مراقبت روزانه‌ی پوست چرب چیست؟

  یکشنبه، 28 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مراقبت روزانه‌ی پوست چرب چیست؟
شما باید به برخی از نکاتی که اهمیت زیادی دارد توجه داشته باشید و بر اساس آن نکات پوست خود را هر روز یک بار پاکیزه نمایید.

مراقبت روزانه ی پوست چیست؟

مراقبت روزانه ی پوست در اصل دو بخش عمده دارد. یک این که از چه محصولاتی استفاده کنیم و دوم این که این محصولات را چگونه و چه زمانی استفاده کنیم. باید در جریان باشید که مراقبت روزانه ی پوست در پوست های چرب چهار محور اصلی دارد:

۱) پاکسازی

۲) مرطوب کنندگی

۳) Treatment و استفاده از محصولات درمانی

۴) پروتکت و محافظت.

اولین قسمتی که در ارتباط با مراقبت روزانه ی پوست های چرب و آکنه ای مورد توجه است، بخش پاک سازی است. بخش پاک سازی عمدتاً دارای سه اصل مهم است:

  • شوینده
  • تونر
  • اسکراب

شوینده به عنوان مهم ترین بخش یک مراقبت روزانه در پوست های چرب و پوست های آکنه ای است، به این دلیل که بزرگ ترین مشکل افرادی که پوست چرب و مشکل آکنه دارند، ترشح مضاعف از غدد چربی پوستشان است. ما توصیه می کنیم که در یک مراقبت پوست روزانه شما دو نوبت پوستتان را بشویید؛ یک نوبت صبح و یک نوبت شب. نوبت صبح می تواند فقط پاکسازی سطحی باشد که توسط شوینده ها اتفاق می افتد، اما ترجیحاً نوبت شب باید یک پاک سازی عمقی همراه با پاک سازی سطحی باشد.

یعنی این که شما در نوبت شب بهتر است بعد از استفاده از شوینده ی ملایم حتماً از تونر استفاده بکنید. اما سومین بخش قسمت پاک سازی، اسکراب است. در افرادی که جوش خیلی شدید ندارند و تحت درمان آکنه نیستند توصیه می شود که هفته ای یک الی دو بار به ویژه در فصل پاییز و زمستان از اسکراب های خانگی و یا اسکراب هایی که در محصولات آرایشی-بهداشتی معرفی شده استفاده کنند. اسکراب ها باعث می شوند که یک لایه برداری مناسب و نفوذ بهتر مرطوب کننده و داروهای درمانی به پوست صورت بگیرد.

نکات مهم در پاکسازی پوست چرب

شما باید به برخی از نکاتی که اهمیت زیادی دارد توجه داشته باشید و بر اساس آن نکات پوست خود را هر روز یک بار پاکیزه نمایید.

1- پوست چرب خود را بیشتر از دوبار در روز شستشو ندهید، در صورتی شما می توانید پوست خود را بیشتر از دو بار شستشو دهید که عرق زیادی در طول روز کرده باشید.

2- اگر پوست شما عرق زیادی کرده است و می خواهید پوست خود را شستشو دهید باید از آب ولرم استفاده نمایید و به هیچ عنوان از آبی که داغ و یا سرد است استفاده نکنید.

3- برای پاکسازی پوست چرب تنها باید از نوک انگشتان دست هایتان استفاده کنید و از لیف و یا دستمال هایی که مخصوص صورت هم می باشند می توانید استفاده کنید.

4- از حوله و دستمال شستشوی صورت خود را، در دستشویی قرار ندهید، چرا که آلودگی های بسیاری در دستشویی وجود دارد و آن آلودگی ها جذب دستمال می شود و بعد از آن به پوست شما نفوذ پیدا می کند.

5- دقت داشته باشید که برای خشک نمودن صورت خود به هیچ عنوان پارچه و حوله را بر روی صورت خود خیلی محکم نکشید، چرا که با این کار چین و چروک های بسیاری در پوست شما به وجود خواهد آمد و به همین دلیل زیبایی و جوانی پوست شما بعد از مدتی به طور کلی از بین می رود.

6- بسیاری از افراد می باشند که در مورد پاکسازی پوست چرب و جوش دار اطلاعات چندان زیادی ندارند، به همین دلیل شاید جوش های صورت آنها از این طریق تحریک شود و افزایش پیدا کند.

7- از آنجایی که بر روی پوست چرب جوش های زیادی زده می شود باید در مورد پاکسازی صورت اطلاعات بیشتری به دست آورید.

برای اینکه اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کند در ادامه برخی از مهمترین نکات را که در مورد پاکسازی صورت وجود دارد بیان می کنیم که این نکات عبارت هستند از :

یکی از نکاتی که در پاکسازی پوست چرب اهمیت بسیار زیاد دارد و باید به آن توجه فراوانی داشته باشید این است که، هر روز پوست چرب خود را با پاک کننده هایی که مواد ملایم درون آنها می باشد و به پوستتان آسیبی وارد نمی کند به خوبی شستشو دهید.برای اینکه بهترین محصولات پاکسازی را برای پوست چرب خود انتخاب کنید، بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که مخصوص پوست های حساس و چرب می باشند.دقت داشته باشید که شما باید از مصرف کردن تعدادی از محصولات که دارای الکل می باشند پرهیز کنید، چرا که الکل آسیب جدی و بسیار خطرناکی به پوست شما وارد می سازد و پوستتان از هیمن طریق تا حد بسیار زیادی خشک می شود.بسیاری از افراد شاید به اشتباه برای پاکسازی پوست چرب خود و از بین بردن جوش هایی که روی صورت خود می زنند بر این باور باشند که بهترین روش این است که به صورت خود لیف بزنند.

استفاده از کرم های فاقد چربی

اگر به آرایش کردن صورت عادت دارید، به هیچ عنوان به سراغ کرم های چرب نروید. همیشه از کرم های بدون چربی استفاده کنید. کرم ضدآفتاب محصولی است که همیشه به آن نیاز دارید. زمان خرید باید نوع فاقد چربی آن را خریداری کنید. قبل از مصرف هم حتماً از کرم آبرسان استفاده کنید.زمان خرید کرم باید به برچسب روی آن توجه کنید. اگر روی آن عبارت « noncomedogenic» نوشته شده بود، نشان می دهد که این کرم می تواند منافذ پوست را ببندد. همچنین به درمان پوست چرب و جوش دار کمک زیادی می کند.نکته مهم دیگر برای خرید محصولات آرایشی مخصوص پوست های چرب، توجه به بافت ژله ای آنست. هر محصولی که دارای بافت ژله ای باشد، به راحتی جذب پوست می شود. در حال سبک است و به لطافت پوست کمک زیادی می کند.

نحوه درست کردن ماسک

برای درست کردن ماسک برای پوست چرب به صورت زیر عمل کنید:ابتدا یک سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند به رنگ سفید کامل دراید. سپس یک قاشق چایخوری لیموی تازه به آن اضافه کنید. حالا این ترکیب را خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند.حالا این ماسک را روی صورت بزنید. نیم ساعت صبر کنید تا مواد روی پوست خشک شود. بعد از اینکه ماسک خشک شد، پوست کمی حالت کششی پیدا می کند. به طوری که احساس می کنید پوست کشیده می شود. در نهایت بعد از نیم ساعت صورت را با آب سرد بشویید و با حوله نرم صورت را خشک کنید. این ماسک را ۲ بار در هفته استفاده کنید.

برای مراقبت از پوست چرب می توانید از گوجه فرنگی استفاده کنید. این ماده خوراکی حاوی مقدار زیادی اسید سالیسلیک است. به همین دلیل در حذف چربی های اضافه پوست مؤثر است. همچنین چربی اضافه روی پوست را نیز از بین می برد.برای استفاده از گوجه می توانید یک گوجه را به طور کامل له کنید تا حالت مایع شود. سپس یک قاشق چایخوری به آن شکر اضافه کنید. حالا مواد را خوب با هم ترکیب کنید. این ترکیب را به صورت دورانی روی پوست خود بمالید. این ماسک باید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید و صورت را خشک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (179 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!