مهترین سوالات درباره ارتودنسی لینگوال

  جمعه، 14 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مهترین سوالات درباره ارتودنسی لینگوال
ارتودنسی لینگوال نوعی ارتودنسی پنهان محسوب می شود و برای افرادی مناسب است که تمایلی به دیده شدن بریس هایشان ندارند. از آنجایی که بریس های لینگوال در سطح پشتی دندان ها نصب می شوند، به آنها بریس های داخلی (داخل دهان) هم می گویند.

ارتودنسی لینگوال نوعی ارتودنسی پنهان محسوب می شود و برای افرادی مناسب است که تمایلی به دیده شدن بریس هایشان ندارند. از آنجایی که بریس های لینگوال در سطح پشتی دندان ها نصب می شوند، به آنها بریس های داخلی (داخل دهان) هم می گویند. بریس های لینگوال شبیه به بریس های سنتی می باشند با این تفاوت که محل قرارگیری بریس های لینگوال پشت دندان ها بوده و بریس های سنتی در سطح جلویی دندان ها نصب می شوند. یکی از مهمترین مزایای بریس های لینگوال برای بزرگسالان این است که آنها می توانند بدون اینکه توجه اطرافیان را جلب کنند به رفع مشکلات ارتودنسی دندان هایشان بپردازند.

ارتودنسی لینگوال (پشت دندانی) باید توسط یک متخصص ماهر ارتودنسی انجام گیرد که قادر باشد براکت ها، سیم ها و کش های ارتودنسی را در سطح پشتی دندان ها قرار دهد. با اینکه بریس های سنتی و بریس های پشت دندانی عکس یکدیگر نصب می شوند، اما فلزات و متعلقات هر دو یکی بوده و یک هدف را دنبال می کنند. محل قرارگیری بریس های لینگوال برای مردم بسیار جالب بوده و به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

شاید فکر کنید که نصب بریس ها در پشت دندان کار سخت و آزاردهنده ای می باشد. با این وجود پیشرفت در تکنولوژی دندانپزشکی ثابت کرده است که نصب بریس های پشت دندانی، کار بسیار ساده ای است و معمولا تنها در دو مرحله انجام می شود. تنها مشکل موجود این است که ارتودنتیست های کمی در این زمینه تخصص دارند.

افراد مناسب برای ارتودنسی مخفی چه کسانی هستند؟

افراد بزرگسال و نیز نوجوانان و جوانانی که می خواهند بدون آنکه کسی با دیدن آنها متوجه بریس های ارتودنسی در دهانشان شود، دندان های خود را صاف و مرتب کرده و لبخند زیبایی داشته باشند، می توانند کاندیداهای خوبی برای ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی مخفی باشند. این روش بیشترین کارآیی را برای مواردی دارد که ناهنجاری ها و انحراف دندان ها بیشتر مربوط به دندان های جلویی باشد. به طور کلی برای استفاده از روش ارتودنسی لینگوال در نظر داشته باشید که:

  • اگر از وضعیت ظاهری دندان های خود احساس رضایت ندارید و در عین حال با استفاده از بریس های سنتی و سیم کشی دندان های خود هم مشکل دارید، بریس های لینگوال گزینه ایده آلی برای شما هستند.
  • اگر نگران آن هستید که برای درمان ارتودنسی باید حتماً از بریس های سنتی که در دهان شما کاملاً مشخص هستند استفاده کنید، ارتودنسی لینگوال برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.
  • اگر شما هم به واسطه شغل خود به طور مکرر با مخاطبان یا مشتریان زیادی سر و کار دارید و می خواهید تصویر حرفه ای و زیبا از چهره خود را حفظ کنید و در عین حال به دندان های مرتب و لبخند زیباتری دست پیدا کنید، بریس های لینگوال بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پاسخ به مهترین سوالات درباره ارتودنسی لینگوال

اگر شخصی با دقت به داخل دهانتان نگاه کند ممکن است به صورت اجمالی متوجه دستگاه ارتودنسی شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسی لینگوال را روی دندان های پایینی استفاده کنید). در غیر این صورت به راحتی قابل مشاهده نیستند. اگر فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است انواع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارند. ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی نامرئی است که می توانید در نظر داشته باشید.

چرا هر متخصصی کار ارتودنسی لینگوال را انجام نمیدهد؟

ارتودنسی پشت دندانی یک تکنیک پیچیده است که نیاز به آموزش و تجهیزات خاصی دارد. و البته که هر ارتودنتیست همه روش های ارتودنسی را ارائه نمی دهد زیرا ممکن است که تخصص و یا مهارت کافی نداشته باشد. از طرفی دردسرهای نصب لینگوال واقع ممکن است هم متخصص ارتودنسی را اذیت کند و هم خود بیمار را.

چه کسانی نمیتوانند با سیستم لینگوال ارتودنسی کنند؟

افرادی که دندان هایشان به شدت روی هم قرار می گیرد (اور بایت عمودی عمیقی دارند) ممکن است با این روش کمی مشکل داشته باشند. زیرا وقتی در حال جویدن و بستن دندان هایشان هستند نیروهای سنگینی بر روی براکت ها وارد کنند. میزان بزرگ بودن این مشکل می تواند قابل بحث باشد. علاوه بر این کسانی که به طور مداوم با زخم های داخل دهان و یا عفونت مکرر لثه مواجه میشوند بهتر است از خیر ارتودنسی پشت دندانی بگذرند.

آیا بریس لینگوال درد دارد؟

پیشرفت های انجام شده در حوزه ارتودنسی باعث شده که ماننند سابق درد ارتودنسی ناشی از دستگاه ها و تجهیزات تجربه نشود. با این حال شاید بخش های مختلف بریس لینگوال به زبان، لثه ها، بخش داخل گونه ها برخورد کرده و باعث ناراحتی جزئی شود.

آیا سیستم لینگوال به زبان آسیب میزند؟

از آنجا که سیستم لینگوال پشت دندان ها بوده و در تماس مستقیم با زبان است، طبیعی است که حین غذا خوردن یا صحبت کردن بارها زبان با براکت ها و سیم ها برخورد کند. چند روز اول استفاده از این روش می تواند باحث افزایش حساسیت استفاده کننده شود و زبان کمی اذیت شود. به مرور زمان که به بریس ها عادت شد، مشکل چندانی با برخورد زبان با بریس لینگوال نخواهید داشت.

ممنوعیت های غذایی با بریس لینگوال چیست؟

زمانی که ارتودنسی انجام می شود باید در رژیم غذایی روزانه تجدید نظر شود. فرقی نمی کند که چه روش ارتودنسی دارید در هر صورت باید برخی غذاها را نخورید و آن ها را جایگزین کنید. این مساله البته برای ارتودنسی لینگوال باید بیشتر مورد توجه باشد زیرا تمیز کردن دندان ها و بریس پشت دندانی کمی دشوارتر است. مواد غذایی سفت و سخت، چسپنده و یا آن هایی که باعث تغییر رنگ می شوند اکیدا نباید زیاد مصرف شوند و پس از مصرف دندان ها مسواک زده شود.

آیا مدت زمان ارتودنسی لینگوال بیشتر از ارتودنسی معمولی و متحرک است؟

مدت زمان این ارتودنسی نسبت به ارتودنسی معولی برابر و کمی بیشتر است. اما از آنجا که کاربرد لینگوال با ارتودنسی متحرک متفاوت است مقایسه مدت زمان این دو درست نیست. اما پلاک های ارتودنسی مشکلات جزئی تا متوسط نامرتبی دندان ها را بین 4 تا 12 ماه برطرف می کنند.

آیا بریس لینگوال اوربایت یا جلوزدگی فک بالا را برطرف می کند؟

بریس های لینگوال می توانند کراس بایت، اوربایت، آندربایت، وجود فاصله بین دندان ها و ازدحام بیش از حد آن ها را برطرف کنند.

آیا هزینه سیستم لینگوال نسبت به روش های دیگر بیشتر است؟

بله. با توجه به پیچیدگی نصب و تنظیم این سیستم ارتودنسی، هزینه آن نیز نسبت به سایر روش ها نسبتا بالاتر است. برای مثال مطابق هزینه جهانی انواع روش های ارتودنسی، هزینه بریس لینگوال 5 تا 13 هزار دلار است . این درحالی است که هزینه ارتودنسی سرامیکی 2 تا 8 هزار دلار و هزینه بریس معمولی 3 تا 7 هزار دلار است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (541 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (448 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (208 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (183 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...