پسوریازیس را با سرکه سیب درمان کنید

  دوشنبه، 06 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
پسوریازیس را با سرکه سیب درمان کنید
در این بخش از ساعد نیوز می‌خواهیم نحوه درمان پسوریازیس با سرکه سیب را اموزش دهیم همراه ما باشید.

حتما شما هم دیده اید افرادی را که دچار نوعی مشکل پوستی در کف سر می شوند ، مشکلی که به راحتی رفع نمی شود و اگر پیشرفت کند بایستی هزینه ی بالایی برای درمان آن صرف شود پس درمان در مراحل اولیه اهمیت خاصی خواهد داشت. بیماری پسوریازیس، یک بیماری شایع پوستی است که، چرخه زندگی سلول های پوستی را بهم می زند. این مشکل پوستی با افزایش سرعت ساخت سلول بر سطح پوست ، باعث بوجود آمدن تکه های نقره ای ضخیم و خارش دار، خشک و یا تکه های قرمز که گاهی اوقات دردناک هم هستند، می شود.

آیا سرکه سیب می تواند به درمان پسوریازیس کمک کند؟

پسوریازیس نوعی بیماری است که باعث می شود لکه های ضخیم ، پوسته پوسته و قرمز شده روی پوست ظاهر شود. برخی از مردم معتقدند که سرکه سیب می تواند به کاهش خارش و تحریکاتی که پسوریازیس اغلب ایجاد می کند. پسوریازیس نوعی بیماری است که باعث می شود لکه های ضخیم ، پوسته پوسته و قرمز شده روی پوست ظاهر شود. برخی از مردم معتقدند که سرکه سیب می تواند به کاهش خارش و تحریکاتی که پسوریازیس اغلب ایجاد می کند ، کمک کند. پسوریازیس هنوز درمانی ندارد ، اما روشهای درمانی و درمانی زیادی در دسترس است که می تواند به افراد در مدیریت علائم کمک کند. در حالی که داروهای معمولی مانند کرم های استروئیدی می توانند علائم را تسکین دهند ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از داروهای خانگی مانند سرکه سیب استفاده کنند.

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب می تواند به حفظ غذا کمک کند و در گذشته مردم از آن به عنوان ضد عفونی کننده استفاده می کردند. اخیراً ، سرکه به دلیل مزایای بالقوه سلامتی اش محبوبیت پیدا کرده است. مردم سرکه سیب را با تخمیر سیب سیب با باکتری های ویژه برای تشکیل سرکه اسیدی درست می کنند. سرکه سیب ارگانیک و تصفیه نشده به طور گسترده در فروشگاه های مواد غذایی موجود است. بسیاری از مردم معتقدند که این بیشترین سود را دارد ، به دلیل سطح پایین پردازش در هنگام تولید. تأیید هرگونه فواید یا خطرات استفاده از سرکه سیب برای اهداف دارویی نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. با این حال ، طرفداران سرکه گزارش می دهند که این دارو همچنین به آنها کمک کرده است:

با این حال ، بدون مطالعات مناسب ، هرگونه پشتیبانی از سرکه سیب به عنوان یک اقدام بهداشتی بر اساس حکایت ها و نه داده ها است.

سرکه سیب و پسوریازیس

سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده ای که دارد ممکن است به تسکین خارش یا تحریک ناشی از پسوریازیس کمک کند. کسانی که از استفاده از آن حمایت می کنند پیشنهاد می کنند سرکه را چند بار در هفته به طور مستقیم روی پوست سر بمالند. برخی افراد گزارش می دهند که طی چند هفته بهبود وضعیت خود را دیده اند. با این حال ، اگر پوست سرش ترک خورده ، خونریزی کرده یا زخم هایی باز باشد ، سرکه سیب احتمالاً باعث تحریک و درد بیشتر می شود. سرکه می تواند احساس سوزش ایجاد کند ، بنابراین تعدیل دوز می تواند برای جلوگیری از تحریک بیشتر مفید باشد. رقیق کردن سرکه با مقادیر مساوی آب قبل از استفاده از آن می تواند احساس سوزش و تحریک را نیز کاهش دهد. شستشوی پوست سر پس از خشک شدن محلول نیز ممکن است این اثرات را کاهش دهد. اگرچه به نظر می رسد هنگام استفاده از سرکه سیب برای پسوریازیس هیچ خطری وجود ندارد ، اما هیچ تحقیق مستقیمی تأثیر آن را بر روی این بیماری تعیین نکرده است.

پسوریازیس چیست؟

به نظر می رسد پسوریازیس هم عوامل ژنتیکی و هم سیستم ایمنی را درگیر می کند. افراد مبتلا به پسوریازیس متوجه می شوند که علائم آنها هر از گاهی از بین می رود یا بهبود می یابد. در مواقع دیگر ، علائم آنها شعله ور می شود و بدتر می شود. برخی محرک ها می توانند باعث شعله ور شدن علائم شوند ، اما ممکن است عوامل محرک در یک فرد در مورد شخص دیگر صدق نکند.

  • علائم پسوریازیس شامل موارد زیر است:
  • لکه های قرمز پوست فلس دار
  • پوست خشک و ترک خورده که ممکن است خونریزی کند یا نداشته باشد
  • خارش یا سوزش
  • پوست دردناک
  • ناخن های دست یا پا ضخیم شده
  • مفاصل متورم یا سفت

پسوریازیس پلاک گسترده است و شدت علائم آن متفاوت است ، از لکه های خفیف گرفته تا پلاک هایی که مناطق وسیعی از پوست را پوشانده است.

پسوریازیس چیست و علایم آن کدامند؟

در برخی مواقع و به دلیل تشابه آنتی ژن های سلول های خودی با غیر خودی، سیستم ایمنی بدن سلول ها و مولکو ل های خودی را با انواع بیگانه اشتباه گرفته و به آنها حمله ور می شود که نتیجة آن بروز برخی بیماری ها است.

علایم پسوریازیس عبارتند از:

- لکه های قرمز پوسته پوسته
- پوست خشک خش دار که ممکن است دچار خونریزی شود یا نشود
- خارش یا سوزش
- دردناک شدن پوست
- ضخیم شدن ناخن
ناخن بخشی از دستگاه پوششی و فاقد عصب یا خون رسانی است. بخش های دیگر دستگاه مزبور شامل پوست، مو و غشاء مخاطی است. صفحات محافظی که ناخن نامیده می شوند، انتهای انگشتان دست و انگشتان پا را می پوشانند. ناخن ها اساساً از کراتین، که یک پروتئین درشت مولکول در مو و پوست است، تشکیل شده اند. جدا از جاذبه آرایشی خود، ناخن ها وظایف دیگری نیز بر عهده دارند که از جمله می توان کمک به بلند کردن اجسام با ایجاد تکیه گاه برای بافت انگشتان یا دستکاری اجسام را نام برد و از همه مهم تر اینکه ناخن ها سلامت عمومی بدن را بازتاب می دهند. ناخن سالم سطح صاف و هموار و رنگ پایداری دارد. هر چیزی که بر رشد یا نمای ظاهری ناخن انگشت دست یا پا تأثیر سوء بگذارد می تواند نشان دهندۀ یک ناهنجاری باشد. ناخن می تواند مسائل بسیاری را در مورد سلامت انسان بازگو کند. ناهنجاری های ناخن در اغلب موارد جدی نیستند و می توان به آسانی آنها را درمان کرد. در موارد دیگر اختلالات سلامت نیاز به مراقبت پزشکی دارند.

چطور با سرکه سیب پسوریازیس را کنترل کنیم؟

برای درمان پسوریازیس، یک کمپرس سرکه سیب تهیه کنید.

یک دستمال را با آب گرم مرطوب کرده تا بتوانید از به عنوان کمپرس استفاده کنید. سپس محلول سرکه سیب که شامل سرکه سیب و آب است تهیه کنید. دستمال مرطوب را وارد محلول کرده و بعد از فشار دستمال داخل آب، آن را به مدت 1 دقیقه روی پوست قرار دهید. بهتر است در زمان خارش در روز چندین بار این فرایند را تکرار کنید. سرکه سیب باعث شده سطح PH در پوست سر اسیدی تر شده و تحریک و خارش کاهش یابد.

ناخن هایتان را درون سرکه سیب قرار دهید.

بسیاری افراد مبتلا به پسوریازیس دچار آسیب ناخن های دست و پا می شوند. برای درمان این ناحیه، به مدت 5 دقیقه، ناخن دست و پا را درون کاسه حاوی سرکه سیب قرار دهید.

با سرکه سیب حمام کنید.

  • برای حمام با سرکه سیب، 2 لیوان سرکه سیب را همراه با آب گرم درون تشت یا وان بریزید.
  • به مدت 3 دقیقه درون سرکه سیب خیس بخورید.
  • بعد از حمام دوش بگیرید تا بوی سرکه را از بین ببرید.

از سرکه سیب برای مرطوب کردن استفاده کنید.

شما می توانید از 2 تا 3 قطره سرکه سیب بر روی پوست استفاده کنید. بهتر است بیش از چند قطره استفاده نکنید زیرا مقادیر بیشتر بر روی پوست باعث ایجاد خشکی می شود. همچنین می توانید از روش های زیر برای مالیدن سرکه سیب بر روی پوست استفاده کنید.

  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با جوش شیرین مخلوط کرده و بر روی مناطق مورد نظر بمالید و پس از 30 دقیقه آن را بشویید. دوبار در روز این فرایند را تکرار کنید.
  • با ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خارش ناشی از پسوریازیس را کاهش دهید. این محلول را به مدت یک ساعت بر روی پوست نگه داشته و سپس آن را بشویید.
  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کرده و مقداری دارچین به آن اضافه کنید. سپس این محلول را بر روی قرار داده و پس از 30 دقیقه بشویید. این فرایند را یک بار در روز استفاده کنید.

سرکه سیب را همراه با آب بنوشید.

شما می توانید 30 دقیقه قبل از غذا، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید. این کار را 3 بار در روز انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان