دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

ویار خوراکی های شور نشان از پسر بودن جنین است؟ 

پنجشنبه، 31 فروردین 1402
ویار غذا در حین بارداری بسیار طبیعی است. اما ویارها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بعضی مادرها شیرینی ها را ترجیح می دهند، در حالی که دیگران نمک دوست دارند. ما در این مطلب از ساعد نیوز علت ویار به خوراکی های شور را بررسی می کنیم.

اغلب مادران در طی دوران بارداری خود، ویار را تجربه کرده و به دسته ای از خوراکی های خاص علاقه مند می شوند و یا حتی ممکن است از خوراکی هایی خوششان بیاید که قبلا هیچ علاقه ای به خوردن آن ها نداشتند. قدیمی ترها بر این باور هستند که می توان بر اساس ویار یک مادر، جنسیت جنین درون رحم او را مشخص کرد به همین سبب ویار شوری و جنسیت جنین برای آنها جالب شد. اگر این مساله برای شما نیز جالب است و دوست دارید تا در مورد رابطه میان ویار شوری و جنسیت جنین و دلایل ویار بارداری، بیشتر بدانید، با ما همراه شوید.

ویار بارداری چیست؟

اصولاً ویار در بارداری در میانه سه‌ماهه اول حاملگی شروع می‌شود، در سه‌ماهه دوم به اوج خود می‌رسد و در سه‌ماهه سوم فروکش می‌کند. پس از زایمان و با شروع شیردهی معمولاً تمایل زن به خوردن افزایش می‌یابد که نباید آن را با ویار اشتباه گرفت چراکه در طی شیردهی بدن به کالری بیشتری نیاز دارد.

طبق مطالعات صورت‌گرفته، علائم ویار در بارداری در زنان جهان با فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. در واقع تفاوت اصلی در نوع مواد غذایی است که آن‌ها در لحظه هوس می‌کنند، از میوه و سبزیجات گرفته تا ترکیبات غذایی عجیب‌وغریب (به‌دلیل تغییر حس بویایی و جوانه‌های چشایی خانم‌های باردار).

مثلاً تجربه نشان داده است که خانم‌های باردار آمریکایی بیشتر تمایل به خوردن شکلات دارند، درحالی‌که زنان در ژاپن تمایل به خوردن برنج دارند. در همگی آن‌ها عامل اصلی، تغییرات هورمونی و میل روانی ناشی از آن است و می‌تواند آن‌قدر قوی باشد که باعث شود بدن زن باردار به خوردن مواد غذایی خاصی نیاز جسمی پیدا کند.

علت تمایل به خوراکی های شور در بارداری

میل به خوراکیهای شور بدین معناست که بدنم به نمک نیاز دارد؟ این نظریه شاید منطقی به نظر برسد ولی حقیقت ندارد. در واقع میل به غذاهای شور در خانم های باردار هنوز شناخته نشده است.علت این حالت بیشتر از این که نشانه کمبود غذایی باشد، این است که ما به علت تغییراتی که در پرزهای چشایی و حس بویایی مان بوجود آمده است به غذاهای بخصوصی میل پیدا می کنیم.

نوسان احساسات در دوران بارداری میل به غذاهایی که تهیه آن راحت می باشد را هم بوجود می آورد.به همین دلیل است که بعضی از خانم ها به غذاهای مورد علاقه گذشته شان میل دارند در حالی که بعضی ها به طعمهای تن ماهی، هندوانه و ترشیجات میل پیدا می کنند ولی هیچکس علت واقعی آن را نمی داند.

اگر خوراکی مورد علاقه تان برای شما مفید است زیاد بخورید و اگر مضر است در خوردن آن افراط نکنید.یک میل عجیب و غریبی که در بعضی از خانم ها بوجود می آید و حتما باید از آن پرهیز کرد، میل به خوردن خاک، گچ، سفال و موادی است که برای آهار دادن لباس بکار می برند.این حالت اصطلاحا "ویار" نامیده می شود و علت آن کمبود بعضی از مواد غذایی است و بایستی پزشک از آن مطلع شود.

ویار شوری و جنسیت جنین

در سرتاسر جهان، بسیاری از مردم بر این باور هستند که میان ویار شوری و جنسیت جنین ارتباط وجود داشته و مادرانی که به خوردن غذاهای نمکی و شور علاقه دارند، فرزندشان پسر است. اما از نظر علمی، هیچ شواهدی برای تایید چنین باوری در دست نبوده و صرفا بر حسب شانس ممکن است در برخی از مادران این فرضیه عمل کرده و در برخی دیگر، کاملا برعکس باشد. پس برای آگاهی از دختر یا پسر بودن جنین درون رحم خود، به رابطه میان ویار شوری و جنسیت جنین اعتماد نکنید و به سراغ روش های علمی تایید شده مانند سونوگرافی بروید.

سخن پایانی

گرایش به غذا‌های خاص ممکن است راه بدن شما بیان کمبود‌های تغذیه‌ای باشد. برای نمونه، به طور ناگهانی متوجه می‌شوید که همین حالا نیاز به خوردن استیک دارید، دلیل این حالت شما ممکن است کمبود آهن باشد.و لزوم مصرف آهن در بارداری را به شما یادآوری کند. یکی دیگر از ویار‌های معمول در بارداری خوردن شور است.ممکن است به این دلیل باشد که بدن شما نیاز به آب بیشتری دارد. خوردن نمک باعث تشنگی شده و موجب مصرف بیشتر مایعات می‌شود.بنابراین، بایستی رژیم غذایی بارداری مناسب و متنوعی از سبزیجات تازه، میوه‌ها و چربی‌های سالم داشته باشید تا مطمئن شوید که تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنید.


6 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
ناشناس
5 ماه پیش

من که سه فرزند دارم برای هیچکدوم نه هوس شیرینی کردم نه شوری و نه ترشی .فقط گلاب به روتون همش بالا می آوردم و از بعضی خوراکی ها و بوها حالم به هم می خورد.
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم