نقش سرم پوست در جوانسازی پوست صورت چیست؟

  یکشنبه، 20 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
نقش سرم پوست در جوانسازی پوست صورت چیست؟
سرم‌های صورت، مرطوب کننده‌های سبکی هستند که نسبت به مرطوب کننده های معمولی صورت، دارای غلظت بالایی از مواد فعالی همچون اسید هیالورونیک، اسید گلیکولیک و ویتامین C می‌باشند. سرم ها به دلیل اثربخشی بالایی که دارند شناخته شده می‌باشند؛ که اغلب برای برطرف کردن مشکلات خاص پوستی ازجمله چین و چروک ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

احتمالا فکر می کنید برنامه روزانه مراقبتی پوست خود را تحت کنترل دارید؛ و روزانه از شوینده ی پوست، ماسک، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می کنید. اما چه موارد دیگری می توانند در این برنامه ی روزانه قرار داشته باشند؟ اگر تا به حال سرم صورت را به این برنامه اضافه نکرده اید، مطمئن باشید برنامه روزانه مراقبتی پوست شما کامل نیست.اگر نمی دانید برای چه و از چه سرمی برای صورت باید استفاده کنید و اگر می خواهید رژیم مراقبتی پوست خود را ارتقاء دهید، این مقاله را بخوانید تا درباره سرم های صورت و دلایل استفاده از آن ها بیشتر بدانید.

سرم های صورت، مرطوب کننده های سبکی هستند که نسبت به مرطوب کننده های معمولی صورت، دارای غلظت بالایی از مواد فعالی همچون اسید هیالورونیک، اسید گلیکولیک و ویتامین C می باشند. سرم ها به دلیل اثربخشی بالایی که دارند شناخته شده می باشند؛ که اغلب برای برطرف کردن مشکلات خاص پوستی ازجمله چین و چروک ها مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً سرم نسبت به مرطوب کننده، لایه نازک تری روی پوست ایجاد می کند. سرم ها به صورت انواع فرمول های مختلف تهیه می شوند، مانند ژل ها، روغن ها و کرم های سبک؛ حتی در بعضی موارد می توانند غلظتی به اندازه آب داشته باشند.

سرم صورت یک محصول مراقبت از پوست است که شما می توانید بعد از پاک کردن پوست خود با استفاده از یک محلول پاک کننده میسلار مرغوب، آن سرم را روی پوستتان اعمال و استفاده نمایید اما باید این کار را قبل از مرطوب کردن پوست انجام دهید. سرم برای رساندن عناصر مغذی قدرتمند به لایه های عمقی تر پوست مناسب است زیرا از مولکول های کوچک ساخته شده که می توانند به عمق پوست نفوذ کنند و غلظت بسیار بالایی از مواد مغذی تشکیل دهنده را به لایه های پوست برسانند. این موضوع، سرم را به ابزاری قوی برای حل نگرانی های خاص پوستی مانند چین وچروک ها تبدیل کرده است. علاوه بر این، با استفاده از سرم­ها می توان با پیری پوست خداحافظی کرد.سرم­های صورت در حوزه مراقبت از پوست، جزو تقویت کننده های قوی پوست به شمار می روند. این محصولات با مقادیر بیشتری از مواد تشکیل دهنده فعال، فرمول بندی شده اند و از آنجایی که سبک تر از کرم های معمول و مرسوم برای صورت هستند، می توانند به پوست شما، عمیق و عمیق تر نفوذ کنند و یک تفاوت آشکار ایجاد کنند. به طور معمول، می توان از این سرم­ها، به صورت روزانه و قبل از مرطوب کردن پوست استفاده کرد و می توان گفت که این سرم­ها همه کاره هستند و می توان آن ها را به روش های مختلفی مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال می توان این سرم­ها را به مرطوب کننده ­ها، کرم های شب و ماسک ها، برای افزایش قدرت آن ها، اضافه کرد. علاوه بر این، می توان از این سرم­ها به عنوان درمان نقطه ای برای مناطق دارای اشکال یا به عنوان یک ژل آب رسان برای پوست های چرب استفاده کرد. با استفاده مداوم از سرم­های صورت، می توان نتایج آشکاری را بر روی پوست دید که ممکن است با استفاده از اکثر کرم ها یا لوسیون­ها، چنین نتایجی دیده نشود. در ادامه با تفاوت سرم صورت با مرطوب کننده ­ها و روغن صورت آشنا می شویم.

بررسی مزایا و تاثیر بهترین سرم پوست

این محلول به ظاهر ساده که در نگاه اول همانند آب است دارای مزایای بیشماری است که در صورت انتخاب غلط می تواند پیامدهای منفی داشته باشد. اما برای این که با این محلول بیشتر آشنا شوید به تمام مزایای ریز و درشت آن اشاره کرده ایم که بهتر است قبل از استفاده با آنها آشنا شوید تا بتوانید بهترین بهره را از آن ببرید. مزایای آن عبارتند از:

  • به دلیل وجود کلاژن، بهبودی در بافت پوست را تجربه خواهید کرد.
  • با استفاده منظم از سرم، لکه ها و زخم های کمتری مشاهده خواهید کرد.
  • منافذ باز پوست کاهش می یابد، به این معنی که جوش های سرسیاه و سر سفید کمتر می شوند.
  • سرم های مخصوص زیر چشم باعث کاهش پف دور چشم می شوند.

ماسک مو

جذب سریع سرم

بهترین سرم پوست باید سریعا جذب پوست شود. سرم ها فرمول های سبک تری برای مراقبت از پوست نسبت به مرطوب کننده ها دارند. ویسکوزیته نازک تر باعث می شود سرم با سهولت بیشتری در پوست شما جذب شود که سبب می شود تا سرم اولین قدم ایده آل در روند لایه بندی را انجام دهد.

تسکین دهنده پوست حساس و التهابی

همانطور که قبلا به آن اشاره شد برخی از بهترین سرم های صورت به گونه ای فرمولاسیون شده اند که با استفاده از آنها نه تنها به درمان التهابات پوستی میپردازد بلکه از ایجاد حساسیت و امثال این مشکلات جلوگیری می کند، علت اصلی این تمایز در سرم ها به دلیل دارا بودن ترکیبات سبک است.

درمان چین و چروک و پیشگیری با بهترین سرم پوست

ظاهر خطوط، چین و چروک را بهبود می بخشد و حتی از ایجاد شدن آن جلوگیری می کند. برخی از سرم های صورت حاوی موادی مانند رتینول هستند که به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک شایانی می کنند.

محافظت در برابر رادیکال های آزاد

بله درست متوجه شدید بهترین سرم پوست باید از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های مختلف محیطی محافظت کند. سرم ها با ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، فرولیک اسید، چای سبز، رسوراترول و آستاگزانتین به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو از اشعه ماورا بنفشUV و آلودگی، که می تواند منجر به پیری زودرس پوست و چین و چروک شود پیشگیری می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان