نحوه انجام کربوکسی تراپی با گاز دی اکسید کربن

  دوشنبه، 02 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
نحوه انجام کربوکسی تراپی با گاز دی اکسید کربن
کربوکسی‌تراپی یک روش پزشکی بدون جراحی است که در آن از گاز دی اکسید کربن برای اهداف درمانی و مشخصاً درمان سلولیت، سیاهی زیر چشم و ترک پوست، استفاده می‌شود.

کربوکسی تراپی یک روش پزشکی بدون جراحی است که در آن از گاز دی اکسید کربن برای اهداف درمانی و مشخصاً درمان سلولیت، سیاهی زیر چشم و ترک پوست، استفاده می شود. کمتر کسی وجود دارد که به مقوله زیبایی اهمیتی ندهد و این اهمیت به ویژه وقتی فرد احساس کند که گرد پیری بر چهره او نشسته بیشتر می شود. در واقع مهم نیست که انسان در چه سنی قرار دارد، همین که احساس کند ظاهر و چهره او فرسوده و پیر شده، دچار افسردگی می شود و به دنبال راهی برای رفع آن می گردد. پیشرفت علم نیز در سال های اخیر به کمک چنین افرادی امده است و با ابداع روش های نوین، تلاش دارد تا زیبایی و جوانی انسان را حفظ کند. یکی از این روش ها «کربوکسی تراپی» است که هدف آن جوانسازی پوست است، اما کارکرد های زیاد دیگری نیز برای انسان دارد.

کربوکسی تراپی یک روش پزشکی بدون جراحی است که در آن از گاز دی اکسید کربن برای اهداف درمانی و مشخصاً درمان سلولیت، سیاهی زیر چشم و ترک پوست، استفاده می شود؛ بنابراین در نگاه اول می توان فهمید که این روش درمانی، در مقوله زیبایی پوست جایگاه و کارایی زیادی می تواند داشته باشد و اتفاقاً همینطو نیز هست. «کربوکسی» نام علمی گاز دی اکسید کربن (CO۲) است که در این روش به وسیله دستگاه مخصوصی که به کپسول این گاز متصل است، زیر پوست یا بافت چربی تزریق می شود. گاز CO۲ با مکانیسم افزایش جریان خون موضعی موجب بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، کاهش سلولیت، کاهش چربی موضعی و تحریک تولید کلاژن می شود.

نحوه انجام کربوکسی تراپی چگونه است ؟

بسته به اینکه چه قسمتی از بدن مورد درمان قرار گرفته است روش تزریق آن نیز متفاوت خواهد بود.مخزن گاز دی اکسید کربن توسط یک لوله پلاستیکی به تنظیم کننده جریان متصل می شود . در این مرحله چنانچه در بخش سلامت پوست و مو توضیح داده ایم پزشک مقدار گاز خروجی از مخزن را تنظیم خواهد کرد . گاز دی اکسید کربن از طریق تنظیم کننده جریان به لوله های استریلی که درانتهای آن یک فیلتر موجود است منتقل می شود.فیلتر قبل از رسیدن گاز به بدن ناخالصی ها را جمع می کند سپس گاز توسط یک سوزن کوچک از فیلتر عبور کرده و پزشک به وسیله سوزن خیلی باریک و نازک و بدون هیچ گونه خون ریزی، گاز را به نقطه موردنظر وارد می کند. این تزریق خیلی سطحی است.

در طول تزریق ، گاز دی اکسید کربن به کجا می رود؟

بطور طبیعی در بدن و خون انسان گاز کربنیک وجود دارد پس نباید نگران دفع گازهایی که به میزان اندک وارد بدن می شوند باشید . این گاز توسط بافت ها به بدن جذب و توسط ریه ها و عمل بازدم دفع خواهد شد.

تاثیر کربوکسی تراپی بر ترک های پوستی:

ترک ها و افتادگی های پوست ناشی از پارگی کلاژن می باشند . کربوکسی تراپی باعث می شود تا کلاژن جدیدی ایجاد شده و پوست ضخیم تر و ظاهر آن بهبود بخشیده شود اما طبق نظر کارشناسان اگرچه از این شیوه حدود 40- 50 سال پیش برای باز کردن و ایجاد عروق جدید استفاده می شده است و این شیوه در سازمان غذا و دارو تایید شده اما بهره گرفتن از آن در زیبایی صددرصد ثابت شده نیست و بنابر دلایل مستندات ، نمی توان صددرصد اثبات کرد که تزریق گاز دی اکسید کربن برای زیبایی و جوان سازی پوست مفید است.

تاثیر تزریق گاز co2 در جوان سازی پوست :

تزریق این گاز با تحریک افزایش خون و ایجاد مویرگ های جدید، سبب بازسازی کلاژن پوست و بهبود وضعیت پوست و زیبایی و جوان سازی پوست مفید است.

تاثیر کربوکسی تراپی در درمان سلولیت :

گاز دی اکسید کربن همچنین می تواند به سلول های چربی نیز تزریق شود و همین امر باعث می شود تا سلول های چربی اضافه ازبین بروند. سلولیت هنگامی ایجاد می شود که چربی زیر پوستی از روی پوست ظاهر شود . براساس نظر کارشناسان این روش برای درمان سلولیت روشی بی خطر و امن است.

تاثیر کربوکسی تراپی در درمان تیرگی زیر چشم :

در پایخ به سوالات رایج شما کاربران از بخش سلامت پوست و مو در این رابطه باید بگوییم که گودی ها و تیرگی های زیر چشم معمولا در اثر گردش خون ضعیف به وجود می آیند.

تزریق گاز دی اکسید کربن باعث کاهش این تیرگی ها شده و رنگ روشنی را به پوست هدیه می دهد اما طبق نظر کارشناسان چنانچه تزریق دراین ناحیه به دست افراد مبتدی صورت بگیرد ممکن است گاز تزریقی به عضلات چشم نفوذ پیدا کند و خطر کوری چشم را به همراه داشته باشد.

تزریق گاز co2 چروک های ناشی از پیری یا چروک هایی که به طور ارثی در بدن شما وجود دارند، محو کند و چشمان شما جوان شود. این روش با دستگاه های قابل کنترل انجام می گیرد و سخت نیست اما باید توجه داشت که این روش باید توسط افراد آموزش دیده انجام شود:. اگر این کار توسط افراد ناشی و افرادی که به تشریح و فشار دور چشم اطلاع ندارند ، انجام شود ، ممکن است گاز به عضلات چشم شما نشت پیدا کند و خطر کوری در پی داشته باشد.

تاثیر کربوکسی تراپی در درمان آلوپسی :

آلوپسی ( ریزش مو ) ناشی از گردش خون ضعیف می باشد به همین علت برخی افراد معتقدند که با تزریق گاز دی اکسید کربن می توان باعث تحریک رشد موها شد . براساس منابع ، هیچ درمانی برای رفع طاسی کامل مو وجود ندارد و نمی توان چاره ای برای فولیکول های مرده مو اندیشید.

تاثیرات ارثی را هم نمی توان با این شیوه تغییر داد اما می توان با استفاده از این تزریق ریزش مو را به تعویق انداخت . درواقع در جوانانی که به تازگی موهایشان شروع به ریزش کرده یا زنان بارداری که با مصرف برخی داروها سعی در حفظ موهایشان دارند می توانند از این شیوه به عنوان کمک به ریزش مو استفاده کنند و نتیجه بهتری نسبت به استفاده از دارو بگیرند.

افرادی که این تزریق را انجام می دهند بعد از جلسه سوم و چهارم می توانند تغییرات را در موهای خود ببینند اما طبق نظر کارشناسان این شیوه در حد تحقیقات آزمایشگاهی است و هنوز اثبات نهایی آن صورت نگرفته است.

با استفاده از تزریق گاز می توان به کلاژن سازی و جوان سازی پوست کمک کند اما تزریق این گاز برای جوانسازی پوست گردن مناسب نیست زیرا وارد کردن فشار بالاتر به ناحیه گردن، ممکن است به نای فشار بیاورد و ایجاد خفگی کند.

پس از تزریق چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

روش کربوکسی تراپی ، درمانی نسبتا بدون درد برای ترک های پوستی و جای زخم می باشد .بدان علت که این بافت ها اعصاب ندارند اما ممکن است دران ناحیه احساس خارش داشته باشید که معمولا ظرف مدت 5 دقیقه برطرف خواهد شد.

افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت استفاده می کنند ، ممکن است فشاری را در اثر تزریق احساس کنند که این فشار شبیه به احساس تست فشار خون می باشد و این امر ناشی از انبساط گاز است.

قسمت های تحت درمان پس از درمان تا 24 ساعت احساس گرما و سوزش دارند زیرا گاز دی اکسید کربن کار خود را انجام می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد با این وجود می توان فعالیت های عادی روزمره را بعد از تزریق همچنان انجام داد.

موارد منع استفاده از کربوکسی تراپی

کسانی که به بیماری های زیر دچارند نباید از کربوکسی تراپی استفاده کنند:

  • نارسایی کلیه
  • بیماران دیالیزی
  • خانم های باردار
  • بیماران سرطانی
  • بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند
  • کسانی که به بیماری کم خونی دچارند
  • کسانی که به بیماری های مغزی درچارند

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (657 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان