معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست

  چهارشنبه، 23 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست
بسیاری از محصولات زیبایی وجود دارند که حاوی روغن هسته انگور هستند، . این روغن غنی از مواد مغذی است که برای بسیاری از مقاصد مختلف زیبایی استفاده می شود و به مراتب ارزان تر مقرون به صرفه تر از روغن های طبیعی دیگر است

بسیاری از محصولات زیبایی وجود دارند که حاوی روغن هسته انگور هستند، . این روغن غنی از مواد مغذی است که برای بسیاری از مقاصد مختلف زیبایی استفاده می شود و به مراتب ارزان تر مقرون به صرفه تر از روغن های طبیعی دیگر است.روغن هسته انگور از زمان های قدیم به دلیل خاصیت دارویی اهمیت زیادی داشته است.بررسی های جدید نیز نشان می دهد که روغن هسته انگور در تنظیم قند خون و جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی موثر است.این روغن که سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین C و E است خاصیت های زیادی داردزمانی روغن هسته انگور روغن هسته انگور راز بسیاری از محصولات آرایشی قدیمی بود. این روغن به راحتی جذب پوست می شود و خواص زیادی برای پوست شما دارد.شاید نخواهید برای محصولات آرایشی گران قیمت هزینه کنید اما می توانید به راحتی از این روغن به پوست خود زده و از نتایج آن روی پوست خود لذت ببرید.

استفاده موضعی از روغن هسته انگور ممکن است باعث واکنش های آلرژیک مانند قرمزی، خارش و بثورات پوست شود. همچنین مقادیر بالای امگا 6 موجود در روغن هسته انگور ممکن است باعث التهاب و تشدید بیماری های قلبی شود.زیاده روی در مصرف روغن هسته انگور به دلیل وجود امگا 6 متابولیسم بدن را کاهش می دهد و باعث چاقی و افزایش وزن می شود.طبیعت روغن هسته انگور سرد و خشک است. این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و مقادیر بالای آنتی اکسیدان، اسید های چرب غیر اشباع، ویتامین E و یتامین C و مس و پتاسیم و اسید لینولئیک دارد.

درمان چین و چروک با ماسک انگور

برای درمان چین و چروک با ماسک گیاهی انگور به این صورت باید عمل کرد که انگور را در روغن زیتون جوشانده و پس از آن صاف کنید و روی پوست صورت خود به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید (در صورت خسته شدن پس از چند دقیقه ماساژ آن بر روی پوست صورت، می توانید ماسک را همان طور قرار داده و بگذارید خشک شود، اما ماساژ اثر بخشی بهتری دارد). حال صورت خود را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک به مدت یک ماه (هفته ای یک بار) برای برطرف کردن چین و چروک صورت بسیار مفید می باشد.

روشن کننده پوست صورت با ماسک انگور

استعمال خارجی از آب انگور، پوست را روشن و تقویت می کند. خانم هایی که می خواهند پوست چهره شان شفاف و صاف باشد، بایستی یک قطعه پنبه را به آب انگور آغشته و به صورت خود بمالند و پس از 10 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.همچنین، برای درخشش و روشن شدن پوست می توانید در مقداری آب ولرم و آب انگور، پودر جوش شیرین را حل کرده و با این محلول صورت خود را بشویید.علاوه بر این، می توانید یک قاشق غذاخوری انگور پوره، یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست گذاشته و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. این ماسک انگور علاوه بر روشن شدن پوست از خشکی پوست نیز جلوگیری می کند.

کاهش چربی پوست با ماسک انگور

یک لیوان انگور تازه را در مخلوط کن ریخته و کامل میکس کرده و آب آن را صاف کنید. حال یک قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و در نهایت خاک رس (به میزان لازم) را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود. مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آن را با آب بشویید. این ماسک انگور جهت کنترل و کاهش چربی پوست (به ویژه پوست های چرب) استفاده می شود.

همچنین، می توانید نصف فنجان توت فرنگی خرد شده و نصف فنجان انگور را با مخلوط کن به شکل پوره در آورد و مخلوط کنید. سپس، این ماسک را حداقل 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و در نهایت با آب بشویید. این مخلوط علاوه بر کاهش چربی پوست، سبب کاهش لکه های پوستی نیز می شود.

لطافت پوست با روغن انگور

از روغن انگور برای زیبایی و لطافت پوست استفاده می شود. به این صورت که 50 گرم آب انگور را با 100 گرم روغن بادام تلخ مخلوط کنید، سپس 50 گرم موم زرد خالص را نیز به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس آن را بر روی شعله ملایم قرار داده تا کمی گرم شود. حال آن را از روی شعله برداشته و روی پوست دست خود امتحان کنید اگر پوستتان را نسوزاند، می توانید آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس، این روغن را کمی ماساژ داده و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از مدت زمان سپری شده پوست خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک برای نرمی و لطافت پوست استفاده می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان