ماسک خانگی با جوانه گندم

  پنجشنبه، 27 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ماسک خانگی با جوانه گندم
جوانه های گندم از دانه های گندم به دست می آیند که هم خاصیت خوراکی دارند و هم برای پوست و مو مفید و حیاتی هستند. برای تهیه ماسک های خانگی می توان هم از پودر و هم از روغن جوانه گندم استفاده کرد .این ماده حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین E است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به پیشگیری از چین و چروک کمک خواهد کرد

جوانه های گندم از دانه های گندم به دست می آیند که هم خاصیت خوراکی دارند و هم برای پوست و مو مفید و حیاتی هستند. برای تهیه ماسک های خانگی می توان هم از پودر و هم از روغن جوانه گندم استفاده کرد .این ماده حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین E است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به پیشگیری از چین و چروک کمک خواهد کرد و به عنوان یک مرطوب کننده قوی مورد استفاده قرار می گیرد . این ماسک در ترکیب با سایر مواد ، به رفع ترمیم مشکلات پوستی کمک می کند. در این قسمت از سلامت پوست و مو به معرفی چندین ماسک خانگی تهیه شده از جوانه گندم خواهیم پرداخت.

فوايد بي نظير جوانه گندم براي پوست

جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است. از همین رو یک ضد لک قوی به شمار می رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه های ناشی از آفتابجلوگیری می کند.امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتیاستفاده می شود زیرا پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برایپوست های خشک بسیار مفید است.از طرف دیگر، از بروز چین و چروک های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت کرده و در واقع یک ضد چروک قوی به شمار می آید.به اعتقاد برخي از متخصصان پوست ، مو و زيبايي ، جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتي پوستي موثر است و بدين منظور ميتوانيد از ماسک جوانه گندم استفاده نمائيد .

ماسک جوانه گندم و شیر

مواد لازم:

- پودر جوانه گندم (1 قاشق غذاخوری)

- شیر (به میزان لازم)

طرز تهیه: مقداری جوانه گندم آسیاب شده را در ظرفی بریزید و شیر را به تدریج به جوانه گندم اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گنم به شکل خمیری شکل در آید.

نحوه ی استفاده: پوست خود را با استفاده از پاک کندده ای مناسب به خوبی تمیز کرده و ماسک را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالای صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پوشت خود را ماساژ دهید و بعد از 15 دقیق صورت خود را با آب سرد بشویید. این نوع ماسک خاصیت شاداب کنندگی و لطافت پوست را به همراه دارد.

ماسک جوانه گندم و ماست

مواد لازم:

- پودر جوانه گندم (1 قاشق غذاخوری)

- ماست 3 قاشق غذاخوری (به میزان لازم) (اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید.)

طرز تهیه: جوانه گندم اسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید و آن را با مقداری ماست مخلوط کنید.

نحوه ی استفاده: ماسک را بر وری صورت تمییز خود بمالید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را با اب ولرم به خوبی بشویید این نوع ماسک برای شفافیت و طراوت و همچنین پر کردن صورت شما می تواند موثر باشد.

ماسک جوانه گندم و عسل

مواد لازم:

- پودر جوانه گندم (2 قاشق غذاخوری)

- عسل (دو قاشق غذاخوری)

طرز تهیه: جوانه گندم را به خوبی آسیاب کنید سپس آن را در ظرفی بریزید و دو قاشق عسل به جوانه گندم اضافه کنید و آنقدر آن ها را هم بزنید تا به شکل مخلوطی خمیری شکل در آیند.

نحوه ی استفاده: ماسک عسل و جوانه گندم را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید و عضلات صورت خود را حرکت ندهید بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب شستشو دهید.ماسک جوانه گندم و عسل خاصیت تقویت کنندگی و پاک کنندگی صورت را به همراه دارد. و برای درمان جوش های سر سیاه و لک های صورت بسیار مفید است.

ماسک جوانه گندم و سیب زمینی

مواد لازم:

- پودر جوانه گندم (دو قاشق غذاخوری)

- ماست (یک قاشق غذاخوری)

- سیب زمینی رنده شده (یک قاشق غذاخوری)

- آبلیمو (چند قطره)

- عسل (یک قاشق چایخوری)

طرز تهیه: پودر جوانه گندم یا پودر جوانه دیگر را یک کاسه کوچک بریزید. به تدریج به میزان ماست اضافه کنید و همزمان هم بزنید تا پودر جوانه حالت خمیری به خود بگیرد. دو قطعه آبلیموی تازه اضافه کنید. سپس عسل را اضافه کرده و در اخر سیب زمینی رنده شده را و به خوبی این ترکیبات را هم بزنید.

نحوه ی استفاده: ماسک را بر روی صورت زده، مقداری ماساژ دهید و اجازه دهید بین بیست دقیقه تا نیم ساعت بر روی صورت بماند تا یک مقدار خشک شود. آن گاه صورت خود را خوب بشویید. این ماسک به دلیل استفاده از سیب زمینی و جوانه گندم که هر دو خاصیت چاق کنندگی صورت را دارند می تواند بهترین گزینه برای صورت های لاغر باشد.

ماسک جوانه گندم و نشاسته

  • با ماسک های خانگی پوستی بدون لک در بهار داشته باشید
  • تقویت پوست و مو با ماسک های ماست و عسل

مواد لازم:

- نشاسته (یک قاشق چایخوری)

- ماست (یک قاشق غذا خوری)

- جوانه گندم (یک قاشق غذا خوری)

- گلاب (چند قطره)

طرز تهیه: برای تهیه ماسک جوانه گندم و نشاسته باید ابتدا ماست را با نشاسته به خوبی مخلوط کرده و سپس جوانه گندم را به آن اضافه کنید. ودر آخر هم گلاب را به آن بیفزایید.

نحوه ی استفاده: ماسک را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. در نهایت می توانید پوست تان را با آب سرد بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (649 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...