراحی زیبایی، بستگی به عوامل مختلف مانند سن بیماران، وزن و وضعیت سلامت فرد بستگی دارد، این جراحی نیز علاوه بر این عوامل به هزینه های دیگر بعد از عمل نیز وابسته است. مراقبت قبل و پس از عمل، هزینه های تجهیزات، دستمزد جراح، بی هوشی و داروهای مصرفی از جمله این هزینه هاست.

مقایسه جراحی لاغری با ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که برای زیباسازی و اصلاح نواقص شکم پس از کاهش وزن بسیار یا بارداری یا هر اتفاق دیگری انجام می شود. در واقع این جراحی نباید به عنوان روشی برای درمان چاقی مفرط یا حذف چربی های احشایی در نظر گرفته شود. چربی های احشایی یا شکمی در بین ارگان های بدن انباشته می شوند که ابدومینوپلاستی نمی تواند آنها را درمان کند. این چربی ها سمج ترین ها هستند و به همین دلیل بسیار سخت آب می شوند. این چربی ها در صورت آب نشدن، می توانند منجر به دیابت نوع دو، مقاومت انسولین، سندروم ایکس و دیگر بیماری های مرتبط با چاقی شوند. به طور کلی جراحان، بیمارانی را که برای برداشتن چربی های احشایی قصد انجام ابدومینوپلاستی را دارند، رد می کنند.بیمار می تواند پس از کاهش وزن و آب کردن چربی ها، در صورت نیاز به کشیدن عضلات و پوست های افتاده شکم، ابدومینوپلاستی انجام دهد.

در صورتی که بیمار از چاقی مفرط رنج می برد بهترین راه حل دائمی، انجام جراحی لاغری است. اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی های لاغری روشی برای کاهش چربی ها و کاهش سطح BMI بدن می باشند. به همین دلیل در صورتی که نیاز به جراحی لاغری دارید به سراغ ابدومینوپلاستی نروید زیرا کمکی به آب کردن چربی هایتان نخواهد کرد. متاسفانه امروزه بیشتر مردم به جای راه حلی نهایی برای کاهش وزن، به دنبال رژیم لاغری سریع و یا جراحی های زیبایی مانند لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی هستند. جراحی لاغری روشی مطمئن برای به دست آوردن دوباره ی سلامتی بدن محسوب می شود. البته جراحی لاغری انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. در صورتی که بیمار نیاز به انجام هر دو جراحی (ابدومینوپلاستی و لاغری) داشته باشد، جراحی لاغری باید قبل از ابدومینوپلاستی انجام شود. مزیت این امر این است که دیگر بیمار پس از ابدومینوپلاستی وزنی اضافه نکرده و شکمش دوباره بیرون نمی زند.

مراقبتهای بعد از عمل ابدومینوپلاستی شکم چیست؟

بسیار مهم است که به مراقبت بعد از عمل ابدومینوپلاستی به دقت عمل کنید چرا که اینکار به کسب بهترین نتایج و کاهش احتمال عوارض جراحی ابدومینوپلاستی کمک خواهد کرد.کارهایی که بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید انجام داد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • در روز جراحی اطمینان حاصل کنید همراهی دارید که شما را به خانه ببرد و بتواند برای حداقل دو روز پس از عمل ابدومینوپلاستی از شما مراقبت کند.
  • تا حد امکان استراحت کنید.
  • در صورت نیاز از مسکن های تجویز شده مصرف کنید.
  • پس از 5 تا 7 روز برای کشیدن بخیه ها و تعویض پانسمان های سطحی به پزشک مراجعه کنید تا پانسمان سبک تری اعمال شود. این بانداژها پس از مدتی با لباس های مخصوص محافظ شکم که باید به مدت چند هفته پوشیده شوند، جایگزین می شود.
  • ممکن است نیاز باشد برای ده روز از جوراب های کشی استفاده کنید تا پاها متورم نشوند.
  • پس از جراحی ابدومینوپلاستی انجام ورزش های سبک معمولا توصیه می شود، چرا که به روند بهبودی کمک می کند. اما توجه داشته باشید نباید حرکات کششی انجام دهید. جراح در مورد زمان بازگشت شما به فعالیت های عادی و مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی توصیه هایی ارائه خواهد کرد.

در صورت بروز هر گونه علائم عفونت، خونریزی یا افزایش ناگهانی درد، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (551 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (379 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (378 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (120 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (24 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (19 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (12 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس