نکات ساده در مورد برس زدن موهای کودک

  یکشنبه، 20 تیر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
نکات ساده در مورد برس زدن موهای کودک
ممکن است فرزند شما از شانه کردن موهایش متنفر باشد، حتی وقتی با یک برس به او نزدیک می شوید گریه و زاری می کند.

ممکن است فرزند شما از شانه کردن موهایش متنفر باشد، حتی وقتی با یک برس به او نزدیک می شوید گریه و زاری می کند. این موضوع باعث می شود موهای او به هم پیچیده شود وگره بخورد. هر بار که سعی می کنید موهایش را شانه بزنید حالت دفاعی به خود می گیرد و این موضوع باعث می گردد پس از مدتی کوتاه هر دوی شما از شانه زدن روزانه موهای کودک نفرت پیدا می کنید.برخوردی معنادار و واقعی داشته باشید. شانه کردن موهای کودک امری انتخابی نیست. این کار را انجام دهید و به اعتراض او توجهی نکنید. در واقع او باید یاد بگیرد که با این مسئله زندگی کند. اگر آرام باشید و از یک شامپوی نرم کننده نیز استفاده کنید بسیار موثرتر خواهد بود. بگذارید فرزندتان چندین روبان، گل سر و تزئینات مختلف دیگر را برای موهایش انتخاب کند. هر روز به او اجازه بدهید تصمیم بگیرد که از کدام یک استفاده کند و شما به چه صورتی موهایش را ببندید.هنگامی فرزندتان مشغول تماشای تلویزیون، خواندن کتاب یا انجام بازی است موهایش را مرتب کنید. اگر مشغول انجام کاری باشد کمتر به این مسئله توجه می کند که با موهایش چه می کنید. به فرزندتان بیاموزید چگونه خودش موهایش را شانه کند. کودکان حدود ۶ سالگی می توانند این کار را یاد بگیرد. ابتدا مجبور می شوید کار را خودتان تمام کنید اما فرزندتان با تمرین بیشتر مراقبت از موهای خود را می آموزد.

عمل شانه کردن را از نوک مو شروع کنید. اگر موها فر و خیلی بلند است، با یک دست مو را نگه دارید و سعی کنید با دست دیگر آن را شانه بزنید.از نظر وضعیت مو کودکان، متفاوت متولد می شوند. همه نوزادان بدون مو متولد نمی شوند و برخی ممکن است موهای زیادی هم داشته باشند، اما بافت و رنگ موهای کودک ممکن است قبل از اولین سالگرد تولدش به کلی تغییر کند. حتی ممکن است تا ۶ ماهگی مقداری از موهای کودک ریخته و سپس دوباره رشد کند. وقتی کودک بزرگ می شود ممکن است از شانه کردن موهایش به شدت منتفر باشد و وقتی با یک شانه به او نزدیک می شوید حالت دفاعی بگیرد و گزیه و زاری کند. نکاتی در این مقاله ذکر می شود که به شما کمک می کند تا راحت تر موی کودکتان را شانه کنید.

نوزاد

نکات ساده در برس زدن موهای کودک

کودک شما دارای پوستی ظریف است و به همین دلیل شما باید موهای او را با دقت برس بزنید. اگر راجع به چگونگی برس زدن موهای کودک خود دچار تردید هستید، می توانید از این راهنمایی های ساده برای انجام بهینه این کار استفاده کنید:

  • داشتن دندانه های نرم یک الزام است. هرگز از برس بزرگسالان استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث بروز آسیب به پوست نوزاد شما شود.
  • اطمینان حاصل کنید که شانه دارای دندانه های پهن است. این شانه به خصوص هنگامی که شما نیاز به جدا کردن موهای فر از هم دارید مفید بوده و اجازه می دهد تا شما این کار را بدون صدمه زدن به کودک انجام دهید.
  • اگر متوجه شدید که موهای کودک شما فر و درهم است، بهتر است گاهی اوقات از سرم مو برای نوزاد استفاده کنید.
  • عمل شانه کردن را از نوک مو شروع کنید. اگر موها فر و خیلی بلند است، با یک دست مو را نگه دارید و سعی کنید با دست دیگر آن را شانه بزنید. البته مراقب باشید که آن را زیاد نکشیده و فشار زیادی بر آن وارد نکنید.
  • از شانه جداگانه برای موهای کودک خود استفاده کنید و به هیچ وجه خودتان یا بچه دیگری نباید از آن استفاده کند.
  • اگر فرزندتان دختر است، فقط از کش های نرم برای بستن موهایش استفاده کنید و به یاد داشته باشید که آن را باید به اندازه کافی شل ببندید تا باعث ناراحتی کودک نشود.
  • موهای کودک خود را فقط زمانی که خشک هستند شانه کنید. بعد از استحمام، موهای کودک را با دادن جریان هوای گرم مانند سشوآر خشک کرده و سپس شانه بزنید، زیرا موهای مرطوب کودک به راحتی می توانند از پوست سر او جدا شده و بریزند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان