وسواس‌های سلامتی کریستیانو رونالدو، از لاک سیاه تا خواب عجیب، میان‌وعده‌های پرشمار و اتاق یخ

  چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
وسواس‌های سلامتی کریستیانو رونالدو، از لاک سیاه تا خواب عجیب، میان‌وعده‌های پرشمار و اتاق یخ
ساعدنیوز: نشریه «میل» به تمام کارهایی که کریستیانو رونالدو برای حفظ سلامتی و تناسب اندام خود انجام می‌دهد، نگاهی انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرورزشی، فوتبالیست‌های سطح بالا تا چه اندازه باید به خود فشار بیاورند تا در اوج باقی بمانند؟ آنها از چه راهکارهایی استفاده می‌کنند تا برتری کوچکی نسبت به رقبای خود داشته باشند؟

کریستیانو رونالدو تا حدودی به این سوال پاسخ داد، زمانی که طرفداران با چشمان تیزشان متوجه شدند که او به دلیلی علمی به ناخن‌های پای خود لاک سیاه می‌زند: تا قارچ‌ها و باکتری‌ها نتوانند روی پای او تاثیری داشته باشند. فوق‌ستاره پرتغالی که سالیانه 175 میلیون پوند در عربستان سعودی درآمد دارد، نسبت به سلامتی و تناسب اندام خود وسواس زیادی به خرج می‌دهد. وسواس رونالدو نتیجه شگفت‌انگیزی داشت: درواقع آزمایشات نشان داده‌اند که بدن این کهنه‌سرباز 38 ساله 14 سال از سن واقعی‌اش جوان‌تر است و 7 درصد چربی دارد (به طور میانگین درصد چربی فوتبالیست‌ها 11 است)، و 50 درصد عضله.

هرچند رنگ کردن ناخن‌های پایش روشی غیرمعمول برای رسیدگی به اندامش است، در ادامه خواهیم دید که این مهاجم چه کارهای دیگری برای حفظ فرم فوق‌العاده بدنش انجام می‌دهد.

کریستیانو رونالدو

شش وعده غذایی کوچک در طول روز

رونالدو به جای پایبندی به ساختار سنتی سه وعده غذایی صبحانه-ناهار-شام، ترجیح می‌دهد با شش وعده غذایی کوچک‌تر در طول روز سوخت‌گیری کند: صبحانه، میان‌وعده، ناهار، میان وعده، عصرانه، شام. الگوی غذایی رونالدو برای فوتبالیست‌ها غیرعادی نیست. گفته می‌شود که این الگو به برآوردن نیازهای تغذیه‌ای بالای فوتبالیست‌ها کمک می‌کند و انرژی لازم را برای طیف وسیعی از تمرین‌هایی که در طول روز انجام می‌دهند، فراهم می‌کند.

رژیم غذایی برای رونالدو بسیار مهم است، او طبق گزارش‌ها یک متخصص تغذیه شخصی دارد که از روزهای حضورش در رئال مادرید او را همراهی می‌کند. او عاشق آووکادو و ماهی تازه است و به طور کلی به غذاهای پر پروتئین و کم چرب مانند مرغ علاقه دارد، به طوری که آن را به خاطر خواص سالمش «جادویی» می‌نامد. سالاد، غلات کامل مانند کینوا و میوه‌های تازه نیز هر روز در بشقاب او دیده می‌شوند.

یکی از چیزهایی که ظاهراً رونالدو هرگز به آن دست نمی‌زند نوشیدنی‌های شیرین است. این فوتبالیست در یورو 2020 بطری‌های کوکاکولا را از روی میز برداشت و به پرتغالی فریاد زد: «آب بنوشید!» و با این حرکتش برای اسپانسرها دردسرساز شد.

کریستیانو رونالدو

چرت‌های کوتاه زیاد به جای خواب طولانی

رونالدو مانند اکثر مردم هفت ساعت و نیم می‌خوابد، اما خواب او کمی متفاوت است: او 5 چرت 90 دقیقه‌ای می‌زند به جای خواب طولانی مدت. هدف این مدل خوابیدن که به خواب چندفازی معروف است، شکستن چرخه طبیعی خواب و تبدیلش به شش چرت کوتاه است، اگرچه روش دقیق می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی همان الگویی که نوزادان برای خواب از آن استفاده می‌کنند، که معمولاً به قیمت خراب کردن برنامه خواب والدین آنها تمام می‌شود.

مزایای این عمل شامل افزایش بهره‌وری، هوشیاری و توانایی یادگیری و حفظ اطلاعات جدید است. برخی از مطالعات علمی نشان داده‌اند که چرت زدن 90 دقیقه‌ای در طول روز می‌تواند زمان واکنش به امور مختلف را بهبود بخشد. دانشمندان دیگر می‌گویند خواب چندفازی در مقایسه با برنامه خواب منظم هیچ مزیت ثابت شده‌ای ندارد.

اما گزارش شده که رونالدو نظریه ارائه شده توسط متخصص خواب ورزشی «نیک لیتل هیلز» را که در زمان حضور در رئال مادرید با او آشنا شده بود، پذیرفته است. او می‌گوید: «خواب مناسب واقعاً برای بهره‌گیری از تمرینات مهم است. خواب به ریکاوری عضلات کمک می‌کند، که واقعاً حیاتی است.»

کریستیانو رونالدو

یک اتاقک کرایوتراپی 50000 پوندی

زمانی که رونالدو در سال 2021 به منچستریونایتد بازگشت، طبق گزارشات، اتاقک 50000 پوندی کرایوتراپی را به خانه‌اش آورد. اتاق‌های کرایوتراپی از نیتروژن مایع منجمد استفاده می‌کنند تا به سرعت هوا را تا 200- درجه سانتیگراد (328- فارنهایت) پایین بیاورند. تصور می‌شود که این درمان با افزایش گردش خون در واکنش بدن به سرمای شدید، به کاهش التهاب و تورم ناشی از آسیب‌دیدگی کمک می‌کند. به این دلایل، برخی از ورزشکاران از آن برای تسکین درد عضلانی و ریکاوری بین بازی و تمرین استفاده می‌کنند. افراد نمی‌توانند هربار بیش از پنج دقیقه در معرض سرمای شدید قرار بگیرند زیرا این امر می‌تواند به بافت‌های سالم آسیب برساند.

رونالدو در خانه فقط برای سه دقیقه در دمای نسبتاً ملایم -160 درجه سانتیگراد (356- فارنهایت) وارد اتاقک می‌شود. با این حال، نظرات علمی در مورد سرما درمانی متفاوت است. برخی از کارشناسان می‌گویند اگرچه این تکنیک شواهد عینی دال بر کارایی ندارد، اما ممکن است به عنوان یک دارونما مثبت عمل کند و باعث شود ورزشکاران احساس بهتری داشته باشند و سریعتر بهبود یابند.

کریستیانو رونالدو

ورزش تا 4 ساعت در روز

رونالدو علاوه بر تمرین با باشگاه خود، جلسات تیم را با برنامه تمرینی شخصی‌اش تکمیل می‌کند. او پیلاتس، شنا و تمرین در باشگاه بدنسازی را در برنامه خود دارد، که شامل 25 تا 30 دقیقه کاردیو، دوی سرعت با شدت بالا و وزنه‌های هدفمند برای افزایش قدرت عضلانی است. او در کل روزی سه تا چهار ساعت ورزش می‌کند.

کریستیانو رونالدو

لاک سیاه بر روی ناخن پا

هواداران در یکی از پست‌های اینستاگرامی اخیر رونالدو متوجه لاک سیاه‌رنگ ناخن‌های پایش شدند. دلیل خوبی برای انجام این کار وجود دارد و به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران برتر مانند رزمی‌کارها نیز ناخن‌های خود را رنگ می‌کنند. گفته می‌شود که ورزشکاران ناخن‌های خود را رنگ می‌کنند یا آنها را با یک لایه محافظ می‌پوشانند تا از ناخن‌های خود در برابر قارچ‌ها و باکتری‌ها محافظت کنند. خصوصا ورزشکارانی که ساعت‌ها مجبور به پوشیدن کفش هستند و پایشان عرق می‌کند، و حتی مایک تایسون هم این کار را انجام می‌دهد.

این اولین باری نیست که رونالدو لاک سیاه می‌زند. در ماه ژانویه، فرانسیس انگانو، مبارز هنرهای رزمی تلفیقی، عکسی را با رونالدو منتشر کرد که ناخن‌های رنگ شده ستاره پرتغالی کاملاً در تصویر قابل مشاهده است. قهرمان اسبق سنگین وزن UFC، آندری آرلوفسکی، همین کار را انجام می‌دهد.

این هم نشانه دیگری از تلاش‌های بازیکنی است که همیشه به دنبال این بوده که خود را به عنوان یکی از بهترین‌های تمام دوران‌ها ثابت کند.

کریستیانو رونالدو


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (201 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان