راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از بند انداختن

  جمعه، 12 دی 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از بند انداختن
بند انداختن در کشورهای آسیای میانه مرسوم است و با استفاده از نخ انجام می‌شود. باید گفت این روش کمی تخصصی‌تر است و با تمرین می‌توان آن را آموخت. در این روش نخ با ترفند خاصی روی پوست صورت حرکت می‌کند و با به دام انداختن موهای اضافه صورت در بین نخ، موها کنده می‌شوند.

بند انداختن در کشورهای آسیای میانه مرسوم است و با استفاده از نخ انجام می شود. باید گفت این روش کمی تخصصی تر است و با تمرین می توان آن را آموخت. در این روش نخ با ترفند خاصی روی پوست صورت حرکت می کند و با به دام انداختن موهای اضافه صورت در بین نخ، موها کنده می شوند. این روش هم تا حدودی موها را به صورت تکی جدا می کند ولی زمان کمتری نسبت به موچین نیاز دارد. بند صورت برای قسمت های کوچک تر صورت مانند ابرو، بالای لب یا سبیل و گونه ها بهتر جواب می دهد. اگر بلد نیستید از بند برای موهای صورت استفاده کنید، به سالن های آرایشی مراجعه کنید.

راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از بند انداختن:

برای بند انداختن پوست های خشک و حساس به نکات زیر توجه کنید.

  • قبل از بند زدن صورت خود را با الکل به خوبی ضدعفونی نمایید و در نظر داشته باشید که نخ مورد استفاده نو باشد و از نخ شخص دیگر استفاده نشود.
  • حتما پس از اصلاح صورت، برای کاهش التهاب پوستی صورت تان را با آب خنک تمیز کنید.
  • استفاده از لوازم آرایشی دقیقا پس از بند انداختن صورت باعث جوش زدن می شود. زیرا منافذ پوست باز هستند و آلودگی ها به راحتی می توانند به بخش های عمیق پوستی نفوذ نمایند.
  • برای آنکه پس از اصلاح، پوست خود را خنک نمایید لازم است تا از کرم های خنک کننده حاوی عصاره چای یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید. این کار به کاهش التهاب پوست بعد از بند انداختن کمک می کند.

اگر موهای شما کوتاه تر باشد، کمتر در حین بند زدن کشیده می شود. این موضوع پوست را کمتر تحریک می کند و احتمال جوش زدن کمتر می شود. پیشنهاد می شود حدودا در ماه دو بار اقدام به اصلاح صورت خود با بند نمایید.

به غیر از روش مرسوم بند انداختن صورت که در بالا ذکر شد، روش های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به انها پرداخته می شود:در این روش پس از اینکه نخ را به اندازه مورد نیاز خود جدا نمودید، به کمک الکل ضدعفونی کرده و یک سر آن را به پایه میز بسته و سوی دیگر آن را در دست چپ خود بگیرید. هم اکنون با دست دیگر و به کمک دو انگشت شست و سبابه از وسط نخ کمی آن را دور این دو انگشت پیچیده و یک مثلث جدا کنید ( مطابق حالتی که در ارایشگاه ها مشاهده می نمایید). هم اکنون می توانید آن را بر روی پوست خود قرار داده و با جلو و عقب کردن دست چپ که سر آزاد را دارد، موهای زائد را از بین ببرید.

یادتان باشد که حتما قبل از بند انداختن یا هر نوع روش اپیلاسیون پوست خود را با ضدعفونی کننده ها تمیز کنید. بعد از انجام اپیلاسیون یا بند یا وکس صورت هم می توانید از موادی مانند ژل آلوورا یا روغن درخت چای یا کرم های مخصوص بعد از اصلاح استفاده کنید. این مواد خون های به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست می شوند و عامل ایجاد جوش هستند را خنک می کنند و قرمزی پوست را کاهش می دهند.

همچنین بهتر است به محلی که بند انداخته اید دست نزنید و از کرم های آرایشی یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر است برای ٢۴ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب می کنند یا منافذ با مواد آرایشی گرفته می شوند.

روشی دیگر که برخی پزشکان توصیه می کنند این است که بعد از بند انداختن در صورت قرمزی و تورم از پماد های کالامین دی، کالاندولا، بتامتازون و اکسید دوزنگ استفاده کنید. یادتان نرود اگر بند صورت را هر دو هفته یک بار پشت هم انجام می دهید موهای تان زیاد بلند نشده و پوست صورت تان کشیده نمی شود که این خود مانع جوش زدن می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (192 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (5 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (2 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان