نحوه استفاده از بی‌بی چک برای تشخیص حاملگی

  یکشنبه، 11 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه استفاده از بی‌بی چک برای تشخیص حاملگی
هر تست بارداری یا بی‌بی چک دارای مشخصات خاص خود است بنابراین مطمئن شوید که دستورالعمل مربوط به بی‌بی چکی که خریده‌اید را کامل خوانده‌اید. زمانی که تست می‌کنید همیشه کنترل پنل را بررسی کنید تا مطمئن شوید تست درست عمل می‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مثبت زندگی، شک کرده اید باردارید و نمی خواهید تا آزمایشگاه بروید؟ می خواهید اول با روش های خانگی از بارداری تان اطمینان پیدا کنید؟ خب بهترین روش خانگی بی بی چک است. همه این را می دانند اما خیلی ها طرز استفاده از بی بی چک را بلد نیستند. همراه ما باشید تا در این مقاله با طرز استفاده از بی بی چک آشنا شوید.

عملکرد بی بی چک چگونه است؟

بی بی چک یا تست خانگی بارداری میزان HCG در ادرار را اندازه گیری می کند. هورمون HCG یا گنادوتروپین کوریونی انسان هورمون ساخته شده توسط سلول هایی است که به جفت کمک می کنند. شما ۲۸ روز چرخه قاعدگی طبیعی دارید و در روز چهاردهم تخمک گذاری می کنید و سلول تخم یک یا دو روز بعد بارور می شود. جنین طی چند روز رشد می کند و سپس در رحم جای می گیرد. در این زمان هورمون HCG شروع به وارد شدن به جریان خون می کند و از طریق کلیه ها فیلتر می شود. در این زمان است که هورمون در ادرار ظاهر می شود.

طرز استفاده از بی بی چک

هر تست بارداری یا بی بی چک دارای مشخصات خاص خود است بنابراین مطمئن شوید که دستورالعمل مربوط به بی بی چکی که خریده اید را کامل خوانده اید. زمانی که تست می کنید همیشه کنترل پنل را بررسی کنید تا مطمئن شوید تست درست عمل می کند. برخی افراد تست را انجام می دهند و چند دقیقه صبر می کنند و بدون آنکه جواب مثبت را ببینند آن را دور می ریزند.

چه زمان باید از بی بی چک استفاده کرد؟

شما می توانید قبل از عقب افتادن پریودتان بی بی چک را استفاده کنید. در طول خواب شما آب نمی نوشید بنابراین ادرار شما جمع شده و راحتتر اچ سی چی موجود در آن خوانده می شود. تا زمانی که شما قاعدگی تان را از دست بدهید میزان هورمون HCG در ادرار شما به شدت زیاد می شود و شما می توانید هر زمان در طول روز بعد از عقب افتادن پریودتان این تست را انجام دهید.

چه زمانی برای انجام بی بی چک زود است؟

بی بی چک می تواند بارداری شما را پیش از آنکه پریودتان عقب بیفتد تشخیص دهد اما اگر عقب افتادن قاعدگی صبر کنید، نتیجه دقیق تری به دست آورید. اگر دوره قاعدگیتان نامنظم باشد (هر چهار یا شش هفته پریود می شوید) توصیه می شود تست را یک هفته آخر که احتمال می دهید پریود شوید، انجام دهید.

ممکن است بی بی چک اشتباه کند؟

تست منفی کاذب شایع تر از تست مثبت کاذب است و زمانی اتفاق می افتد که شما تست را خیلی زود انجام بدهید یا در انجام تست اشتباه کنید. اگر تست بارداری منفی شد چند روز صبر کنید اگر پریود نشدید دوباره تست را انجام دهید.

تست مثبت کاذب به این معناست که در ادرار شما هورمون HCG وجود دارد اما شما باردار نیستید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما در دوره درمان باروری به سر می برید. حتی ممکن است نتیجه تست شما مثبت باشد در حالی که دچار سقط جنین یا بارداری شیمیایی شده اید. در این حالت نیز هورمون اچ سی چی در ادرار شما همچنان وجود دارد اما شما دیگر باردار نیستید.

اگر نتیجه بی بی چک مثبت باشد…

اگر پریودتان عقب افتاده و نتیجه بی بی چک مثبت باشد، شما باردارید! بهتر است پزشکتان را ملاقات کنید تا یک سونوگرافی در هفته ششم یا هفتم بارداری انجام دهید. پزشک همچنین ممکن است یک آزمایش خون برای بررسی سطح hCG انجام دهد. در این سونوگرافی مشخص می شود که بارداری داخل رحم است و چندقلو باردار هستید و همچنین تاریخ دقیقا بارداریتان را مشخص می کند. زمانی که نتیجه بی بی چک مثبت شد دیگر باید مراقب خودتان باشید و در ادامه بارداری ویتامین های لازم در این دوران را استفاده کرده و از عادات بد غذایی دوری کنید.

نکات مهم در خرید بی بی چک

حتما برندهای مختلفی از بی بی چک را در داروخانه دیده اید و از خودتان پرسیده اید که کدام برند باکیفیت است. بهتر است بدانید که اصلا مهم نیست شما کدام برند را انتخاب می کنید چون همه بی بی چک ها مانند هم عمل می کنند و قرار است سطح هورمون اچ سی جی را در ادرار اندازه بگیرد.
هنگام خرید به تاریخ انقضای روی جعبه دقت کنید و اطمینان حاصل کنید که جعبه دست نخورده است.
برخی برندها ادعا می کنند که می توانند به طور دقیق بارداری شما را پیش از عقب افتادن قاعدگی تشخیص دهند. درست است که ممکن است این تست به قدر حساس باشد که سطوح بالای اچ سی جی ادرار را ثبت کند اما ممکن است بدن شما هنوز به آن سطح نرسیده باشد و به همین دلیل شما جواب منفی کاذب دریافت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (928 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (168 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (76 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (37 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
5 روش بی نظیر برای اینکه فضای خانه بزرگتر دیده شود
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 12 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 12 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 12 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 12 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 12 تیر 1403 + فیلم
سلاخی برادر در رختخواب به دست مرد جوان /قاتل با پلیس تماس گرفت
نوزادانی بالدار که نگهبان مردگان این گورستان هستند+عکس
تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود!
دستگیری گدایی که در قزوین تظاهر به معلولیت می‌کرد! / فقط ببین از چه راهی مردم رو گول می‌زد!
از کپل و مخمل تا زی زی گولو و هادی و هدی/ ما بزرگ شدیم و آنها عروسک ماندند+عکس
رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ...
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
وقتی هوش مصنوعی صدای هنرپیشه هالیوود را در میاورد! / انتقاد شدید "مورگان فریمن" به تقلید صدا
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس