معجزه ی روغن هسته انگور برای پوست و مو

  چهارشنبه، 23 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
معجزه ی روغن هسته انگور برای پوست و مو
اگرچه شما ممکن است روغن هسته انگور را در آشپزی خود بکار ببرید ، اما روغن هسته انگور اساسا برای درمان موهایتان مناسب است مانند ماساژ روغن هسته انگور یا روغن نارگیل و همچنین روغن زیتون، روی سر، که یک راه عالی برای مرطوب کنندگی مو و نرم کنندگی آن است و در بخش محصولات زیبایی و یا حتی درمانی، معروف است.

اگرچه شما ممکن است روغن هسته انگور را در آشپزی خود بکار ببرید ، اما روغن هسته انگور اساسا برای درمان موهایتان مناسب است مانند ماساژ روغن هسته انگور یا روغن نارگیل و همچنین روغن زیتون، روی سر، که یک راه عالی برای مرطوب کنندگی مو و نرم کنندگی آن است و در بخش محصولات زیبایی و یا حتی درمانی، معروف است ، این بخش از سلامت را به بررسی فواید و خواص روغن هسته انگور اختصاص داده ایم.

بسیاری از محصولات زیبایی وجود دارند که حاوی روغن هسته انگور هستند، . این روغن غنی از مواد مغذی است که برای بسیاری از مقاصد مختلف زیبایی استفاده می شود و به مراتب ارزان تر مقرون به صرفه تر از روغن های طبیعی دیگر است. در اینجا ده فایده روغن دانه انگور که احتمالا در مورد آن نمی دانید معرفی میکنیم:

تونر پوست

به جای استفاده از سرم گران قیمت، روغن دانه انگور خالص بزنید پوست را صاف کرده و همچنین رنگ پوست را روشن تر میکند. قبل از اینکه به رختخواب بروید، این روغن را به پوست بزنید.

مرطوب کننده

روغن دانه انگور یک مرطوب کننده فوق العاده است. ، به سرعت و به راحتی به پوست جذب می شود. اگر پوست خشک است، روغن هسته انگور به سرعت آن را مرطوب می کند.

درخشان کردن مو

از روغن دانه انگور گرم به عنوان ماسک برای درخشان کردن موها و از بین بردن کدری مو استفاده کنید. ، روغن هسته انگور موها را چرب نمی کند.

خاصیت ضد پیری دارد

شما نمی توانید از رادیکال های آزاد دور باشید، چرا که آنها در اطراف شما هستند. شما می توانید، برای محافظت از آسیبهای ناشی از با روغن دانه انگور از پوست محافظت کنید.این روغن غنی از آنتی اکسیدان است که از چین و چروک و خطوط ریز پوست پیشگیری میکند.

جلوی گسترش آکنه را می گیرد

به دلیل خاصیت ضد میکروبی اثبات شده روغن انگور، برخی افراد از آن برای درمان آکنه استفاده می کنند. هرچند که در مورد نحوه ی دقیق عملکرد این روغن روی پوست، تحقیقات کاملی صورت نگرفته، اما مشخص است که با حمله به باکتری هایی که به منافذ باز پوست نفوذ می کنند می تواند مانع گسترش آکنه و در نتیجه شفاف شدن پوست شود.

پوست را نرم تر می کند و خاصیت کشسانی آن را افزایش می دهد

روغن هسته انگور به همراه چند ترکیب گیاهی که ادعا می شد باعث نرمی و کشسانی پوست می شوند، مورد آزمایش قرار گرفتند. تحقیقات نشان داد که ترکیبات گیاهی باعث بهبود رطوبت، نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست می شوند؛ ولی روغن هسته انگور باعث می شود ویتامین C و E موجود در پوست به شکل موثرتری عمل کرده و پوست را سالم تر نگه دارند.

رنگ پوست را یکدست می کند

روغن هسته انگور حاوی یک ماده آنتی اکسیدان قدرتمند به نام پروآنتوسیانیدین است. اگر از این آنتی اکسیدان به طور مداوم استفاده کنید، رنگ پوستتان را یکدست و یکنواخت می کند. تحقیقات نشان داده که مصرف عصاره هسته انگور می تواند علائم ملاسما (کلوآسما یا ماسک حاملگی) که باعث تیره شدن نواحی خاصی از پوست می شود را کاهش دهد.

از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند

آنتی اکسیدانهای قدرتمند موجود در روغن هسته انگور فایده ی دیگری هم دارند. طبق تحقیقات، روغن هسته انگور از پوست شما در برابر جذب اشعه های ماوراء بنفش خورشید محافظت می نماید.

نحوه ی استفاده

استفاده از روغن هسته انگور برای پوست خیلی راحت است. می توانید روغن خالص هسته انگور را خریداری کرده و آن را به شکل خالص و مانند یک سرم پیش از خواب روی صورت خود استفاده کنید یا یک قطره از آن را با کرم مرطوب کننده یا کرم بدن خون مخلوط کنید تا رطوبت بیشتری جذب پوستتان شود.

اگر دوست داشته باشید می توانید مقدار زیادی روغن را کف دستتان بریزید و سپس دستان خود را به هم بمالید تا گرم شود. بعد از آن که کمی گرم شد، روغن را مانند ماسک مرطوب کننده روی پوست خود بزنید.همچین می توانید روغن هسته انگور را با دیگر روغن های عطری مانند کندر یا اسطوخودوس ترکیب کنید تا پوستتان نرم تر شود. برای درست کردن این ماسک، چند قطره روغن درخت عرعر، کندر و اسطوخودوس را در ۳۰ گرم روغن هسته انگور بریزید و ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا تاثیر آن را ببینید.می توانید عصاره هسته انگور را به صورت مایع یا کپسول خریداری و مصرف نمایید. اگر چند هفته به طور مرتب عصاره هسته انگور را استفاده کنید، پوستتان شفاف تر شده و ظاهر بهتری پیدا می کند.

آیا استفاده از روغن هسته انگور، اثرات جانبی یا خطری دارد؟

اگر به روغن هسته انگور حساسیت نداشته باشید، خطری برای پوستتان نخواهد داشت. قبل از استفاده از روغن هسته انگور روی صورتتان، آن را روی بخشی از پوست که کمتر دیده می شود، مانند مچ دست یا مچ پا امتحان کنید. بیست و چهار ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که پوستتان هیچ واکنشی به روغن نشان نمی دهد و می تواند آن را تحمل کند. ادعا می شود از روغن هسته انگور می توان در پخت و پز هم استفاده کرد، برای پی بردن به حقیقت این ادعا می توانید مقاله ما را مطالعه کنید.

طریقه مصرف روغن هسته انگور

از روغن هسته انگور برای دو منظور استفاده می شود؛ به صورت خوراکی برای پخت و پز و به صورت موضعی برای زیبایی پوست و مو.روغن هسته انگور بهتر است به صورت خام بر روی سالاد و برای تهیه انواع سس سالاد در خانه استفاده شود.روغن هسته انگور برای تهیه بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود و همچنین به صورت موضعی برای بهبود سلامت پوست و مو هم کاربرد دارد.روغن هسته انگور در صنایع کاغذ سازی، صنایع نساجی، رنگ و داروسازی هم استفاده می شود.

روغن هسته انگور را در کارخانه ها معمولا به دو صورت تولید می کنند؛ یک روش با استفاده از حرارت بالا و روش دیگر با استفاده از موادی مانند هگزان به عنوان حلال می باشد.اما یکی از بهترین روش های طبیعی برای به دست آوردن روغن های گیاهی از جمله روغن هسته انگور از طریق پرس سرد می باشد.شرکت های مختلف با توجه به اینکه روغن هسته انگور نقطه دود بالایی دارد آن را به عنوان روغن گیاهی مناسب برای پخت و پز غذا و همچنین برای سرخ کردن مواد غذایی معرفی می کنند.اما توجه داشته باشید که چون روغن هسته انگور چربی های غیر اشباع زیادی دارد یکی از بدترین روغن هایی است که می توانید برای پخت و پز و سرخ کردن از آن استفاده کنید.با این وجود به نظر می رسد که بهتر است روغن هسته انگور را فقط به صورت خام بر روی سالاد و برای تهیه انواع سس سالاد در خانه استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان