پاکسازی کلیه ها با خوراکی های سالم

  سه شنبه، 16 دی 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
پاکسازی کلیه ها با خوراکی های سالم
کلیه ها وظایف مهمی را بر عهده دارند و اگر سلامت آنها را حفظ نکنید، احتمال ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند نارسایی کلیوی و سرطان کلیه افزایش می یابد.

متاسفانه اکثر مردم اهمیت کلیه ها را فراموش می کنند و یادشان می رود که مراقبت از سلامت آن ها بسیار مهم است. باید بدانید که بیشتر بیماری ها به دلیل مشکلات موجود در دستگاه ادراری به ویژه مشکل در سلامت کلیه ها بروز می کنند؛ چون عمل دفع مواد زاید از بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب در خصوص سلامت کلیه ها و روش های طبیعی برای مراقبت و پاکسازی آن ها صحبت می کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

تصویر

گل کلم

گل کلم گیاهی مغذی است که در بین دیگر افراد خانواده اش فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B و فولات بیشتری دارد. این ترکیبات می توانند با تقویت سم زدایی بدن به کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک کنند. این ماده ی غذایی خوشمزه است و در انواع مختلفی از دستورالعمل های آشپزی قابل استفاده است. پوره ی گل کلم یک جایگزین بسیار خوب برای سیب زمینی در غذاهاست.

زغال اخته

میوه زغال اخته یکی از بهترین خوراکی ها برای درمان عفونت های ادراری است. آبمیوه زغال اخته نیز برای دفع سنگ کلیه و پاکسازی آن بسیار مفید است.

زردچوبه

التهاب در بدن می تواند باعث بروز بیماری های مختلف از جمله مشکلات کلیوی شود که با مصرف زرچوبه می توانید انواع التهابات را از بدن خود دفع کنید. زردچوبه حاوی کورمین است و خواص ضد التهابی زیادی دارد و برای مبارزه با سنگ های کلیه نیز بسیار مفید است.

سیب

روزانه یک عدد سیب می تواند سلامت کلی بدن شما را تامین کند. از آنجایی که این میوه دوست داشتنی حاوی فیبر زیادی است که سموم را جذب می کند، همکار خوبی برای کلیه های شماست. سیب همچنین التهابات بدن را کاهش می دهد و برای دستگاه گوارش شما شگفتی ایجاد می کند.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ برای افرادی که رژیم کلیوی را رعایت می کنند یک انتخاب عالی است؛ زیرا حاوی مقادیر قابل توجهی از پروتئین با کیفیت بالا و مناسب برای کلیه است. این ماده ی غذایی همچنین برای افرادی که تحت دیالیز قرار می گیرند و نیاز به دریافت پروتئین بالاتری دارند اما باید فسفر را کاهش دهند، مناسب است.

چای ها

  • برخی افراد به نوشیدن فنجان چایشان معتادند درحالی که برخی دیگر از آن به عنوان دارویی برای درمان سردرد استفاده می کنند. چای ها برای پاکسازی کلیه ها نیز مفیدند.
  • شما می توانید همان طور که از نوشیدن یک فنجان چای لذت می برید همزمان سلامت کلیه تان را نیز بهبود ببخشید. چای هایی که می توانند به شما در سم زدایی از کلیه ها کمک کنند، عبارت اند از چای گزنه، چای قاصدک و چای ریشه بابا آدم.
  • می توانید برای پاکسازی کلیه ها این چای ها را به خوردنی های روزمره تان اضافه کنید؛ اما یادتان باشد در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.

توت ها و آلبالو گیلاس ها

انواع توت از جمله زغال اخته، توت فرنگی و تمشک مملو از مواد مغذی ضروری و ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که می توانند به محافظت در برابر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، دیابت، برخی سرطان ها و کاهش شناختی کمک کنند. انواع توت ها سدیم، فسفر و پتاسیم کمی دارند که آن ها را تبدیل به مواد غذایی کلیه دوست می کند. تحقیقات نشان داده است مصرف روزانه آلبالو گیلاس و زغال اخته تا دو هفته علائم UTI را کاهش می دهد. می توانید آن ها را شکل خشک شده یا تازه مصرف کنید.

انگور قرمز

انگور قرمز حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها، به ویژه فلاونوئیدهاست که نشان داده شده التهاب را کاهش می دهند. این میوه ی شیرین همچنین منبع خوبی از رزوراترول، نوعی فلاوونوئید، است که سلامت قلب را بهبود می بخشد و از دیابت محافظت می کند.

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون و تن، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، که به چند دلیل ممکن است برای سلامتی شما مفید باشند. آن ها همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین هستند که سلامت قلبتان را بهبود می بخشند. طبق نظر بنیاد ملی کلیه، چربی های امگا ۳ می توانند باعث کاهش سطح چربی خون و همچنین کاهش مختصری در فشار خون که عامل خطری برای بیماری های کلیوی هستند، شوند. بنابراین، یافتن راه های طبیعی برای کاهش فشار خون و سایر عوامل خطرزا می تواند در طولانی مدت از کلیه ها محافظت کند.

چای ها

برخی افراد به نوشیدن فنجان چایشان معتادند درحالی که برخی دیگر از آن به عنوان دارویی برای درمان سردرد استفاده می کنند. چای ها برای پاکسازی کلیه ها نیز مفیدند. شما می توانید همان طور که از نوشیدن یک فنجان چای لذت می برید همزمان سلامت کلیه تان را نیز بهبود ببخشید. چای هایی که می توانند به شما در سم زدایی از کلیه ها کمک کنند، عبارت اند از چای گزنه، چای قاصدک و چای ریشه بابا آدم. می توانید برای پاکسازی کلیه ها این چای ها را به خوردنی های روزمره تان اضافه کنید؛ اما یادتان باشد در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.

برخی آبمیوه ها

مصرف آب میوه های تازه ی خانگی بدون شکر یا نمک اضافه می توانند به شما در حفظ سلامت کلیه هایتان کمک کرده و باعث پاکسازی کلیه ها شوند. میوه هایی مانند لیمو، پرتقال و ملون ها (مانند هندوانه و طالبی) که حاوی اسیدسیتریک هستند را انتخاب کنید. این آب میوه ها می توانند از تشکیل سنگ های کلیوی جلوگیری کنند. مصرف روزانه فقط یک فنجان از این نوشیدنی ها به سلامت کلیه هایتان کافی خواهد بود. سیر دارای یک اثر محافظتی بر کلیه ها و اندام های دیگر بدن انسان است. مصرف منظم سیر نشان داده است که غلظت سرب و کادمیم در کلیه ها، قلب، کبد، طحال، و جریان خون را کاهش می دهد. همچنین، سیر از خواص ادرارآور برخوردار است که به دفع سدیم اضافه از بدن کمک می کند. افزون بر این، ماده ای به نام آلیسین در سیر وجود دارد که از خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی سود می برد. این به معنای آن است که سیر می تواند کمک حال کلیه ها در پاکسازی و تصفیه خون از مهاجمان مضر باشد

زنجبیل

زنجبیل حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که به واسطه توانایی خود در مهار گسترش باکتری ها شناخته شده است. این می تواند برای کاهش فشار کاری کلیه ها و کبد مفید باشد. همچنین، جینجرول ابزاری کارآمد برای پشتیبانی از گوارش سالم است و التهاب و درد را در سراسر بدن کاهش می دهد. قند خون بالا زمانی که حالت مزمن به خود می گیرد اثری مخرب بر کلیه ها دارد و برخی مطالعات نشان داده اند که پودر زنجبیل می تواند به کنترل این شرایط کمک کند. بر همین اساس، مصرف منظم زنجبیل ممکن است به کاهش بروز عوارض کلیوی در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. در افراد سالم، زنجبیل ممکن است از ابتلا به دیابت پیشگری کند.

اسفناج و دیگر سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز دارای مزایای سلامتی فوق العاده ای هستند. توصیه می شود سبزیجات برگ سبز را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا تمام مواد مغذی لازم را دریافت کنید. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری است که به سم زدایی از کلیه ها کمک می کند. اگر برای سلامت کلیه هایتان اسفناج می خورید، حتماً آن را در حد اعتدال مصرف کنید. اسفناج زیاد می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.

مغزهای خوراکی

  • مغزهای خوراکی سرشار از اسیدهای چرب مفید، اسید آمینه ها، و آنتی اکسیدان ها هستند و مواد غذایی سالمی محسوب می شوند که می توانند سلامت کلیوی شما را ارتقا دهند.
  • مصرف مغزهای خوراکی در مقادیر متوسط از بیماری های التهابی پیشگیری می کند. همچنین، آنها خطر پیری زودرس را کاهش می دهند.
  • مغزهای خوراکی حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که از فرآیند پاکسازی اندامی پشتیبانی می کنند.
  • همچنین، آنها از التهاب و بیماری پیشگیری می کنند.
  • مصرف مغزهای خوراکی روشی خوب برای افزایش احساس سیری است و از این رو به کنترل هوس های غذایی کمک می کنند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (179 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (24 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (13 نظر)
تیتر امروز   
(ویدئو) اشک های بی امان علی دایی به هنگام شنیدن روضه امام حسین(ع)/ تا بحال این روضه ترکی رو شنیده بودین اصلا؟
(ویدیو) مکالمۀ انگلیسی تاریخی حامد آهنگی و استاد نیکخواه/ مای نیم ایز جک/ فقط اون تیکه آخر آقای نیکخواه 😂
روزی که رهبر معظم انقلاب گوشت قربانی را پس زدند/ ایشان سال‌ها حتی یخچال هم نداشتند+عکس
فهرست کاملی از مهریه های نامتعارف زن و شوهرهای ایرانی/ از 100 لیتر بنزین تا چشم های داماد و بال مگس!
سنگ تمام زیبا کرمعلی برای سریال « در انتهای شب » با یک دلنوشته احساسی از نزار قبانی / اگر سخن میان من و تو پایان یافت...
ورود نمایندگان تهران به تنش بین شورا و شهرداری
صفر تا صد واردات خودروهای کارکرده | هزینه واردات خودروی دست دوم چقدر است؟
ماهانه 200 پرستار مهاجرت می‌کنند! / مسئولان به هوش باشند
تذکر جالب رهبر انقلاب وقتی فرزندشان اجازه دست زدن به خرمای مهمانان را نداشتند!
(تصاویر) کشف نیم‌کیلو طلای ناب، یک «کمربند» خارق‌العاده در شهر چهل‌دروازه
پزشکیان در مجلس حاضر شد و سرجای خودش نشست
تقویم آموزشی دانشگاه پیام‌نور اعلام شد
جزئیات استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانش‌آموختگان برتر به عنوان عضو هیئت علمی
پوشش بازیگر زن ایرانی، راز زندگی‌اش را فاش کرد!+ویدئو
آمار وحشتناک نزاع و دعوای خیابانی / از سقط جنین تا قتل جوان!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت