رفع موهای زائد چانه با روش های خانگی

  جمعه، 28 شهریور 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
رفع موهای زائد چانه با روش های خانگی
موهای نا خواسته یا  موهای زائد به موهایی گفته می شود که در مواضعی از بدن ایجاد میشود که غیر معمول بوده و رنگ تیره آنها نیز این رویش غیر طبیعی را بیش تر نمایان می سازد . رویش موهای زائد را عمدتا در نواحی چانه ، لب فوقانی ، نواحی دو طرف صورت ،از محل ناف به طرف پایین و در فرورفتگی ناحیه کمر ، به رنگ تیره و سیاه می توان مشاهده نمود

موهای نا خواسته یا موهای زائد به موهایی گفته می شود که در مواضعی از بدن ایجاد میشود که غیر معمول بوده و رنگ تیره آنها نیز این رویش غیر طبیعی را بیش تر نمایان می سازد . رویش موهای زائد را عمدتا در نواحی چانه ، لب فوقانی ، نواحی دو طرف صورت ،از محل ناف به طرف پایین و در فرورفتگی ناحیه کمر ، به رنگ تیره و سیاه می توان مشاهده نمود .ریشه هر مو دارای رنگدانه ای به نام ملانین بوده که در روند رشد مو ، به تدریج این رنگدانه فعال گشته و تمامی بدنه یک مو را تیره و به رنگ های سیاه ، قهوه ای و بلوند و ... در می آورد

علت رشد موهای زائد چانه

علت رشد موهای زائد در خانم ها به مسایل هورمونی و ژنتیکی برمی گردد. براساس گفته دکتر جاشوا زینکر، متخصص پوست، رشد زیاد موهای ضخیم روی چانه و صورت ممکن است نشانه عدم تعادل هورمونی باشد و نیاز به توجه به پوست دارد.در اینجا به چند دلیل ژنتیکی و هورمونی که احتمالا علت ایجاد موهای زائد هستند می پردازیم.

بالا بودن آندروژن ها

درحالی که آندروژن به صورت متداول به هورمون های مردانه اطلاق میشود، اما آندروژن ها هم در بدن خانم ها و هم در بدن آقایان تولید میشوند. این هورمون ها مسئول شروع بلوغ در خانم ها و تحریک رشد موها در آن ها هستند. وقتی خانم ها مقدار بالایی آندروژن داشته باشند، ممکن است دچار هیرسوتیسم شوند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

این مشکل که به اختصار PCOS نامیده میشود، یک مشکل هورمونی شایع است که بر روی خانم های در سن تولید مثل اثر می گذارد. اثرات این مشکل میتوانند شامل طولانی شدن دوره پریود یا افزایش هورمون های اندروژن باشند. این هورمون ها میتوانند در بعضی موارد باعث افزایش رشد موها، به خصوص در صورت شوند.

سندرم کوشینگ

سندرم کوشینگ زمانی ایجاد میشود که بدن در یک دوره طولانی مدت مقدار زیادی هورمون کورتیزول ترشح کند. سندرم کوشینگ میتواند منجربه افزایش فشار خون و پوکی استخوان شود. در خانم ها، یکی از عوارض شایع این بیماری افزایش رشد موهای زائد میباشد.

موهای زائد زیر چانه را چگونه از بین ببریم؟

برای جلوگیری از رشد مو های چانه کار چندانی نمی توان انجام داد زیرا این موارد جزئی از بدن انسان هستند. با این وجود، روش های بسیاری برای از بین بردن آن ها وجود دارد.

گزینه های از بین بردن مو های چانه شامل موارد زیر می شوند:

  • کندن موها
  • تراشیدن موها
  • بند انداختن
  • اپیلاسیون
  • الکترولیز مو
  • لیزر کردن موها

رفع موهای زائد چانه با نوعی آرد به نام آرد جو

آرد جو لایه برداری بسیار ملایمی را روی صورت انجام می دهد و برای تمام انواع پوست ها مناسب است و به سطح پوست آسیب وارد نمی کند. اضافه کردن پالپ موز به آن می تواند پوست بدون مو را به شما تحویل دهد و همچنین درخشندگی طبیعی روی پوست ایجاد خواهد کرد.

مواد لازم:

  • یک قاشق چای خوری پودر جو
  • دو قاشق چای خوری پالپ موز

طرز تهیه:

پالپ موز را به پودر جو اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد و سپس آن را به چانه بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و با دستان مرطوب به آرامی این ناحیه را در خلاف جهت رویش موها اسکراب کنید. سپس صورت را با آب بشویید و مرطوب کننده بزنید. 2 الی 3 بار در هفته این کار را انجام دهید. این روش عوارض جانبی ندارد.

سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت

سفیده تخم مرغ یکی از درمان های خانگی موثر برای از بین بردن موهای صورت است. زمانی که خشک شود، می تواند حالت چسبندگی روی پوست صورت ایجاد کند و موهای زائد را به خودش بگیرد و آن ها را از روی صورت بردارد. نشاسته ذرت هم، خاصیت سفیده تخم مرغ را در این مورد افزایش می دهد.

اگر این کار را به صورت مداوم تکرار کنید، موهای زائد صورتتان کم می شود.

مواد لازم:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ و زرده را جدا کنید. آن را خوب هم بزنید و سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و سعی کنید که مجددا به خوبی هم بزنید. این لایه از ترکیب مواد را روی ناحیه چانه قرار دهید. 25 دقیقه صبر کنید تا به صورت کامل خشک شود و سپس آن را در خلاف جهت رویش مو از روی صورتتان بِکَنید و بعد با آب شستشو دهید و مرطوب کننده بزنید. یک الی دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. البته این روش برای صورت های حساس مناسب نیست.

روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس

موی زائد زیادی روی ناحیه چانه با روغن لاوندر یا اسطوخودوس همراه با روغن درخت چای معجزه می کند. ترکیب این دو روغن رشد موها را به شدت آهسته کرده و می تواند سطح هورمون های مردانه که برای بدن شما ضروری نیستند را کاهش دهند.

مواد لازم:

  • 4 الی 5 قطره روغن درخت چای
  • یک قاشق چای خوری روغن اسطوخودوس

طرز تهیه:

روغن ها را در یک کاسه خشک و تمیز به خوبی مخلوط کنید. یک لایه از آن را به چانه بزنید وشب تا صبح صبر کنید. 2 الی 3 بار در هفته این کار را تکرار کنید. روغن های طبیعی برای همه انواع پوست ها مناسب نیستند. پس حتما این کار را انجام دهید.

گلاب و آرد نخود سبز

آرد نخود سبز یکی دیگر از روش های سنتی هندی برای از بین بردن موهای زائد است، بافت سفتی دارد و می تواند موهای ظریف چانه را هم بردارد و سلول های مرده را نیز از روی پوست بیرون بکشد. اضافه کردن گلاب به این پودر باعث خمیر شدن آن می شود و از پوست شما در برابر آلودگی ها محافظت می کند.

مواد لازم:

  • دو قاشق چای خوری آرد نخود سبز
  • نصف فنجان گلاب

طرز تهیه:

گلاب و آرد را با یکدیگر ترکیب نمایید، به خوبی هم بزنید و خمیر به دست آمده را بر چانه اعمال نمایید و صبر کنید تا خشک شود و سپس با انگشتان خیس خود روی این ناحیه بکشید و این کار را در خلاف جهت رویش موها انجام دهید و در نهایت صورت تان را با آب بشویید و بعد مرطوب کننده بزنید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید. اگر آکنه یا جوش روی چانه دارید، از انجام این کار خودداری کنید.

زردچوبه و پاپایا

چندین بار در مطالب قبلی بخش بهداشت و سلامت نمناک گفته ایم که زردچوبه یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن موهای زائد صورت است. خاصیت اسکراب کردن دارد و می تواند ریشه مو را سست کند و پوست شفافی به شما بدهد.

پاپایای خام نیز حاوی آنزیم هایی به نام پائین است که فولیکول های مو را ضعیف می کند و از رشد مجدد آن ها جلوگیری خواهد کرد . به شرطی که استفاده منظم از آن ها داشته باشید.

مواد لازم:

  • نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • دو قاشق چای خوری پاپایا خرد شده

طرز تهیه:

پالپ پاپایای خام را با زردچوبه مخلوط کنید و آن را به مدت 2 الی 3 دقیقه روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید. 20 الی 30 دقیقه بیشتر صبر کنید و سپس آن را با آب بشویید. 2 الی 3 بار در هفته این روش را تکرار کنید.حتما در ابتدا این روش را در قسمت کوچکی از پوست بدن خود انجام دهید و تست کنید.

شیر و ژلاتین:

شیر و ژلاتین یک گزینه مناسب جایگزین وکس کردن هستند. کلاژن خاصیت پلاستیکی دارد و بعد از خشک شدن، خاصیت آن افزایش پیدا می کند. زمانی که آن را به صورت تان اعمال می کنید، لایه نازکی روی پوست ایجاد می کند که می توانید آن را از روی پوست بردارید و موهای صورت نیز همراه با آن برداشته خواهد شد.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • یک قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه:

شیر و پودر ژلاتین را داخل یک کاسه بریزید و آن را داخل مایکروویو قرار دهید. 10 الی 15 ثانیه صبر کنید تا زمانی که احساس کردید بافت چسبنده پیدا کرده از آن استفاده کنید و آن را روی چانه بزنید .20 دقیقه صبر کنید به آرامی آن را خلاف جهت رویش موهایتان بردارید و سپس با آب بشویید.یکبار در هفته این کار را انجام دهید.هرگز ژلاتین را روی پوستی که کبودی دارد قرار ندهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (663 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (130 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (34 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!