نتیجه نهایی آزمون GRE چه زمانی منتشر می‌شود؟

  دوشنبه، 13 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نتیجه نهایی آزمون GRE چه زمانی منتشر می‌شود؟
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

جدا از اینکه آزمون GRE یکی از متداول ترین امتحانات برای پذیرش در دانشگاه ها برای برنامه های تحصیلات تکمیلی بشمار می رود، یک عامل کارآمد برای دانشجویایی که به دنبال کارشناسی ارشد، MBA و دکتری هستند نیز می باشد. فارق از موارد نام برده، بسیاری از داوطلبان صرفا برای دریافت بورسیه شایستگی تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند.

در یک نگاه کلی و با توجه به اینکه امتحان GRE توسط هزاران دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته شده و همچنین مدارس مختلف صنفی و حقوقی نیز نمرات این آزمون را تایید می کنند. پس شرکت در چنین آزمونی و دریافت نمرات قابل قبول امکان حضور داوطلبان را در محیط های مناسب بسیاری ایجاد می کند.

امکان ثبت نام مستقیم در آزمون GRE برای کلیه داوطلبان مهیا می باشد. افراد می توانند از طریق سایت ETS اقدام به ثبت نام در این آزمون نمایند اما محدودیت های موجود برای کاربران ایرانی کمی ثبت نام مستقیم در این آزمون را چالش بر انگیز نموده است! از همین رو داوطلبان می توانند از طریق مجموعه 20 پیمنت به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته اقدام به ثبت نام در آزمون مذکور نمایند و به راحتی پرداخت های موجود را صورت دهند.

شایان ذکر است محدودیت های زمانی متعددی در ثبت نام امتحان GRE وجود دارد، از همین رو اگر تمایل به شرکت در این آزمون در تاریخ مشخصی دارید، از قبل اقدام به هماهنگی و ثبت نام نمایید تا مشکلی در فرایند ثبت نام و شرکت شما در آزمون به وجود نیاید.

تصویر

انواع آزمون GRE :

به طور کلی دو نوع آزمون عمومی و تخصصی GRE وجود دارد. هر کدام از این آزمون ها با اهداف منحصربفردی برگزار می شوند! در یک نگاه کلی آزمون عمومی GRE با مفهوم یکسان در سراسر دنیا برگزار می شود اما آزمون تخصصی متناسب با حوزه، رشته یا تخصص افراد متفاوت خواهد بود.

آزمون عمومی جی آر ای :

دانشجویایی که دنبال پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های معتبر ایالات متحده و همینطور سایر کشور ها هستند، ملزم به شرکت در آزمون عمومی GRE می باشند. از طریق این آزمون داوطلبان در تحلیل، توانایی های استدلال کلامی و توانایی های کمی آزمایش می شوند. این امتحان در تاریخ های متنوع طی یک سال برگزار می شود و علاقمندان متناسب با شرایط خود می توانند در تاریخ ایده آل شان شرکت کنند. تعداد زیادی از دانشجویان این آزمون را انتخاب می کنند چرا که اکثر دانشگاه ها در سراسر جهان نمرات آن را مورد پذیرش قرار می دهند.

آزمون تخصصی جی آر ای :

آزمون تخصصی GRE توانایی داوطلبان را در رشته یا موضوع خاصی ارزیابی می کند. آزمون های تخصصی GRE در رشته های مشخصی که عبارتند از: ریاضیات، ادبیات (انگلیسی)، فیزیک، روانشناسی، زیست شناسی، شیمی و بیوشیمی برگزار می شوند. عموما امتحان تخصصی GRE برای پذیرش در دوره های تخصصی مورد نیاز خواهد بود. فارق از موارد نام برده بد نیست بدانید که این آزمون صرفا 3 بار در سال و در ماه های آوریل، ستامبر و اکتبر و به شیوه کاغذی برگزار می شوند.

زمان اعلام نتایج آزمون

زمان اعلام نتایج رسمی آزمون GRE جنرال کامپیوتری حدود ۱۰ تا ۱۵ روز بعد از برگزاری آزمون است که از طریق سایت ETS منتشر می شود. این نتایج در حساب کاربری شما در وب سایت مذکور ثبت شده و به مؤسسه ای که برای گذراندن آزمون انتخاب کرده اید، فرستاده می شود. نتایج غیر رسمی آزمون در بخش های استدلال کمی و کلامی نیز در انتهای آزمون توسط داوطلبین قابل مشاهده است.

نتیجه نهایی آزمون GRE چه زمانی منتشر می شود؟

بلافاصله پس از اتمام آزمون کامپیوتری دو گزینه پیش روی شما خواهد بود: لغو امتیازات (Cancel) یا نمایش و گزارش امتیازات (Report). اگر گزینه Report را انتخاب کنید، نمرات غیر رسمی دو بخش درک واژگان و ریاضیات به شما نمایش داده می شوند (نمره بخش نوشتار نیاز به بررسی دارد) و در سوابق نمرات شما ثبت و قابل مشاهده توسط موسسات آموزش عالی خواهد بود. در صورت انتخاب گزینه Cancel، نه شما و نه هیچ موسسه ای نمی تواند نمره شما را ملاحظه کند و در سوابق نمرات شما نیز ثبت نمی شود.پس از ۱۰ تا ۱۵ روز پس از آزمون، نمرات نهایی آزمون در پروفایل شما قابل ملاحظه خواهند بود.

چگونه در آزمون GRE ثبت نام کنیم؟

روش های مختلفی برای ثبت نام در آزمون GRE وجود دارد. شما برای ثبت نام در GRE می توانید به صورت آنلاین یا تلفنی اقدام نمایید. فارق از این موارد شما برای ثبت نام می توانید از طریق پست یا حتی فکس نیز اقدام های لازم را انجام دهید. برای رزرو در آزمون GRE می بایست مبلغ 205 دلار را پرداخت کنید و دارای گذرنامه معتبر باشید.

زمان و مکان برگزاری آزمون جی آر ای

آزمون GRE در بیش از ۱۰۰۰ مرکز آزمون در بیش از ۱۶۰ کشور به صورت کامپیوتری برگزار می شود. در اکثر کشورها، آزمون به صورت مداوم در طول سال برگزار می شود. داوطلبین می توانند هر ۲۱ روز یکبار و تا ۵ بار در سال در آزمون جنرال GRE شرکت کنند. این آزمون توسط سازمان سنجش و دیگر موسسات در تهران و شهرستان ها برگزار می شود.

برچسب ها: GRE آزمون GRE

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (126 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (85 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (78 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (63 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (61 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
اهدای فرش دستباف برای توسعه فرهنگ ورزش کوهنوردی
جزئیات معافیت سربازی افراد بالای 35 سال از شهریور
(ویدئو) از کتیبه‌های باستانی تا الهام‌بخشی کانال سوئز؛ کانال داریوش بزرگ، شاهکاری که مسیر تاریخ را تغییر داد
تست بینایی 30 ثانیه‌ای؛ چشم‌های تیزت را به کار بگیر! چند تا صورت تو این تصویر قایم شده؟
(ویدئو) ساخت سلاح نرم با کنترل از راه‌دور برای فراری دادن دزدهای فرصت‌طلب/ مناسب برای تفریح گیمرهای حرفه‌ای
مجلس شناختی از معاون پارلمانی پزشکیان ندارد/ با کسی عقد اخوت نبستیم/ از میدری تعهد می‌گیریم
نظر رهبر معظم انقلاب درمورد بازیگری فردین در فیلم ایرانی بعد از انقلاب: اشکالی ندارد
ساخت دستگاه بیل بریکر در شرکت دانش‌بنیان تبریزی
(ویدیو) ادعای جنجالی میترا حجار بازیگر،سریال سرزمین مادری، در برنامه دورهمی: آنهایی که ایران را دوست ندارند ایران را ترک کنند!
(ویدئو) جنجال جدید شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو ایران/ بانوی قهرمان‌ ایران، در ازای 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیا و یک گونی مدال، تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی را درخواست کرد
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن