مشخصات خودروی مرسدس بنز EQA

  یکشنبه، 24 اسفند 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مشخصات خودروی مرسدس بنز EQA
مرسدس بنز EQA یک خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه است که نباید در آن به دنبال جذابیت خاصی باشید. این گونه خودروها برای استفاده مشتریان معمولی و به‌منظور کاهش میزان آلایندگی هوا توسعه یافته‌اند و تمرکز آن‌ها بر کاهش مصرف انرژی و تولید گازهای آلاینده است؛ بنابراین، تمامی ویژگی‌های جذاب خودروهای اسپرت گران‌قیمت از این خودرو حذف شده‌اند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، مرسدس بنز با رونمایی از EQA عضو جدیدی را به خانواده مدل های برقی خود اضافه کرد. این خودرو در کلاس کراس اوورهای کامپکت طبقه بندی شده و همانگونه که از نامش پیداست، در حقیقت نسخه برقی GLA محسوب می شود.

از لحاظ پیکره و طراحی کلی بدنه، EQA شباهت زیادی به همتای بنزینی خود یعنی GLA دارد. این امر اصلا عجیب نیست، زیرا مرسدس تایید کرده که طراحان کمپانی GLA را به عنوان پایه و اساس طراحی EQA قرار داده اند. البته برای اینکه EQA ایرودینامیک بهتری داشته باشد، برخی تغییرات جزئی در قسمت های مختلف آن اعمال شده است. بسته بودن جلوپنجره، قاب متفاوت چراغ های LED جلو، چراغ های عقب سرتاسری، طراحی متفاوت سپر و رینگ و همچنین بهره گیری از رنگ آبی در تزئین بدنه از جمله وجوه تمایز این خودرو با GLA هستند.

تصویر
طراحی ظاهری مرسدس بنز EQA

یک محصول نه چندان جدید

توسعه یک محصول کاملا جدید، امری هزینه بر و زمان بر برای هر شرکت تولیدی است و این هزینه ها در حوزه خودروسازی بسیار گزاف هستند. از این رو، اتومبیل های جدیدی که توسط خودروسازان به بازار عرضه می شوند، محصولاتی کاملا جدید نیستند؛ بلکه نسخه بهبودیافته ای از خودروهای پیشین محسوب می شوند. مرسدس بنز EQA نیز از همین رویه پیروی می کند؛ چراکه بر اساس پلتفرمی مشترک با مرسدس بنز GLA توسعه یافته است و به نوعی نسخه الکتریکی این خودرو محسوب می شود.

خودروهای الکتریکی به طورمعمول گران تر از خودروهای درون سوز هستند؛ ازاین رو، هر تولیدکننده ای که بتواند نیاز به خودروهای الکتریکی خوش قیمت را برای مصرف کننده برطرف کند، به سرعت در بازار به محبوبیت خواهد رسید. مرسدس بنز این کار را به ساده ترین طریق انجام داد؛ موتور درون سوز مرسدس بنز GLA را برداشت و آن را با یک موتور الکتریکی جایگزین کرد که حاصل آن، تولد مرسدس بنز EQA بود.

البته انجام این کار در دنیای مهندسی به راحتی امکان ندارد. شاسی مرسدس GLA برای تطبیق یافتن با وزن مجموعه قوای الکتریکی، نیاز به تقویت داشت. طراحان و مهندسان مرسدس برای انجام این کار، ساختار خودرو را با آلومینیوم و فولاد بیشتر تقویت کردند. یکی از بزرگ ترین دردسرهای طراحی و تولید مرسدس بنز EQA، نصب پکیج باتری های 66 کیلوواتی در قسمت عقب خودرو بوده است.

تصویر
طراحی ظاهری مرسدس بنز EQA

ازآن جایی که مرسدس بنز EQA یک خودروی الکتریکی است، بنابراین نیازی به وجود جلوپنجره مشبک وجود ندارد و این قسمت در EQA حذف شده است و به جای آن، نوارهای پلاستیکی براق قرار گرفته اند. این خودرو بر اساس زبان طراحی مشترک با مرسدس بنز EQC توسعه یافته است و به خوبی می توان شباهت های این خودرو را از ظاهر آن ها دریافت کرد.

نسخه مفهومی مرسدس بنز EQA برای نخستین بار در سال 2017 رونمایی شد و کاملا شبیه به یک خودروی الکتریکی آینده نگرانه بود. با این وجود، مرسدس بنز تصمیم گرفت تا نسخه تولید انبوه EQA را اندکی متعادل تر طراحی کند. به همین دلیل، تمامی خطوط آبی رنگ مدل مفهومی با رنگ های معمول جایگزین شدند و خودرو به نسخه ای ساده و پاک نسبت به مرسدس بنز GLA تبدیل شد. این کار، موجب می شود که مشتریان، مرسدس بنز EQA را به عنوان خودرویی معمول و عادی بپذیرند و در عین حال، موجب ایجاد تضاد بین دو مدل EQA و GLA خواهد شد.

البته اشتراکات فنی بسیار بین مرسدس بنز GLA و مرسدس بنز EQA، سبب شده است تا مرسدس بتواند این خودرو را در خطوط مونتاژ خود واقع در آلمان و چین به تولید برساند. طبیعی است که افزایش تیراژ یک خودرو، موجب کاهش قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده خواهد شد.

بررسی طراحی داخلی مرسدس بنز EQA

مرسدس EQA، پسوند A را یدک می کشد و درواقع، یکی از محصولات کلاس A مرسدس بنز است که کوچک ترین اعضای خانواده محصولات مرسدس را تشکیل می دهند؛ بنابراین، نباید انتظار کابینی بزرگ و فوق العاده را از این خودرو داشته باشیم. فضای کلی کابین EQA، شبیه به مرسدس بنز GLA است و تنها با مشاهده صفحه های الکتریکی، می توان فهمید که این خودرو یک GLA برقی است.

خوشبختانه مرسدس برای خلق کابین EQA، اندکی خلاقیت به خرج داده است؛ برای مثال، نورپردازی داخلی خودرو با توجه به وضعیت حرکت آن و میزان شارژ باتری ها تغییر می کند. با وجود آن که مرسدس بنز EQA محصولی اقتصادی از این شرکت محسوب می شود، اما امکانات رفاهی قابل توجهی در این خودرو قابل دسترسی هستند. سیستم های دستیار رانندگی، صندلی های ماساژور، نورپردازی شخصی سازی شده و قابلیت سفارشی سازی موسیقی، بخشی از امکانات جذاب EQA هستند؛ هم چنین تیپ بالارده این خودرو، با کیت AMG به بازار عرضه خواهد شد که دارای دریچه های سیستم تهویه رزگلد و تریم داخلی لوکس است.

مرسدس بنز EQA، خودرویی جمع وجور است و فاصله بین دو محور قابل توجهی ندارد و علاوه برآن، پکیج باتری ها زیر صندلی های عقب نصب شده است؛ بنابراین، فضای پای چندانی برای سرنشینان عقب وجود ندارد و ممکن است افراد بلندقد مجبور شوند برای نشستن اندکی پاهای خود را جمع کنند.

تجربه رانندگی

مرسدس بنز EQA یک خودروی نه چندان قدرت مند الکتریکی است و از این رو، تجربه رانندگی با آن هیچ تفاوتی با دیگر محصولات الکتریکی و معمول بازار نخواهد داشت. پیشرانه این خودرو، حداکثر 187 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور ارائه می دهد که ارقامی شگفت انگیز محسوب نمی شوند. گیربکس خودرو نیز ساخت شرکت مشهور ZF است و مالک می تواند با یک بار شارژ، مسافتی حدود 420 کیلومتر را طی کند. پیش بینی می شود شتاب صفرتاصد مرسدس بنز EQA، بیشتر از هفت ثانیه باشد؛ هرچند تاکنون عددی رسمی برای شتاب این خودرو اعلام نشده است.

باید توجه داشت که مرسدس بنز EQA، برای شتاب و قدرت ساخته نشده است و خودرویی برای استفاده روزمره محسوب می شود. اگر از این دید به EQA بنگرید، این خودرو می تواند به تمامی انتظارات شما پاسخ دهد.

مطابق تجربیات خبرنگاران بریتانیایی از رانندگی با مرسدس بنز EQA، این خودرو یک اتومبیل ایده آل برای رانندگی روزمره است. سواری خودرو کاملا راحت است و هیچ صدایی درون کابین شنیده نمی شود؛ مگر آن که هشدار عدم برخورد با عابران پیاده به صدا درآید. هنگام حرکت با خودرو در اتوبان نیز سرعت خاصی به جز صدای نویزمانند پیشرانه شنیده نخواهد شد و با توجه به این که مرسدس بنز EQA فاقد دوربین های اضافی جانبی است، صدای شکست باد، آزاردهنده نخواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (411 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (57 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس