نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی صنعتی

  یکشنبه، 27 شهریور 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی صنعتی
در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با نکات مهم و حیاتی درباره دکوراسیون داخلی صنعتی آشنا ساخته و مطالبی را ارائه دهیم امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

در طراحی داخلی، سبک های متفاوتی وجود دارد که می توانید بر اساس علاقه و نیاز خود از هر یک از آن ها استفاده کنید. یکی از سبک های محبوب و معاصر در طراحی داخلی، سبک صنعتی است. به کار بردن این سبک که امروزه در ترکیب با سبک مدرن ظاهری خاص و زیبا به محیط زندگی ما می بخشد کمی دشوار است. برای این که بدانید چگونه می توان از سبک صنعتی در طراحی داخلی استفاده کرد و برای آشنایی بیشتر با نکات کلیدی آن با ما همراه باشید.

نکات کلیدی سبک صنعتی در طراحی داخلی خانه

سبک صنعتی در طراحی داخلی برای اولین بار در سال 1947 میلادی توسط طراحان و معماران داخلی آمریکایی متولد شد و در طول سال ها گسترش یافته و به سبکی پرکاربرد و متداول در دکوراسیون داخلی تبدیل شد. این سبک که بسیار متفاوت تر از جریان های طراحی داخلی قبل از خود بود، به عنوان پروژه بازسازی کارخانه ها، انبار ها و کارگاه های قدیمی آغاز به کار کرد و شناخته شد. سبک صنعتی با تبدیل کردن کارگاه ها، انبار ها و به خصوص کارخانه های قدیمی و متروک به محیطی برای زندگی و با ایجاد رد پایی از گذشته در دکوراسیون مدرن، دلتنگی انسان ها برای گذشته را کاهش داده و نشان داد که طراحی های مدرن می توانند با گذشته ترکیب شوند و به همین دلیل از طرف افراد به سرعت پذیرفته شد. سبک صنعتی که از سال 1947 وارد زندگی ما شد با خود مبلمانی به سبک صنعتی را نیز به همراه آورد و باعث ایجاد کسب و کار های جدیدی نیز شد. تولید مبلمان و لوازم متناسب با سبک صنعتی، روند تبدیل شدن انبار ها و کارخانه های قدیمی به محلی برای سکونت و زندگی را ساده تر کرد.

دکوراسیون داخلی

توجه ویژه به تناسب اندازه وسایل در دکوراسیون صنعتی داشته باشید

هنگام چیدمان دکوراسیون صنعتی، توجه به ابعاد وسایل بسیار حائز اهمیت است. فضاهای صنعتی اغلب بزرگ و جادار هستند پس بهتر است وسایل نورپردازی، مبلمان و دکوری ها نیز بزرگ باشند. اغلب افراد ترجیح می دهند فضای آزاد زیادی در اختیار داشته باشند پس از وسایل کوچک یا وسایلی که از نظر اندازه با هم تناسب ندارند، استفاده می کنند. این یکی از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون صنعتی است! برای شروع از آباژور، لوستر یا چراغ های بزرگ، پرده های سر تا سری و فرش های بزرگ استفاده کنید سپس بافت ها و پارچه های مختلف را به فضا اضافه کنید. مبلمان شما باید متناسب با فضای در اختیارتان باشد چرا که وسایل کوچک فضاهای بزرگ را خالی و بی روح نشان می دهند.

از اسباب و وسایل بزرگ در چیدمان دکوراسیون صنعتی استفاده کنید

همان طورکه در نکته قبل اشاره کردیم، فضاهایی با دکوراسیون به سبک صنعتی معمولا جادار هستند و استفاده از وسایل بزرگ در طراحی آن ها بسیار مهم است چون که اثاثیه ی بزرگ می توانند بخش های مختلف فضاهای صنعتی را از هم متمایز کنند و از خالی و بی روح به نظر رسیدن محیط جلوگیری کنند. معمولا هیچ مرز یا دیواری بخش های مختلف منزلی با دکوراسیون صنعتی را از هم جدا نمی کند. این ویژگی، شروع چیدمان این فضاها را سخت و نگرا ن کننده می کند. یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون صنعتی، در نظر نگرفتن فضای خالی برای رفت و آمد بین بخش های مختلف است. پس پیش از هر چیز مسیرهای فرضی برای رفت و آمد را در نظر بگیرید سپس مبلمان و سایر وسایل را بچینید. اینگونه برای تردد به مشکل نخواهید خورد. برای پر کردن بخش های خالی، از مبلمان بزرگ مثل کاناپه های چند تکه و بزرگ، شلف و استند های ایستاده، کمد لباس، میز کنسول بزرگ و نیمکت های پهن یا مبل های تخت خواب شو استفاده کنید. فراموش نکنید که وسایل کوچک در فضاهای بزرگ گم می شوند و نمی توانند به عنوان مرز بین بخش های مختلف عمل کنند.

سبک دکوراسیون صنعتی

از دکوری ها و وسایل تزیینی بزرگ استفاده کنید

دکوری ها و آثار هنری بزرگ، علاوه بر این که با متراژ فضاهای صنعتی متناسب هستند، گرما و صمیمیت این فضاها را دو چندان می کنند. هنر، عنصر کلیدی برای تزریق سبک و سلیقه ی افراد در هر فضایی است. از آثار هنری و دکوری های مورد علاقه هر فرد می توان به بخشی از شخصیت او پی برد. در فضاهای صنعتی نیز هیچ چیز به اندازه ی آثار هنری نمی تواند گویای سبک موردعلاقه ی کاربران آن محیط باشد و یک نقطه ی کانونی زیبا ایجاد کند. دکوری ها و تابلوهای کوچک در دیوارهای بزرگ فضاهای صنعتی گم می شوند. اما یکی از بهترین گزینه های ها برای خرید لوازم دکوری برای دکوراسیون داخلی صنعتی، خرید انواع تابلو فرش می باشد. البته توجه داشته باشید این تابلو ها باید از نظر اندازه، سایز های بزرگی داشته باشند تا جلوه ی خوبی به محیط منزل شما ببخشند.

با سفارشی سازی محیط در سبک صنعتی، به محیط روح ببخشید

اگر برای طراحی فضاهای صنعتی از وسایل موردعلاقه تان استفاده کنید، محیطی دوستانه تر خواهید داشت و در آن احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. مثلا می توانید قاب عکس های خانوادگی یا هر چیز دیگری که به آن علاقه قلبی دارید را در کتابخانه فلزی بچینید. وسایلی که منعکس کننده تمایلات شما هستند، به نوعی فضا را شخصی سازی می کنند و به آن روح می دهند. پس برای چیدمان دکوراسیون صنعتی در محل هایی که جو رسمی تری دارند، حتما این نکته را در نظر بگیرید.

در انتخاب لوازم نورپردازی برای دکوراسیون صنعتی دقت کنید

نورپردازی یکی از موثرترین ابزار ها برای ایجاد گرما و صمیمیت در هر فضایی است که متاسفانه اغلب اوقات نادیده گرفته می شود. برای نورپردازی فضاهای صنعتی سراغ وسایل بزرگ و برجسته بروید. لوسترها و به ویژه چراغ های آویز کوچک، در سقف های بلند و بزرگ گم می شوند و باید قدری بزرگ تر از آنچه در منازل مسکونی استفاده می شود باشند. همین قانون درمورد آباژور و چراغ های رومیزی نیز صدق می کند. فضاهای صنعتی، نسبت به منازل مسکونی به چراغ ها و آباژورهای بزرگ تر برجسته تر و قدرتمندتری نیاز دارند. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید لوستر و چراغ آویز برای دکوراسیون داخلی صنعتی به مدل هایی که دارای ترکیب فلز هستند فکر کنید.

با استفاده از بافت های مختلف، به دکوراسیون منزل خود گرما ببخشید

استفاده از وسایل رنگارنگ و متنوع، راهی دیگر برای ایجاد گرما و راحتی در فضاهای صنعتی است. در کنار کف پوش بتنی و دیوارهای آجری، از فرش ها ، کوسن ها و پرده های مخملی و رنگارنگ استفاده کنید و تفاوت را احساس کنید! المان های دکوراسیون داخلی Industrial یا همان دکوراسیون صنعتی اغلب بزرگ و خسته کننده هستند. از این رو انتخاب وسایل جذابی که در تضاد با این المان ها هستند اهمیت می یابد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) عرض ارادات اشکان دژاگه ستاره فوتبال در دیدار با رئیسی/ تواضع آقای فوتبالیست در حضور سید محرومان +عکس (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود بهترین راه برای پاک کردن نخود فرنگی و فریز کردن آن گریه و بی تابی هیأت دولت در مراسم استقبال از پیکر شهدای خدمت/ خوش آمدی سید شهید+ویدیو
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه