مهترین سوالات درباره ارتودنسی لینگوال

  جمعه، 14 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مهترین سوالات درباره ارتودنسی لینگوال
ارتودنسی لینگوال نوعی ارتودنسی پنهان محسوب می شود و برای افرادی مناسب است که تمایلی به دیده شدن بریس هایشان ندارند. از آنجایی که بریس های لینگوال در سطح پشتی دندان ها نصب می شوند، به آنها بریس های داخلی (داخل دهان) هم می گویند.

ارتودنسی لینگوال نوعی ارتودنسی پنهان محسوب می شود و برای افرادی مناسب است که تمایلی به دیده شدن بریس هایشان ندارند. از آنجایی که بریس های لینگوال در سطح پشتی دندان ها نصب می شوند، به آنها بریس های داخلی (داخل دهان) هم می گویند. بریس های لینگوال شبیه به بریس های سنتی می باشند با این تفاوت که محل قرارگیری بریس های لینگوال پشت دندان ها بوده و بریس های سنتی در سطح جلویی دندان ها نصب می شوند. یکی از مهمترین مزایای بریس های لینگوال برای بزرگسالان این است که آنها می توانند بدون اینکه توجه اطرافیان را جلب کنند به رفع مشکلات ارتودنسی دندان هایشان بپردازند.

ارتودنسی لینگوال (پشت دندانی) باید توسط یک متخصص ماهر ارتودنسی انجام گیرد که قادر باشد براکت ها، سیم ها و کش های ارتودنسی را در سطح پشتی دندان ها قرار دهد. با اینکه بریس های سنتی و بریس های پشت دندانی عکس یکدیگر نصب می شوند، اما فلزات و متعلقات هر دو یکی بوده و یک هدف را دنبال می کنند. محل قرارگیری بریس های لینگوال برای مردم بسیار جالب بوده و به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

شاید فکر کنید که نصب بریس ها در پشت دندان کار سخت و آزاردهنده ای می باشد. با این وجود پیشرفت در تکنولوژی دندانپزشکی ثابت کرده است که نصب بریس های پشت دندانی، کار بسیار ساده ای است و معمولا تنها در دو مرحله انجام می شود. تنها مشکل موجود این است که ارتودنتیست های کمی در این زمینه تخصص دارند.

افراد مناسب برای ارتودنسی مخفی چه کسانی هستند؟

افراد بزرگسال و نیز نوجوانان و جوانانی که می خواهند بدون آنکه کسی با دیدن آنها متوجه بریس های ارتودنسی در دهانشان شود، دندان های خود را صاف و مرتب کرده و لبخند زیبایی داشته باشند، می توانند کاندیداهای خوبی برای ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی مخفی باشند. این روش بیشترین کارآیی را برای مواردی دارد که ناهنجاری ها و انحراف دندان ها بیشتر مربوط به دندان های جلویی باشد. به طور کلی برای استفاده از روش ارتودنسی لینگوال در نظر داشته باشید که:

  • اگر از وضعیت ظاهری دندان های خود احساس رضایت ندارید و در عین حال با استفاده از بریس های سنتی و سیم کشی دندان های خود هم مشکل دارید، بریس های لینگوال گزینه ایده آلی برای شما هستند.
  • اگر نگران آن هستید که برای درمان ارتودنسی باید حتماً از بریس های سنتی که در دهان شما کاملاً مشخص هستند استفاده کنید، ارتودنسی لینگوال برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.
  • اگر شما هم به واسطه شغل خود به طور مکرر با مخاطبان یا مشتریان زیادی سر و کار دارید و می خواهید تصویر حرفه ای و زیبا از چهره خود را حفظ کنید و در عین حال به دندان های مرتب و لبخند زیباتری دست پیدا کنید، بریس های لینگوال بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پاسخ به مهترین سوالات درباره ارتودنسی لینگوال

اگر شخصی با دقت به داخل دهانتان نگاه کند ممکن است به صورت اجمالی متوجه دستگاه ارتودنسی شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسی لینگوال را روی دندان های پایینی استفاده کنید). در غیر این صورت به راحتی قابل مشاهده نیستند. اگر فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است انواع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارند. ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی نامرئی است که می توانید در نظر داشته باشید.

چرا هر متخصصی کار ارتودنسی لینگوال را انجام نمیدهد؟

ارتودنسی پشت دندانی یک تکنیک پیچیده است که نیاز به آموزش و تجهیزات خاصی دارد. و البته که هر ارتودنتیست همه روش های ارتودنسی را ارائه نمی دهد زیرا ممکن است که تخصص و یا مهارت کافی نداشته باشد. از طرفی دردسرهای نصب لینگوال واقع ممکن است هم متخصص ارتودنسی را اذیت کند و هم خود بیمار را.

چه کسانی نمیتوانند با سیستم لینگوال ارتودنسی کنند؟

افرادی که دندان هایشان به شدت روی هم قرار می گیرد (اور بایت عمودی عمیقی دارند) ممکن است با این روش کمی مشکل داشته باشند. زیرا وقتی در حال جویدن و بستن دندان هایشان هستند نیروهای سنگینی بر روی براکت ها وارد کنند. میزان بزرگ بودن این مشکل می تواند قابل بحث باشد. علاوه بر این کسانی که به طور مداوم با زخم های داخل دهان و یا عفونت مکرر لثه مواجه میشوند بهتر است از خیر ارتودنسی پشت دندانی بگذرند.

آیا بریس لینگوال درد دارد؟

پیشرفت های انجام شده در حوزه ارتودنسی باعث شده که ماننند سابق درد ارتودنسی ناشی از دستگاه ها و تجهیزات تجربه نشود. با این حال شاید بخش های مختلف بریس لینگوال به زبان، لثه ها، بخش داخل گونه ها برخورد کرده و باعث ناراحتی جزئی شود.

آیا سیستم لینگوال به زبان آسیب میزند؟

از آنجا که سیستم لینگوال پشت دندان ها بوده و در تماس مستقیم با زبان است، طبیعی است که حین غذا خوردن یا صحبت کردن بارها زبان با براکت ها و سیم ها برخورد کند. چند روز اول استفاده از این روش می تواند باحث افزایش حساسیت استفاده کننده شود و زبان کمی اذیت شود. به مرور زمان که به بریس ها عادت شد، مشکل چندانی با برخورد زبان با بریس لینگوال نخواهید داشت.

ممنوعیت های غذایی با بریس لینگوال چیست؟

زمانی که ارتودنسی انجام می شود باید در رژیم غذایی روزانه تجدید نظر شود. فرقی نمی کند که چه روش ارتودنسی دارید در هر صورت باید برخی غذاها را نخورید و آن ها را جایگزین کنید. این مساله البته برای ارتودنسی لینگوال باید بیشتر مورد توجه باشد زیرا تمیز کردن دندان ها و بریس پشت دندانی کمی دشوارتر است. مواد غذایی سفت و سخت، چسپنده و یا آن هایی که باعث تغییر رنگ می شوند اکیدا نباید زیاد مصرف شوند و پس از مصرف دندان ها مسواک زده شود.

آیا مدت زمان ارتودنسی لینگوال بیشتر از ارتودنسی معمولی و متحرک است؟

مدت زمان این ارتودنسی نسبت به ارتودنسی معولی برابر و کمی بیشتر است. اما از آنجا که کاربرد لینگوال با ارتودنسی متحرک متفاوت است مقایسه مدت زمان این دو درست نیست. اما پلاک های ارتودنسی مشکلات جزئی تا متوسط نامرتبی دندان ها را بین 4 تا 12 ماه برطرف می کنند.

آیا بریس لینگوال اوربایت یا جلوزدگی فک بالا را برطرف می کند؟

بریس های لینگوال می توانند کراس بایت، اوربایت، آندربایت، وجود فاصله بین دندان ها و ازدحام بیش از حد آن ها را برطرف کنند.

آیا هزینه سیستم لینگوال نسبت به روش های دیگر بیشتر است؟

بله. با توجه به پیچیدگی نصب و تنظیم این سیستم ارتودنسی، هزینه آن نیز نسبت به سایر روش ها نسبتا بالاتر است. برای مثال مطابق هزینه جهانی انواع روش های ارتودنسی، هزینه بریس لینگوال 5 تا 13 هزار دلار است . این درحالی است که هزینه ارتودنسی سرامیکی 2 تا 8 هزار دلار و هزینه بریس معمولی 3 تا 7 هزار دلار است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386
تیتر امروز   
نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب
تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو
نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
منتخب روز