مهمترین عامل زیبایی پوست چیست؟

  شنبه، 12 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مهمترین عامل زیبایی پوست چیست؟
زیبایی و سفیدی پوست تقریبا برای اکثر بانوان بسیار مهم است. خانم ها برای سفید شدن پوست صورت و بدن و شفاف و شاداب نگه داشتن آن به استفاده از کرم ها، ماسک ها، ژل ها، لوسیون، بوتاکس، لایه بردارها و حتی قرص های زیبایی و روش های مزوتراپی روی می آورند.

زیبایی و سفیدی پوست تقریبا برای اکثر بانوان بسیار مهم است. خانم ها برای سفید شدن پوست صورت و بدن و شفاف و شاداب نگه داشتن آن به استفاده از کرم ها، ماسک ها، ژل ها، لوسیون، بوتاکس، لایه بردارها و حتی قرص های زیبایی و روش های مزوتراپی روی می آورند. در این میان، یکی از نوین ترین روش ها که می توان آن را بهترین راه حل نامید، لیزر می باشد که در زمانی کوتاه و با هزینه ای منطقی قابل دسترس است و روش دیگر پی آر پی پوست صورت است که در هر دو روش می تواند این زیبایی و شادابی و سفید شدن پوست را برایتان به ارمغان بیاورد.

پوست ( skin) بخشی از دستگاه پوششی بدن است.پوست از سه لایه ی اصلی تشکیل شده است.روپوست (اپیدرم ) که لایه ی نازک تر خارجی می باشد.درم که لایه ی ضخیم تر داخلی است.هیپودرم که پوست را به بافت های ماهیچه ای متصل می کند.رو پوست لایه ی ضخیمی از سلولهای مسطح می باشد.پوست یک سطح محافظتی بین محیط اطراف با عضلات ، اعضای درونی و رگهای خونی و اعصاب بدن تشکیل می دهد. ظاهر پوست به طور گسترده ای تغییر می کند؛ که این تغییر نه تنها به دلیل عواملی همچون افزایش سن بوده، بلکه، نمایش دهنده نوسانات هیجانی و سلامت عمومی نیز می باشد.پوست با دارا بودن سطحی حدود دو متر مربع در بدن انسان ، یکی از بزرگترین اعضای بدن است.پوست یک عضو زنده است و فوقانی ترین لایه ی آن لایه ی شاخی ( استراتوم کورنئوم )و روپوست (اپیدرم ) است که سطح پوست را تشکیل می دهند و متشکل از سلولهای زنده و مرده هستند و در هر انسان حدود سی هزار عدد از این سلولها در دقیقه ریزش میکند.با این وجود سلولهای زنده در قسمت زیرین روپوست در حال تشکیل شدن می باشند تا جایگزین سلولهای مرده شوند.در زیر روپوست درم قرار گرفته که حاوی عروق خونی ،پایانه های عصبی و غدد می باشد.لایه ای از چربی در زیر درم قرار گرفته که به عنوان یک ضربه گیر ،عایق و منبع انرژی عمل می کند. بدن هر انسان در مدت زمان یک زندگی ۷۰ ساله، متوسط حدود ۴۷/۵ کیلوگرم پوست دور می ریزد و هر ماه تمام پوست هر فرد عوض شده و نو می شود.

پوست یک لایه ی محافظتی قوی است.پوست یک سد دفاعی کاملا موثر در برابر مواد مضر ایجاد می کند.امّا این سطح بیشترین تاثیر را زمانی دارد که سطح آن دست نخورده باقی بماند.به دلیل اینکه پوست ما حالت ضد آب ( واتر پروف ) دارد ] هنگام دوش گرفتن مثل یک اسفنج آب را جذب نمی کنیم.احساس لامسه ی ما از گیرنده هایی که در قسمت درم پوست وجود دارند به ارتعاش ،فشار،گرما ،سرما و درد پاسخ می دهند .بعضی نواحی حسی مثل انتهای انگشتان دارای تراکم بالایی از گیرنده ها می باشند.پوست نقسی اساسی در تنظیم دمای بدن ایفا می کند و هنگامیکه در معرض تابش نور خورشید قرار میگیرد تولید ویتامین D میکند که برای استخوانها لازم است.

عوامل تعیین کننده رنگ پوست

رنگ پوست با میزان ملانین در پوست تعیین می شود. ملانین رنگ دانه ای است که توسط سلول های مخصوصی ساخته می شوند که ملانوسیت نام دارند. افرادی که پوست تیره ای دارند ملانین بیشتری دارند. میزان ملانین پوست شما عمدتا به مسائل ژنتیکی برمی گردد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، هورمون ها، آسیب های پوستی و قرار گرفتن در معرض بعضی از مواد شیمایی نیز بر تولید ملانین تاثیر می گذارند. تغییر در رنگ پوست اغلب به خودی خود خوب می شود. برای مثال، برنزگی پوست وقتی میزان قرار گیری در معرض نور خورشید کاهش پیدا کند، کمرنگ می شود. اما با افزایش عمر رنگ رفتگی های مشخصی از قبیل لکه های پیری یا لکه های کبدی کمابیش به صورت دائمی باقی می مانند.

پرهیز از "پرخوری" و "درهم خوری" و "بر هم خوری" عامل زیبایی پوست

رعایت اصول غذا خوردن, پرهیز از "پرخوری" و "درهم خوری" و "بر هم خوری" به داشتن سیستم گوارش سالم کمک می کند البته باید دانست که درهم خوری یعنی چند غذا را با هم خورده شود و منظور از برهم خوری یعنی خوردن غذا در هنگام پری معده و رعایت نکردن فاصله زمانی مناسب بین وعده های غذایی است.متاسفانه بسیاری از افراد مخصوصاً بانوان به محض معرفی محلول یا گیاه جدیدی برای کاهش چین و چروک، تقویت مو، تغییر حجم سینه و... بدون تحقیقات کافی سعی در تهیه و استفاده از این محصولات را دارند.

سوءاستفاده از علاقه مردم به طب سنتی در فروش داروهای زیبایی

بهتر است قبل از هرگونه استفاده از دارویی چه گیاهی چه شیمیایی حتماً با داروساز یا پزشک مشورت کنند متاسفانه بعضی افراد سودجو از علاقه مردم به طب سنتی سوء استفاده می کنند, گیاهان مضر و حتی مخدر را با تغییر نام وارد بازار کرده و با تبلیغات زیاد فقط سعی در فروش محصول خود دارند و زمانی افراد متوجه می شوند که دیگر دیر شده است.

بسیاری از لکه های ایجاد شده در پوست صورت منشا درونی دارند

این داروساز طب سنتی یادآرو شد:بسیاری از لکه های ایجاد شده در پوست صورت منشا درونی دارند؛ برای بهبود آن ها باید تغذیه و روش زندگی اصلاح شود, در صورتی که تنها از کرمهای ضدلک برای روشن کردن پوست صورت استفاده شود فقط این کار موجب می شود که صورت مسئله را پاک کرده ایم و فرصت را برای عمیق تر شدن اختلالات درونی فراهم کرده ایم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (657 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان