میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول سورناندین

  جمعه، 30 تیر 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول سورناندین
کپسول سورناندین در کاهش درد مفاصل با اثر طولانی مدت بسیار موثر است. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول سورناندین بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

کپسول سورناندین در کاهش درد مفاصل با اثر طولانی مدت بسیار موثر است. آووکادو و سویا موجود در سورناندین به کاهش درد و التهاب مفاصل و همچنین بهبود علائم آرتروز کمک می کنند. کپسول سورناندین با تمرکز بر سرکوب التهاب، بازسازی مفاصل و تسکین سریع درد در کمتر از 72 ساعت، به‌عنوان یکی از قوی‌ترین داروها در این زمینه شناخته شده است. لارم به ذکر است که اثر آرام‌بخشی سورناندین بر خلاف سایر مسکن‌ها با تسکین علائم به طور موقت ایجاد نمی‌شود و اثر طولانی‌مدت دارد.

میزان مصرف کپسول سورناندین


  • روزانه 1 عدد کپسول به همراه وعده های غذایی یا مطابق با نظر پزشک معالج مصرف شود.

آثار فارماکولوژی و مکانیزم اثر کپسول سورناندین


  • آسکوربیک اسید: همان ویتامین C می باشد که با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی خود، سطح رادیکال های آزاد ایجاد شده در بدن را کاهش داده و با اثر محافظت سلولی و ضد التهابی، می تواند به حفاظت از بافت غضروفی و استخوانی موجود در مفاصل کمک و از تخریب بیشتر مفاصل جلوگیری کند.

  • Green lipped mussel (صدف دریایی): یک جزء طبیعی با اثر گذاری فوق العاده در کاهش درد مفاصل و جلوگیری از تخریب غضروف های آن است و میزان مصرف داروهای مسکن را در افراد به طور قابل توجهی کاهش می دهد. اثر ضد دردی این ترکیب از 72 ساعت بعد از مصرف کاملا قابل مشاهده است. مزیت آن نسبت به سایر داروهای ضد درد این است که عوارض گوارشی در افراد ایجاد نمی کند. این ترکیب با دارا بودن ماده موثره PUFAs، می تواند مسیر COX_2 را به صورت انتخابی مهار کرده و از طرف دیگر باعث کاهش فاکتور های التهابی نظیر IL-1B، TNF-alpha، PGE2 می شود. همچنین این صدف با دارا بودن ماده موثره GAGs، می تواند گلوکوزامین، هیالورونیک اسید و کندرویتین مورد نیاز بافت غضروفی را تامین کرده و سرعت تخریب آن را کاهش دهد.

  • Persea americana/Glycine max: ترکیب آوودکاو/سویا، یک ترکیب شناخته شده با خاصیت ضد التهاب قوی برای مفاصل است. این دو گیاه با دارا بودن ماده موثره فیتواسترول ها، می تواند منجر به کاهش فاکتور های التهابی نظیر اینترلوکین ها شده و التهاب ناحیه مفصلی را کاهش دهد. قابل ذکر است که عصاره غیر صابونی شونده مخلوط این دو گیاه، در شرایط محیطی پایدار بوده و می تواند در طولانی مدت نگهداری شود.

  • Borax: یا همان برون به تازگی مورد توجه پزشکان قرار گرفته است. این ریز مغذی با خاصیت افزایش جذب کلسیم و مهار بازجذب فسفر، در افزایش سطح سرمی کلسیم و در نهایت افزایش استخوان سازی بسیار موثر است و استئوبلاست را فعال می کند. همچنین با مهار فاکتور های التهابی می تواند اثر ضد التهابی بر مفاصل داشته باشد.

  • Pyridoxine: یا همان ویتامین B6، به عنوان یک ویتامین موثر در افزایش سرعت استخوان سازی موثر است و می تواند میزان التهاب بافت را کاهش دهد.

  • Cyanocobalamin and levomefolate glucosamine: این ترکیبات هم به نام ویتامین B12 و ویتامین B9 شناخته می شوند. همانند سایر ویتامین های نام برده شده، به صورت کمپلکس آنتی اکسیدانی فعالیت داشته و در برابر افزایش میزان فاکتورهای التهابی مقاومت می کند.

  • Colecalciferol: این ترکیب با نام ویتامین D شناخته می شود و خاصیت های فراوانی برای سلامتی دارد. این فرم فعال از ویتامین د می تواند در افزایش جذب کلسیم استخوانی موثر بوده و سنتز بافت استخاونی را افزایش می دهد. بنابراین در کاهش درد ناشی از تجزیه بافت استخوانی موثر است.

  • Menaquinone: یا همان ویتامین K2 در بهبود علائم استئوآرتریت اثرات چشمگیری داشته است. مناکینون 7 با تحریک پروتئین های استخوان ساز، استخوان سازی یا همان استئوبلاست می تواند تراکم بافت استخوانی را افزایش دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان